Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

totaal Aquariumfoto,s

Re:Aquariumfoto op het forum

Even een update van mijn bakje het druivjes koraal
is wel erg aan het groeien ::)
 
Re:Aquariumfoto op het forum

nog 1

Ik heb een nieuwe camera coolpx 2100
wat is dat een rot ding

geef mij me sony maar weer
Jammer die is kapoet

Maakt slechte foto´s
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hallo Balik,
Als ik naar je foto;s kijkt zie ik veel rood, paars en bruin op steen en grint.
Rose kunnen kalk algen zijn dit is op zich goed.
Maar, voor de rest komt het bij mij iets wat onverzorgt over.
Als je foto maakt zonder flits worden de foto;s scherper en duidelijker.
Kijk ook eens naar de dikke grintlaag!
Neem aan dat de bak al langer staat gezien het vissen bestand?
Een advies lees eens dit forum goed door onderwerpen als dikte grintlaag nitraat en fosfaat.
Toch goed dat je foto's van je bak laat zien mogelijk komen er meer opbouwende opmerkingen en adviezen.
succes.
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Ik ben het helemaal met Herman eens. Heb je trouwens nagedacht over de aanschaf van die kogelvis (Canthigaster valentini ) of was het een impulsieve aankoop?? Ze vinden het nl. erg leuk om koraalpoliepjes te eten en andere vissen lastig te vallen (vinnen). Verder zou ik ook het een en ander veranderen qua inrichting, maar goed, smaken verschillen. Welke technieken gebruik je??
 
Re:Aquariumfoto op het forum

hoi, thx voor de reaktie. ben nog maar een super amateur. en wat zouden jullie dan wel veranderen eventueel????
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Als je er een vissenbak van maakt zou ik sowieso iets van een zuil gebruiken, zo zien de vissen elkaar niet de hele tijd!! En staat ook heel mooi, dan hebben ze wat om doorheen of omheen te zwemmen. Veel vissen vinden dat wel prettig.
 
Re:Aquariumfoto op het forum

ik zou de dikke zandlaag eruit halen, meer levend steen en beetje griilig opbouwen komt op zelfste neer wat arjan al zij. ook zou ik eventueel wat caulerpa toevoegen voor de vissen en de waterkwaliteit. wat is de verder techniek overigens?
 
Re:Aquariumfoto op het forum

hierbij een nieuwe opstelling, hopelijk iets beter. alle meningen zijn welkom
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Balik,

Mijn complimenten de opbouw is al een stuk verbeterd naar mijn mening. Met name de hoeveelheid koraalzand is duidelijk verminderd, want dat baarde me zorgen. Overigens hoelang draait de bak inmiddels?

Mvg,
Peter van der Knaap
 
Re:Aquariumfoto op het forum

al een maand of zes. en wrm was die laag een probleem?? nu moet ik juist een beetje koraal en dergelijke aanschaffen om het een mooi geheel te maken
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Balik,

Zo dikke laag kan een probleem vormen, zoals al eerder aangegeven in eerder reacties. Betreffende de aanvulling, ik denk door 2 a 3 levende stenen links van de bak te plaatsen dat dat voldoende is. Eventueel in de vorm van een pilaar. Dit kan gemaakt worden m.b.v. PVC.

Mvg,
Peter van der Knaap
 
Re:Aquariumfoto op het forum

ikzelf heb ook dezelfste fout begaan daarom dat ik er iets van zeg....

ik zie een gele dokter die nog vrij klein is dat zie je bv aan de kauderni als de dokter gaat groeien is je bak beslist te klein.....

wat voor stenen heb je gebruikt en welke techniek?

De blauwe spons is overigens heel mooi maar ook onhoudbaar zeker in een opstartende bak ;)
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Als ik ook eerlijk mag zijn, zou ik nooit en te nimmer een gele dokter opsluiten in een bak van 60x40x40 :'( :'(
 
Re:Aquariumfoto op het forum

De deelanemonen heb ik nu min of meer onder controle
Loulou
 
Bovenaan