Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Veelgestelde vragen over + handleidingen diverse techniek

S

Shiva FRP

Guest
Dag mensen,



Hier komen de linkjes te staan naar de verschillende onderwerpen, waar later gewoon op gereageerd kan worden. Alles is uiteraard nog ''under construction'' :).

Afschuimer-FAQ

Kalkreactor-FAQ

Verlichtings-FAQ

Stromings-FAQ

Aquariumbouw-FAQ

Elektra-FAQ

Koelings-FAQ

Nano-FAQ


En; van de ervaren aquarioten kunnen we allemaal wat leren;
TOP-bakken van dit forum (persoonlijke mening, suggesties doorsturen mag uiteraard!).

[edit] verbroken externe links verwijderd [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: FAQ

Misschien ten overvloede;

Kijk voor je een vraag stelt eerst bij de FAQ's en wellicht is daarmee je vraag dan al beantwoord. Berichten met vragen die overduidelijk in deze FAQ's te vinden zijn zullen met een verwijzing daarheen worden afgesloten. In sommige gevallen kunnen dit soort onderwerpen verwijderd worden. Indien dit voorkomt zullen de plaatsers een pb'tje ontvangen.

Deze maatregel is niet alleen omdat deze vragen dus eigenlijk overbodig zijn, maar vooral om het gebruikersgemak van het forum te verhogen. Het is voor degenen die het antwoord weten niet altijd leuk om dezelfde vraag steeds opnieuw te moeten beantwoorden. Sterker nog, vaak is het juist frustrerend.


Grtjs en veel forum-plezier, Shiva.


*FAQ = Frequently Asked Questions = Veel Gestelde Vragen
 
hallo,wij hebben een a.m.turbofloter 5000 shorty compact,maar die maakt idd veel lawaai door dat luchtslangetje,nou heb ik gelezen dat je luchtdempers er op moet zetten,maar waar koop ik dat?zijn ze in de handel of is het zelfmade?

groetjes carin
 
baron zei:
hallo,wij hebben een a.m.turbofloter 5000 shorty compact,maar die maakt idd veel lawaai door dat luchtslangetje,nou heb ik gelezen dat je luchtdempers er op moet zetten,maar waar koop ik dat?zijn ze in de handel of is het zelfmade?

groetjes carin
Je kunt beter even een eigen topicje aanmaken voor dit soort vraagjes.....

maar luchtdempers kun je gewoon kopen én zelf maken! een pvc-pijp met twee afsluitdoppen is vaak al doeltreffend genoeg! In de doppen een gaatje boren en hier een slangnippeltje in draaien/lijmen, klaar.
Deze kun je dan gewoon aansluiten op de luchtaanzuig van de afschuimer.

Grtjs, Shiva.
 
Shiva FRP zei:
Je kunt beter even een eigen topicje aanmaken voor dit soort vraagjes.....

maar luchtdempers kun je gewoon kopen én zelf maken! een pvc-pijp met twee afsluitdoppen is vaak al doeltreffend genoeg! In de doppen een gaatje boren en hier een slangnippeltje in draaien/lijmen, klaar.
Deze kun je dan gewoon aansluiten op de luchtaanzuig van de afschuimer.

Grtjs, Shiva.
oke dank je wel,
carin
 
Hallo,

Ik zou erg graag een aantal van deze Faq's willen lezen maar de linkjes doen
het bij mij niet..... is dit misschien te repareren?

bvd,
Patrick
 
Deze link doet het niet....

En; van de ervaren aquarioten kunnen we allemaal wat leren;
TOP-bakken van dit forum (persoonlijke mening, suggesties doorsturen mag uiteraard!).

Verder een geweldige verzameling. ben er erg content mee.
 
hallo allemaal.Ik heb een vraagje.Ik heb een aquarium draaiend overgekocht van iemand.De maten zijn180bx70hx70b.Om de bak over te verhuizen,heb ik hulp gehad van een medewerker van Brouwers in Roosendaal.Dit om alles zo veilig mogelijk over te brengen en terug te plaatsen.Nu het volgende,onder in mijn kast zit de IKS AQUASTAR-MULTICONTROLLER TUNZE 7095-BUBBLEKING EIWITAFSCHUIMER.Alles is terug aangesloten en draaiende.De medewerker kon mij helaas de verdere functies van de 1e 2 genoemde niet uitleggen,omdat er geen handleiding was en in hun zaak er nog geen verkocht waren?Wie in de buurt van Breda event.zou mij dit thuis uit willen leggen(tegen kleine vergoeding).De bak draait al compleet met stenen koralen vissen lagere dieren etc.Dit doet het allemaal prima.Wie wilt me helpen.Groetjes Cor uit Breda216.JPG
 
hallo allemaal.Ik heb een vraagje.Ik heb een aquarium draaiend overgekocht van iemand.De maten zijn180bx70hx70b.Om de bak over te verhuizen,heb ik hulp gehad van een medewerker van Brouwers in Roosendaal.Dit om alles zo veilig mogelijk over te brengen en terug te plaatsen.Nu het volgende,onder in mijn kast zit de IKS AQUASTAR-MULTICONTROLLER TUNZE 7095-BUBBLEKING EIWITAFSCHUIMER.Alles is terug aangesloten en draaiende.De medewerker kon mij helaas de verdere functies van de 1e 2 genoemde niet uitleggen,omdat er geen handleiding was en in hun zaak er nog geen verkocht waren?Wie in de buurt van Breda event.zou mij dit thuis uit willen leggen(tegen kleine vergoeding).De bak draait al compleet met stenen koralen vissen lagere dieren etc.Dit doet het allemaal prima.Wie wilt me helpen.Groetjes Cor uit BredaBekijk bijlage 229918

http://www.iks-aqua.com/html/engl/download.php#bedienungsanleitungen

http://www.tunze.com/fileadmin/gebrauchsanleitungen/x7095.8888.pdf
 
Hoi,
ik heb de info en linkjes/handleidingen gelezen van de multicontroller tunze 7095.
ook heb ik gelezen dat er geen speciale instelling is voor de stroming en dat het afhankelijk is van wat er in de bak zit.
onze bak bevat nu nog slechts levend steen, met 2 pompen.
weet iemand de instelling van de multicontroller die het dichtst bij de natuur komt?
ik heb hem nu op interval 1staan met een 6 sec pulse.
een cyclus van 0,2-12 uur met interval in het midden (6 uur) omdat dit mij leek op natuurlijk getij.
het lastigst vind ik de instelling van channel 1 en 2..dat vind ik erg ingewikkeld.
momenteel staat de bovenste draaiknop van channel 1 op max en de onderste op min.
channel 2 staat hetzelfde ingesteld.

kan iemand die hier ervaring mee heeft mij vertellen of dit een natuurlijke stroming is?
mijn bak is 70 x 70 x 65 met een waterhoogte van 55.

alvast bedankt
penottie
 
hallo,
ik heb een radion xr30w ledverlichting.
als ik de tijden instel via de app, 11:00 am tot 10:50 pm
dan begint nachtverlichting vanaf 10:50 pm.tot 11:00 am.
als ik dan op review druk laat hij een overzicht zien,maar dan brand de nachtverlichting maar 5min en dan gaan
er witte lampjes bij aan.maar ik wil alleen nachtverlichting.
wat doe ik verkeerd?????? iemand die weet hoe ik het in moet stellen??
 
Bij de link: handleidingen! krijg ik de volgende melding: De gevraagde pagina kon niet gevonden worden.
 
Bovenaan