Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Worm weet iemand de naam

wezel

ZeewaterForum gebruiker
Hallo heb laatst bij Frank die helaas alles heeft moeten wegdoen wegens een verhuis deze worm overgenomen het is een buitengewoon prachtig dier. Hij schraapt alle stenen mooi schoon en eet de kiezel op en die komt er achter weer mooi schoon uit. En vind hem prachtig om te zien. Hij is min 15cm en max 35 en de dikte varieert van max 5cm tot heel plat. Graag had ik wat meer geweten over dit dier vooral de naam.
 

Bijlagen

  • DSCF0019web.JPG
    DSCF0019web.JPG
    27,7 KB · Weergaven: 8
Naja, worm :D


Volgens mij Holothuria edulis ;)


Deze zeeaugurk wordt ca 30 cm lang en betekend onder bepaalde omstandigheden een tijdbom in het aquarium
 
heb een beetje rondgesnuffeld en inmiddels gevonden met hetgeen je bedoeld met tijdbom en gevaarlijk in bepaalde omstandigheden. Verder bedankt voor de snelle en hulpvolle reaktie. Ga hem toch laten ziten zal hem zeker nauwlettend in het oog houden net als alle andere dingen in mijn bak. Mocht hij te groot worden dan zal ik hem verplaatsen naar een bak waar hij de ruimte heeft.


greets wezel
 
Bovenaan