Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Zo'n lastpost, je magnifica?
In mijn - toegegeven stukken dunner bevolkte - bak is dat eerder een onderdanige vis.
Niet zozeer dominant naar andere vissen, maar een te drukke zwemmer. Daarnaast waren hij en de riddervis er inmiddels meesters in geworden de oesters die bedoeld zijn voor de larvatus in no-time te verslinden.

De larvatus is er ook beter op geworden. Natuurlijk koop ik geen vissen met het idee ze later weer te moeten verwijderen, maar in dit geval was verwijderen duidelijk een goede keuze.
 
Alweer een jaar met de Philips Coralcare erboven. De vissen doen het ook leuk.

Veel kijkplezier! :)

 
Ik ook hier, mooi gezicht die loreto's bij mekaar, is een mooi kleurrijk schouwspel, voer jij de koralen nog of is het gewoon door de belasting en visvoer genoeg zo??

gr. Marcel
 
Van het begin tot het einde genoten Tanne!
Dank je Frode. En in het echt oogt het nog mooier. Bijna zomervakantie ;)

Ik ook hier, mooi gezicht die loreto's bij mekaar, is een mooi kleurrijk schouwspel, voer jij de koralen nog of is het gewoon door de belasting en visvoer genoeg zo??

gr. Marcel
Dank je Marcel. Voor het filmpje had ik de stromingspomp even uit gezet. Gek genoeg hangen de Gramma's dan veel meer bij elkaar dan wanneer de stroming aan staat. Ik voer de koralen niet bij, de belasting qua voer en vervuiling met deze visbezetting is ruim gezien het formaat van de bak. Wel geef ik af en toe wat aminozuren, KZ LPS Amino.
 
Genieten weer.
Maakt jou bak altijd z'n klotsend geluid of lijkt dat alleen zo op de film.
Mvg henk

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Wel jammer van die ene gele gramma. Wanneer krijgt hij ook die mooie paarse kleur :p
Altijd leuk om naar jou filmpjes te kijken.
 
Hoi Tanne, zie dat je redelijk veel SPS hebt en toch ook nog wat soft erin hebt, hoe reageren de vlinders en de keizers bij jou op je soft koralen?
 
Genieten weer.
Maakt jou bak altijd z'n klotsend geluid of lijkt dat alleen zo op de film.
Mvg henk

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

Dat viel mij ook op inderdaad :D

Zit je bak ingebouwd in je woonkamer, hoor je nog steeds het water klotsen... ;) Gelukkig staat de bak er zoals altijd prachtig bij :cool:
Ik heb volgens mij trouwens ongeveer "jouw" gorgoon (die in het midden) gevonden Tanne :) Staat nu ook in mijn bakje, makkelijke gast, maar erg leuk!
 
In werkelijkheid hoor je nauwelijks watergeluid. Misschien pakt de camera dat gevoeliger op.

Wat je op het filmpje wel kunt horen, is gezoem gesuis en gebrom. De wasdroger draaide op dat moment en die staat in de ruimte waar de bak ook staat.
 
Wel jammer van die ene gele gramma. Wanneer krijgt hij ook die mooie paarse kleur :p
Altijd leuk om naar jou filmpjes te kijken.
Die ene gele Gramma is inderdaad een beetje jammer. Ik kreeg gelukkig korting omdat hij niet zo paars is als hij hoort ;)

Hoi Tanne, zie dat je redelijk veel SPS hebt en toch ook nog wat soft erin hebt, hoe reageren de vlinders en de keizers bij jou op je soft koralen?
Op de softkoralen die ik heb: niet. Ik had ooit wel wat Kenia-boompjes en dat werd op een gegeven moment visvoer. Idem voor Anthelia en Xenia.

Ongelofelijk mooi, bedankt voor het delen :biggrin:
Volgende maand weer een filmpje ;) Dank je voor het mooie compliment!
 
Prachtig filmpje weer. Blijf het geweldig om te zien hoe de koralen erbij staan en dat met een visbezetting die de meesten niet aandurven en dan ook nog niet bepaald makkelijkste jongens in blakende gezondheid te zien.

Grt Marco
 
Erg mooi.

Doe jij het onderhoud nog precies zoals in je boekje staat of wijk je daar zelf nu wel van af ?
 
Prachtig filmpje weer. Blijf het geweldig om te zien hoe de koralen erbij staan en dat met een visbezetting die de meesten niet aandurven en dan ook nog niet bepaald makkelijkste jongens in blakende gezondheid te zien.

Grt Marco
Dank je wel. Ik doe m'n best. En methodes die succesvol blijken te zijn deel ik weer.

Prachtig weer, Tanne :eek:
Dank je wel Alex. Zo blijven we bezig ;)

Erg mooi.

Doe jij het onderhoud nog precies zoals in je boekje staat of wijk je daar zelf nu wel van af ?
Vrijwel exact hetzelfde. Die aanpak is al heel lang de basis van zeer veel succesvolle aquaria. Wel gebruik ik in plaats van 'losse' calcium, KH etc de mix van Triton, Core7 other methods.
 
Prachtig tanne
 
Mooie intense kleuren van het koraal, leuk filmpje:biggrin:
 
Prachtig tanne

Mooie intense kleuren van het koraal, leuk filmpje:biggrin:
Dankjewel heren. En dan te bedenken dat het koraal in mijn bak steeds meer een bijzaak aan het worden is.

Ondertussen probeer ik de larvatus met fijngehakt oestervlees te leren uit het vrije water te eten en de eerste kleine hapjes zijn genomen. Af en toe hapt hij ook naar Mysis, maar ik denk dat dat te groot is. Ik heb deze vis inmiddels bijna zeven maanden. Het is wel een zaak van de lange adem dit soort vissen succesvol te krijgen waar ik ze wil...
 
Bovenaan