Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

totaal Aquariumfoto,s

Re: Aquariumfoto op het forum

Hier een foto van mijn bakkie...


Groetjes eric
 

Bijlagen

  • DSC00815 (Small).JPG
    DSC00815 (Small).JPG
    56,4 KB · Weergaven: 163
Re: Aquariumfoto op het forum

Hier iets dichterbij..
 

Bijlagen

  • DSC00816 (Small).JPG
    DSC00816 (Small).JPG
    85,8 KB · Weergaven: 83
  • DSC00817 (Small).JPG
    DSC00817 (Small).JPG
    87,7 KB · Weergaven: 92
  • DSC00818 (Small).JPG
    DSC00818 (Small).JPG
    90,5 KB · Weergaven: 112
Re: Aquariumfoto op het forum

Ziet er zo op het oog zeer fraai en gezond uit!!


groetjes,

Ron.
 
Re: Aquariumfoto op het forum

Vooral mooi aan het aquarium van Eric vindt ik de grootte van de kolonies. Niet van die kleine kolonies, maar lekker voluit gegroeide kolonies met afmetingen waar je u tegen zegt.

Chapeau, petje af Eric
 
Re: Aquariumfoto op het forum

Bedankt allemaal :)


Hier heb ik nog eentje waar ik ze aan elkaar heb geplakt dus die drie foto's.

Groetjes eric
 

Bijlagen

  • aquarium panorama (Small).jpg
    aquarium panorama (Small).jpg
    42,4 KB · Weergaven: 169
Re: Aquariumfoto op het forum

Mooie bak heb je Eric
 
Re: Aquariumfoto op het forum

mijn bakje na 6 maanden
 

Bijlagen

  • 11.JPG
    11.JPG
    27,1 KB · Weergaven: 1.419
  • 12.JPG
    12.JPG
    24,5 KB · Weergaven: 1.420
  • 3.JPG
    3.JPG
    27,2 KB · Weergaven: 1.418
Re: Aquariumfoto op het forum

Ziet er leuk uit Guppy! Kan je wat meer vertellen over de maten, de techniek etc?
 
Re: Aquariumfoto op het forum

ok tanu de aqua is 120l 50h 40br momenteel 4 tl 2blauwe 2witte 2maal stromingspomp elk 1000l en 1 van 450l en afschuimer aqumedic 1000 turbo floter multi sl vissen 1zebrasoma flavescens 1paracanthrurus hepatus 1synchiropus splendidus 2dascyllus melanurus 2chrysiptera cyanea femelle 2amphiprion percula 2dascyllus trimaculatus 1siganus vulpinus 2pterapogon kaudernii lagere dieren calcinus elegans 1hymenocera elegans 1lysmata amboinensis 1stenopus hispidus mijn koraalen zijn bijna allemaal soft ik heb drie steenkoraalen en heb ook dodevondschelp kokkerworm en tepelanemoon zo dat was het ongeveer
 

Bijlagen

  • 7.JPG
    7.JPG
    21,3 KB · Weergaven: 1.405
  • 2.jpg
    2.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 1.406
  • 1.JPG
    1.JPG
    30 KB · Weergaven: 1.404
Re: Aquariumfoto op het forum

nog wat fotos
 

Bijlagen

  • 4.JPG
    4.JPG
    17,4 KB · Weergaven: 1.417
  • overige01.jpg
    overige01.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 1.417
  • 20.JPG
    20.JPG
    25,4 KB · Weergaven: 1.418
Re: Aquariumfoto op het forum

hey guppy,

mooie bak heb je,ik zie dat je een splendidus hebt zitten, heb je hem al lang en wat zijn je ervaringen hiermee?

groeten
 
Re: Aquariumfoto op het forum

turbo floter multi sl vissen 1zebrasoma flavescens 1paracanthrurus hepatus 1synchiropus splendidus 2dascyllus melanurus 2chrysiptera cyanea femelle 2amphiprion percula 2dascyllus trimaculatus 1siganus vulpinus 2pterapogon kaudernii lagere dieren calcinus elegans 1hymenocera elegans 1lysmata amboinensis 1stenopus hispidus
tjonge, ik dacht even dat ik in een ander werelddeel was......;)
 
Re: Aquariumfoto op het forum

ik heb het mandarijnvisje (splendidus) zo een 6 weeken het visje leeft van kleine diertjes tussen de stenen is een vrij rustig visje tegen over andere vissen en is de hele dag bedrijvig op zoek naar voedsel het is toch aangeraden om dat visje niet na 2 maanden na opstart in jou aqua te doen omwege dat er nog niet genoeg voedsel aanwezig is voor hem;)
 
Re: Aquariumfoto op het forum

hier mijn nieuwe aanwinst
 

Bijlagen

  • 101.JPG
    101.JPG
    21 KB · Weergaven: 1.333
  • 100.JPG
    100.JPG
    18,8 KB · Weergaven: 1.333
Re: Aquariumfoto op het forum

heb ik gisteren kunnen koopen bij .....(naam verwijderd door admin) maar ik denk dat het zijn laatste stuk was dat hij verkocht je kunt het hem eens vraagen is een toffe knul;)
 
Re: Aquariumfoto op het forum

Tanu zei:
Ziet er fraai uit allemaal! Hier een plaatje van de mijne:

hoi tanu

ik ben jef of neeckx ( 16 jaar) ik zou graag weten hoe je begint aan zoon aqaurium

mijn aqaurium is 80 x 30 en 40 hoog van juwel en een ingebouwde filter

alvast bedankt
groetjes jef
 
Re: Aquariumfoto op het forum

Neeckx zei:
hoi tanu

ik ben jef of neeckx ( 16 jaar) ik zou graag weten hoe je begint aan zoon aqaurium

mijn aqaurium is 80 x 30 en 40 hoog van juwel en een ingebouwde filter

alvast bedankt
groetjes jef
Hoi Jeff,
Deze reactie is beslist niet verkeerd bedoeld, maar... Verwacht niet dat je 'even' een bak neerzet zoals die op de foto. Tijd, kennis, ervaring en geld zijn vier zeer belangrijke zaken om zoiets neer te zetten.

Probeer alles rustig aan te doen, alles goed te overdenken. Lees en vraag zoveel je kunt.

Wat techniek betreft: feitelijk is het enige wat je ECHT nodig hebt licht, stroming, levend steen en een grote eiwitafschuimer. Waterverversen en actieve kool zijn nuttig. De rest kan handig zijn maar is beslist niet noodzakelijk. Vooral een biologisch filter is m.i. een rem op later succes.

Ook met een klein budget is het zeer goed mogelijk een écht mooi en gezond aquarium neer te zetten. Toen ik zelf op de middelbare school zat, had ik ook al 'n bakje waar de Acro's flink in groeiden, aardig wat visjes in zwommen etc. Staar je alleen niet teveel blind op (grote) bakken vol met felgekleurde steenkoralen, een grote visbezetting etc. Het voordeel van klein en simpel beginnen is dat je ook de kleine dingetjes meer weet te waarderen.
 
Re: Aquariumfoto op het forum

ik zal ook eens een paar fotos neer zetten;)
 

Bijlagen

  • 0.jpg
    0.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 1.232
  • 1.JPG
    1.JPG
    27 KB · Weergaven: 1.234
  • 2.jpg
    2.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 1.234
Re: Aquariumfoto op het forum

en hier de totaal foto betere fotos kan ik niet maaken;)
 

Bijlagen

  • 3.JPG
    3.JPG
    27,3 KB · Weergaven: 1.648
Bovenaan