Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re:Update Nieuwe Bak

overz23.jpg


De vissen waren geschrokken van de fotocamera toen ik foto's van de koralen maakte... Dus even wat voer erin gekieperd zodat er wat vis zichtbaar is ;)

Hier dus een overzichtsfoto van mijn bak met daarin o.a. de Fiji-koralen uit een ander onderwerp.
 
Re:Update Nieuwe Bak

Hoi Tanne,

ziet er leuk uit, maar zit me suf te bedenken welke vis er nu links bovenin de bak zwemt, heeft mooie paarse vinnen, maar helaas kan ik geen enkele vis met deze kleuren vinden.

gr.
Maya
 
Re:Update Nieuwe Bak

Maya, hij staat er niet heel erg mooi op, 't is dat ik weet wat er in m'n eigen bak zit... Het is een pauwkeizer, Pygoplites diacanthus..
 
Re:Update Nieuwe Bak

WOW...Prachtige bak zeg!

Ik krijg volgende week mijn nieuwe bak. Ik denk er zeer serieus over na om ook zo'n achterwand te maken. Foto's volgen... hopelijk...
 
Re:Update Nieuwe Bak

overz25.jpg

Foto door de zijruit. In 't echt is de blauwe gloed wat minder.


overz26.jpg


Foto door de voorruit. De geelwitte vis is een Hemitaurichthys polypepis, ofwel gele pyramidekoraalvlinder. Deze vlinder is in e natuur een planktoneter. Ik ga er van uit dat hij net zo 'reefsafe' is als een juffertje, maar de tijd zal het leren. Als hij over een maand of twee zich nog steeds keurig gedraagt, zet ik er een tweede bij. Als de handelaar meerdere exemplaren voorradig gehad had, had ik dat overigens meteen gedaan!
 
Re:Update Nieuwe Bak

hoe gaat het nu met de keizers.blijven ze nog altijd overal af.
ik heb nu al een tijdje een imperator zitten tussen mijn coralen en ook daar gaat alles perfekt mee blijft overal af .graasd de algen van de stenen . moet er wel bij vertellen dat die nog altijd in zijn jeugd stadion zit.
 
Re:Update Nieuwe Bak

[quote author=Tanu link=board=14;threadid=1656;start=105#msg33127 date=1056226825]
een Hemitaurichthys polypepis, ofwel gele pyramidekoraalvlinder. [/quote]

Mooie vis Tanne, ben benieuwd naar de ervaringen met dit dier.
Dat gele mag er wel af overigens ;)

mvg Hans
 
Re:Update Nieuwe Bak

:) Ziet er mooi uit Tanne!!!
Heb alleen de indruk dat het fototoestel op een of andere manier de kleur te sterk weergeeft. Heb pas een nieuw brilletje, maar moest het afzetten bij het zien van de rode dwergkeizer. Verder een prachtige bak met mooie vissen, en mooie opbouw :) :)
 
Re:Update Nieuwe Bak

Hallo Tanne,
In een woord: "schitterend"!!!
Ik zie dat jij je koralen en lagere dieren dicht bij elkaar hebt staan. Ik heb wel eens gehoord dat het kwaad kan als ze elkaar raken ???, is dat werkelijk zo?? (ik wil er nl. zelf nog veel bijzetten omdat alles een beetje uit elkaar staat).
mvrgr. Martin.
 
Re:Update Nieuwe Bak

Francis: de Pygo gedraagt zich voortreffelijk, héél soms hapt hij van een Kenia-boompje, maar richt daarbij volgens mij nauwelijks schade aan: het boompje groeit gewoon verder, en staat binnen een minuut na 't 'bijten' weer open. De navarchus is helaas enkele dagen geleden overleden. Al vanaf 't begin was hij niet in 'top-conditie', hij was een beetje dof, hij at wel maar er kwam geen gewicht bij, en de kleuren heb ik ook wel eens feller gezien. Hij werd helaas door de loriculussen en de pygo gepest. Op een gegeven moment besloot ik hem uit te vangen, om hem apart aan te laten sterken, zodat hij óf in de herkansing kon in m'n eigen bak, of kon verhuizen naar een bak zonder bovengenoemde pestkoppen. Helaas heeft dat niet mogen helpen :'(

Hans: en hoe zit 't dan met Hemitaurichthys zoster? Ik heb dat 'gele' erbij gezet, omdat de zoster ook nog bestaat, of heeft die een andere NL naam... Noem ik eens een keer een NL naam, doe ik 't nog verkeerd ook, ik zal 't nóóit meer doen :D

Aquaspijk: de kleuren zouden je in 't echt heel erg meevallen! Ik heb geprobeerd de camera zo in te stellen, dat de kleuren zo realistisch mogelijk weergegeven worden. Ik geef toe dat ik een klein beetje kleurenblind ben, maar volgens mij kloppen de kleuren. Ik zou op dit stukje heel graag een reactie willen van de mensen die mijn bak gezien hebben, en mochten de kleuren op de foto's te fel zijn, ga ik m'n camera anders instellen!

Martin: ze staan inderdaad dicht op elkaar, maar ik let er wel heel goed op, dat er geen neteldraden etc tegen andere koralen aankomen. Ook zet ik 'bovenwinds' geen koralen met zeer sterk netelgif, en daarna 'benedenwinds' eentje die juist heel gevoelig is hiervoor. Het is dus zaak heel precies te combineren en heel veel zaken te overwegen. Zodra koralen elkaar raken heb je een probleem. Ik ben ook een beetje een bonsai-aquariaan geloof ik, als ik sommige andere bakken zie. ;)
 
Re:Update Nieuwe Bak

[quote author=Tanu link=board=14;threadid=1656;start=105#msg33229 date=1056286234]
Hans: en hoe zit 't dan met Hemitaurichthys zoster? Ik heb dat 'gele' erbij gezet, omdat de zoster ook nog bestaat, of heeft die een andere NL naam... Noem ik eens een keer een NL naam, doe ik 't nog verkeerd ook, ik zal 't nóóit meer doen :D
[/quote]

Tanne,

Ach met "Nederlandse namen" kun je doen wat je wilt toch? Maakt niet zoveel uit. De Hemitaurichthys zoster wordt bij mijn weten de witzwarte koraalvlinder genoemd. Maar ik vind zwarte pyramide vlinder, witte puntmutsvlinder ook goed ;D
Voor de Hemitaurichthys polylepis is gele pyramidevlinder ook goed hoor, net als witte puntmutsvlinder ;D.

mvg Hans
 
Re:Update Nieuwe Bak

overz35.jpg


Nieuwste overzichtsfoto... Net ff wat nieuw zand erin gekieperd, vandaar dat een paar koralen nog niet goed open staan.
 
Re:Update Nieuwe Bak

ziet er zeer leuk, mooi en keurlijk uit! ik ben verbaasd, hoe kan het ook anders ;D :)
 
Re:Update Nieuwe Bak

hallo tanne ik zie dat de keizers het nog goed doen .
hoe zit het met de pyramide koraalvlinder is ie nu zo reefsafe als een juffertje of viel die toch een beetje tegen.
gr francis . ps prachtige aquarium.
 
Re:Update Nieuwe Bak

Hoi Tanne,
Tjonge wat een schitterende bak echt mijn complimenten. Mijn bak gaat sinds de nieuwe H&S afschuimer met sprongen vooruit hoop dan ook dat ik ook ooit eens zo'n mooie foto kan laten zien.
Groeten ANTON KORF
ALMERE
 
foto's van m'n bakkie :)

Heb wat dingetjes veranderd, misschien wel leuk een paar plaatjes te laten zien dacht ik :)


Vanaf rechts
overz47.jpg



Vanaf links
overz48.jpg
 
Re:foto's van m'n bakkie :)

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi ;D
 
Re:foto's van m'n bakkie :)

Beste Tanne,

In 1 woord : Fantastisch !!!

NU moet ik alleen nog ontdekken wat je precies veranderd hebt ;D

Oogt zeer natuurgetrouw, waar ik namelijk helemaal weg van ben.

Groet,
Minireef
 
Re:foto's van m'n bakkie :)

Hoi Tanne,
Echt een waanzinnige bak.
Ik ben ook heel erg benieuwd wat er onder jou bak staat,zou je daar ook een foto van willen maken en misschien naar mijn adres willen sturen,want ik ben bezig met voor bereidingen voor een nieuwe bak.
 
Bovenaan