Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

een simpele oplossing voor bryopsis?

Dominique

Senior Forumlid
http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?threadid=1113109

Dit kwam ik tegen op de site van Reef Central. Het zou een simpele oplossing zijn in strijd tegen de bryopsis plaag.
Het komt er op neer om het magnesium gehalte te verhogen naar meer dan 1600 en de brypsis zou verdwijnen.
Iemand een idee hoe we dit kunnen ondersteunen?
 
interessante ontdekking. Ik zou zeggen: Gewoon proberen.


Als ik de draad zo lees is het volledig safe. Ik heb een beetje bryopsis en

daarvoor ga ik dit niet doen, maar anders wist ik het wel!


Groetjes,


Henri
 
kan een kern van waarheid in zitten, mijn magnesium is als bij velen aan de lage kant . Ik ververs met R C zout dit zout heeft volgens onze metingen een mg waarde van 1050 mg.
Nu heb ik laast een emmer reefers best geprobeerd en deze gaf een mg waarde van 1300 mg . Wat mij hierbij op viel was , naar mijn idee, de bryopsis minder hard groeide . Ik heb tussen tijds ververst met R C en het groeit als nooit te voren . Bij de eerst volgende verversingen ga ik over op reefers best om te kijken of er inderdaad verschil optreed.
 
Ik probeer donderdag mijn magnesium te verhogen, eerst een water wissel scheeld ook, (heb ook reeffers best)
 
Het zou erg interessant zijn moest je hier je bevindingen noteren. We kunnen er alleen maar wijzer door worden.
Succes ermee:goed:


arjen_D zei:
Ik probeer donderdag mijn magnesium te verhogen, eerst een water wissel scheeld ook, (heb ook reeffers best)
 
Donderdag middag haal ik het spul op,


Ik zal dan ook foto`s maken van elke dag kijken of het werkt jah of de nee:D
 
Heeel erg intressant.

Bij ons ging het na de eerste toevoeging van MG sneller groeien, later is dit gestabiliseerd.
Maar afsterven, nee.

Nu zijn we er bijna vanaf, maar dat kan niet van MG komen, die staat bij ons op 1380, dus niet extreem hoog.
 
waardoor dan wel? de magn. waarde is op een mooie waarde en dus kan wel zeker helpen.
 
Het zou kunnen ja, het kan ook komen omdat we het gewoon hebben laten uitbloeien, en een paar maanden bezig zijn geweest met afhevelen.

Nu kwam onze plaag ook niet van natuurlijke oorsprong, maar deze was het resultaat van vergiftiging :eek: dit kan natuurlijk ook de rede zijn dat het zoooooo lang geduurt heeft.

Ik ben benieuwd hoe dit zal aflopen, als het echt werkt zou dat veel mensen helpen.
 
arjen_D zei:
Donderdag middag haal ik het spul op,


Ik zal dan ook foto`s maken van elke dag kijken of het werkt jah of de nee:D
En zie je al resultaat. Ik ben erg benieuwd!


Groetjes,


Henri
 
Heb een potje gehaald maar bleek dat ik niet genoeg had om de boel te verhogen:confused:

beetje stom van me,

Ik heb gisteren 120 liter water ververst dus MG zal wel redelijk zitten nu en ga deze week weer 2 potjes halen dan heb ik genoeg om te gaan verhogen dat zal ik dan ook doen.

Heb ondertussen wel een slaslak aangeschafd en die eet wel van de bryopsys maar die heeft nog een hele klus:p
 
Ik ben heel benieuwd.


Als het goed is moet je het met de dag minder zien worden.

Groetjes,

Henri
 
Las net dat niet iedereen suc6 heeft met het omhoog brengen van je MG dus als dit niet werkt of opnieuw starten of alg control ik denk dat ik dan voor het laatste ga;)

Er moet een manier zijn om hier van af te komen misschien een tip van flip,

Ik las ergens dat brypsys voorkomt in het caribisch gebied dus verstandig om in vervolg geen steen uit het varibisch gebied te kopen, als ik opnieuw zou gaan starten wil ik daar geen steen weg hebben.
 
arjen_D zei:
Las net dat niet iedereen suc6 heeft met het omhoog brengen van je MG dus als dit niet werkt of opnieuw starten of alg control ik denk dat ik dan voor het laatste ga;)

Er moet een manier zijn om hier van af te komen misschien een tip van flip,

Ik las ergens dat brypsys voorkomt in het caribisch gebied dus verstandig om in vervolg geen steen uit het varibisch gebied te kopen, als ik opnieuw zou gaan starten wil ik daar geen steen weg hebben.
Gewaagde uitspraak......geen steen uit dat gebied dan geen bryopsis........

Heb mijn twijfels over deze uitspraak
 
Jan Harbers zei:
Gewaagde uitspraak......geen steen uit dat gebied dan geen bryopsis........

Heb mijn twijfels over deze uitspraak
Hallo Jan

Zoals je weet heb ik een dikke plaag in de bak genaam bryopsys, als ik van te voren had geweten dat deze alg hardnekkig was en ik had het kunnen voorkomen om geen steen uit het caribisch gebied te kopen dan had ik dat zeker gedaan, oke het kan natuurlijk ook op andere manieren je bak in komen maar voorkomen is beter als genezen en ik moet nu een manier vinden om de boel te gaan genezen.

groetjes Arjen
 
Moet mijn opmerking intrekken want het komt op meerdere leefgebieden voor


Mijn excuses

hier een link
groetjes Arjen
 
Bovenaan