Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Flo Roterende Pompkop

aquaholland

Winkelier
HYDOR heeft een nieuwe roterende pompkop op de markt gebracht welke ook uitgetest is in zeewater.
De kop wordt geleverd met 5 kleine adaptors, waarmee hij op vrijwel elke pomp of uitstroombuis is aan te sluiten. De kop draait rond en laat de stroming onder een hoek van 45 graden in het aquarium stromen. Geschikt voor zee- en zoetwater en voor pompen tot maximaal 2000 liter (advies fabrikant 1200 liter). Houdt wel rekening met enig verlies in stroming van de pomp.
De goedkoopste stromingswisselaar op de markt!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
ik vind hier niets van terug op je website. Wat is de prijs van zo'n pompkop?
M.v.g.,
Paul
 
Hallo Paul,

Klopt!
We hebben het zo druk dat het onderhoud van de site er momenteel even achteraan komt. We geven voor de HYDOR produkten geen adviesverkoopprijzen, deze kan de winkelier zelf bepalen.
Als prijsindicatie moet je denken aan een prijs van rond de € 18,00.
 
Op de Tunze Stream passen ze niet, deze uitstroomopening is bijna 4 cm in doorsnee.
Op vrijwel alle pompen met een normale uitstroomopening passen ze wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een aangeschaft maar in de gebruiksaanwijzing (en op de verpakking)staat duidelijk aangegeven dat deze koppen geschikt zijn tot pompen met een capaciteit van 1200 l/h. Hoe zit dat?
 
Beste HansB,

Het oorspronkelijke eerste bericht van dit onderwerp dateert al van 7-2-04 toen wij nog geen duur-ervaringen met de Flo hadden. Aanvankelijk dacht ik dat ze geschikt waren tot 3500 liter. Dit was wat erg optimistisch. Bovenstaand bericht heb ik net dan ook iets aangepast om vergissingen naar de toekomst te voorkomen.
Zelf hebben we 1 exemplaar gedurende 9 maanden uitgetest op een 1200 liter pomp, zonder problemen. Op een 2000 liter powerhead na 6 maanden ook geen problemen. Mocht je veel kalkalgen in de bak hebben, dan is het wel raadzaam om de kalk af en toe met wat schoonmaakazijn te verwijderen van de tandwieltjes. De kop van de Flo is hiertoe heel eenvoudig te verwijderen.

gr.

John
 
hallo


hab ook zo'n ding werkt prima op een 2000 ltr pomp daait alleen wat sneller en de pomp levert wat minder water.
groetjes jans
 
Wij hadden in den beginne zo'n kop op een Powerhead 802, werkte perfect.

Nadien hadden we 2 koppen op een 30 cm uitstroombuis op een OR3500 zitten. Dat is waarschijnlijk toch iets te veel van het goede geweest, tandjes zijn daar van weggesleten.
Die 1200 liter lijkt me dus geen overbodige veiligheidsmarge.
 
Bovenaan