Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

kweken van turboslakken???

100% onschadelijk, extreem goede opruimers in zulke hoeveelheden, overdag houden ze zich schuil in een kiertje maar als de lamp uit is dan komen ze overal vandaan, en zie je ze grazen. ik heb er ook honderden.
 
Fijn om dit te horen, dankje Bas...blijven ze zo klein, of worden ze nog groter?...

Gr. Vannie.
 
volgens mij heeft bijna iedereen zo'n beetje dezelfde als het gaat om de soort die zich in het aquarium snel uitbreid. ik heb ze nog niet groter dan zo'n 1,5 cm gezien.
 
Volgens mij is het wel mogelijk. Sinds kort heb ik een boel (stuk of 6) kleine turbo slakjes en ze groeien als kool.

gr. Jean-Paul
 
ik had al zo'n vermoeden dat het wat anders was vandaar ook de vraag om een foto natuurlijk. Wel mooi slakje!
 
Hey,ook ik heb redelijk veel slakken in mijn aquarium zitten, verschillende maten,vormen en kleuren. Kan mij misschien iemand zeggen hoe ze heten,want kan er niks over terug vinden.
 

Bijlagen

  • andere.JPG
    andere.JPG
    124,7 KB · Weergaven: 56
  • babyturbo.JPG
    babyturbo.JPG
    71,8 KB · Weergaven: 59
  • witte.JPG
    witte.JPG
    91,5 KB · Weergaven: 50
  • witte2.JPG
    witte2.JPG
    98,9 KB · Weergaven: 51
altijd gedacht dat dit mogelijk buttoneters waren...
 
Nooit problemen mee gehad. En welke van de slakken zijn dat volgens jou?;)
 
sorry, ja een beetje vaag van mij
maar ik bedoel deze:
 

Bijlagen

  • slakjes.JPG
    slakjes.JPG
    119,5 KB · Weergaven: 39
Weet iemand ook iets van Porseleinslakken? Is het mogelijk om hier mee te kweken en moeten er dan 2 in het aquarium zitten of is 1 exemplaar genoeg?
 
Wat grappig dat dit onderwerp er nu ineens staat. Ik heb net een grote verversing gedaan en mijn twee slakken gingen meteen zaad en eitjes in het water spuiten. Duidelijk de ene zaad en de andere eitjes omdat het zaad echt melkachtige wolken waren en de eitjes meer korreltjes. Het zijn geen turbo's maar die hoog opgedraaide grote slakken. Weet zo de naam niet meer :eek: Ze doen dit al een jaar regelmatig maar ik heb nog nooit een jonge slak van deze soort gezien. :cool:
 
Ook ik heb kleine turboslakjes rondlopen. Het zijn er maar twee. Het viel mij op dat er kleine spruiten (turbo's) naast een grote turboslak graasde. In dat aquarium heb ik niet zo veel stroming. Dat zou ook de oorzaak kunnen zijn dat de bevruchting beter is verlopen dan in een aquarium met enorm veel stroming. De slakjes waren al bijna 1 cm groot. De grote turbo's gaan naar twee cm.

Dolf
 
Het gaat mischien heel raar klinken maar hier komt het.

Ik heb een red sea max en zo weten jullie welke afschuimer ik bedoel.
Laats wilde ik hem eens compleet schoonmaken omdat de afschuiming minder werd. En tot mijn stomste verbazing zag ik allemaal kleine slakjes. Ze waren mischien nog iets kleiner en nog wit maar het waren ze zeker. Ik heb er een paar van het plastic geplukt en en een bakje gedaan.

De rest ja klinkt hard maar heb ik eraf gehaald met schoonmaken. Het waren er echt veel en heb nu niet de bak voor zoveel. Nu een maand later zie ik dat degene die ik gered heb flink gegroeid zijn en al bijna 0,5cm in doorsnee.

Toevallig net eentje kunnen pakken met de camera op de kromming van het glas. Ik weet is een beetje vies maar hij vind het wel lekker. :D




Is net zoals met zeeegels. Ik start zonder en nu heb ik er 3 in de variatie van 10cm, 6cm naar 3cm. :cool: Je ziet in de startfase 2 turbo's en nu tussen de 7 ~ 10. :)
 

Bijlagen

  • PICT0141 [01] [1024x768].JPG
    PICT0141 [01] [1024x768].JPG
    421,8 KB · Weergaven: 50
Bovenaan