Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Tanne

Tanne
Hoi allemaal,

De meesten weten ondertussen dat ik (niet druk) bezig ben een nieuwe bak te plannen en uiteindelijk ook te plaatsen.

Tot nu toe heb ik al aardig wat materiaal verzameld, maar zondagavond komt het belangrijkste deel: Momoo en ik gaan zondag naar Duitsland, een 130 x 70 x 70 bak opkopen. Momoo wil de inhoud, en als ik de hele dag meehelp, brengt zij als 'salaris' de bak plus sump plus frame naar mijn huis!

De bak is twee jaar oud, dus ik heb vertrouwen in deze bak. Mooie maat, en natuurlijk superaanbod van Momoo!

Als 't aan mij ligt, staat halverwege komende maand de bak in elk geval op z'n plek, met het eerste steen erin, al gauw zal dan ook de inhoud van de huidige bak overgaan.

Momoo: alvast bedankt en tot zondag,
de rest: ik houd jullie op de hoogte.

groetjes
Tanne
 
Re:Update NIEUWE BAK

;D

Kijk dat is nog eens een royaal salaris.

Schitterend maten trouwens 70 hoog en 70 diep, daar kan je een mooi rif in bouwen en heel wat koraal in kwijt.

Momoo,

Ik heb in test en trash je foto gezien van de eerste opbouw van je nieuwe bak, dat beloofd nog wat.
Ben benieuwd of de koralen uit de nieuwe bak die je opgekocht hebt net zo bijzonder zijn als uit het eerste aquarium.
in ieder geval kom je geen techniek te kort ;D
Als alle koralen weer bij jou in de bak staan ben ik ook wel benieuwd naar mijn "salaris" :p
Ik wens jullie zondag veel succes en een goede reis toe.
Mocht je zondag avond nog iemand nodig hebben voor de inrichting dan hoor ik het wel.

Groeten

Pierre
 
Re:Update NIEUWE BAK

Pierre,

Lijkt me gezellig. Heb net alvast wat aansluitmateriaal voor de kalkreactor en het Grotech-station gekocht. Ben heel benieuwd, naar zowel Momoo's bak, de bak in Duitsland, en strax dus m'n nieuwe bak..

Zoals gezegd: ik houd jullie op de hoogte ;)

groetjes
Tanne
 
Re:Update NIEUWE BAK

ik ook tanne
 
Re:Update NIEUWE BAK

Hehe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gaat het dan eindelijk gebeuren Tanne ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Altijd leuk om weer eens een nieuw project op te starten.
Ben heel errug benieuwd hoe en wat het gaat worden, maar ben er van overtuigd dat het weer een beauty wordt ;D

Tanne sux6 met je nieuwe bak en Momoo natuurlijk sux6 met de inhoud :)

Mzzle HILL
 
Re:Update NIEUWE BAK

Hoi allemaal,

De nieuwe bak is schitterend! De bak ingericht en wel was een lust voor het oog. In zo'n 4 uur hadden we de bak, met vereende krachten ontmanteld. Daarna een fikse rit terug naar Momoo, waar we rond 22.00 waren. Daar alles in haar bak gezet, en vervolgens de Z. gemmatum er ook bij los gelaten.

Woensdag ga ik nog even bij haar langs om nog wat dingen aan te sluiten en af te regelen.

Mijn bak is ook een beauty: 130 x 70 x 70 (waterhoogte 70!) op een laag meubel, met een zeer strak afgewerkte sump. De bak ziet er schitterend uit. Nu nog zorgen dat de bak uit de kelderbox bij mij boven komt :(

groetjes
Momoo heel hartelijk bedankt

Tanne
 
Re:Update NIEUWE BAK

Succes Tanne, Ik hoop een keer bij je te kunnen kijken (en wat opsteken natuurlijk) als alles draait!!
Martin.
 
Re:Update NIEUWE BAK

Beide gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe aanwinsten.

Tanne mocht je hulp nodig hebben om je bak boven te krijgen, dan kan ik je wel van dienst zijn.
Ik heb daar ook wat handige hulpmiddelen voor.

Iedereen is natuurlijk nieuwsgierig naar de resultaten dus hou ons inderdaad op de hoogte.

 
Re:Update NIEUWE BAK

Pierre:

Heel graag. Wat voor hulpmiddelen dacht je aan?

groetjes
Tanne
 
Re:Update NIEUWE BAK

Ik heb de beschikking over verhuismaterialen.
Hierbij moet je b.v. denken aan beklede planken met wieltjes eronder etc...., hier worden kasten mee vervoerd.
Er staan hier ook diepladers daar worden kluizen mee verplaatst.
Erg handig allemaal, scheelt een hoop sjouwwerk :p
 
Re:Update NIEUWE BAK

Pierre,

Klinkt goed.. Kan jij ook iets 'regelen' om mijn bak buitenom van de begane grond naar de 3e etage te krijgen? Tillen is practisch onmogelijk (3e verdieping, geen lift, loodzware bak..)

groetjes
Tanne
 
Re:Update NIEUWE BAK

Dat is mogelijk, daar worden trapliften voor gebruikt.
Op een aanhanger staat een soort trap met een goederenliftje,
Ik heb deze een keer gebruikt om een terrarium van 3 meter lang en 2 meter hoog door de verhuisraam op de 1e etage te krijgen.

Een goede planning en een paar man en het klusje is zo geklaard.

Bel me maar, dan kunnen we afspreken


 
Re:Update NIEUWE BAK

hoi
tanne leuk dat je je nieuwe bak hebt ben benieuwd om hem te zien. momoo hoop dat het mooie dieren zijn heb ze al wel op foto gezien en zag er mooi uit.
beide veel sucses ermee en tanne hopen dat je snel kunt beginen ;D
groetjes
tom
 
Re:Update NIEUWE BAK

Hoi,

Onlangs is de ruit van de bak gesneuveld, dat wisten jullie al.

groetjes
Tanne
 
Re:Update NIEUWE BAK

Vandaag zijn de verhuizers geweest om de bak te verhuizen. Met vijf man en 'n liftje is 't ze grotendeels gelukt... Dat de voorruit gesneuveld was, wisten jullie al. Nu is, door de schuld van de verhuizers, de zijruit er ook aan. Samen met Pierre de twee ruiten vandaag vakkundig verwijderd, en de glasranden schoongemaakt en geschuurd.

Binnenkort foto's van de bak op 'n liftje, een groep nogal verbaasd kijkende verhuizers (huh? is die bak écht zo zwaar..?!) en van de bak op zijn plek.

De hqi hangt al (zie ik tenminste wat ik doe) en heb er 'voor de grap' een paar stukken dood koraal in gezet: lijkt 't tenminste nog ergens op...

Ik geloof dat ik beter goudvissen kan gaan houden :'(

groetjes
Tanne
 
Re:Update NIEUWE BAK

>:( Kan niet begrijpen dat dit je overkomt!!
:D Gelukkig omdat je een verhuizer hebt genomen moeten ze de schade betalen.
;) Kun je na alle pech toch weer lachen.
Geluk ermee Tanne
 
Re:Update NIEUWE BAK

Ik heb onlangs het begrip "megapech" horen gebruiken.....Ik denk, dat jij nu inmiddels ook weet, wat dat inhoudt.....Natuurlijk kan het niet anders, of je hebt alle ellende met deze nieuwe bak al achter de rug!!! Het kan alleen nog maar beter worden!!! Toch?! Succes in de nabije toekomst met de "vernieuwde/vernielde" bak!!
 
Re:Update NIEUWE BAK

Tanne wat een pech!! Ondanks alles zal het zeker weer een pracht bak worden ;)
Succes, Martin.
 
Re:Update NIEUWE BAK

Hoi Tanne,

Wat een ellende aan het begin van je nieuwe bak.
Laat je niet uit het veld slaan. te zien aan de reacties leven er heel wat mensen met je mee(waaronder ikzelf)

heel veel succes met plakken.

een troost de bak staat nu boven, dat heb je achter de rug

groetjes,

Marc
 
Re:Update NIEUWE BAK

Soms zit het mee vaak zit het tegen. Veel Succes me lijmen.

Greetz,

Mark
 
Bovenaan