Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

totaal Aquariumfoto,s

Re:Aquariumfoto op het forum

Hoi Reef,

Bedankt voor je compliment!!
Ik heb het volgende gedaan om van mijn draad alg af te komen.

Ik ben begonnen met kalkwater toevoegen daarvoor hield ik het op pijl met coral calcium van Salifert.

En ik heb phosfaat killer in gezet.

Maar na dat ik dit gedaan had vooral toen ik kalkwater ging toevoegen verdweeen de alg als sneeuw voor de zon!

Het gaat nu de hele goede kant op.

 
Re:Aquariumfoto op het forum

Mooie poliepjes Eric! Als ik geen pygo zou hebben, zou ik ze ook willen. In mijn bak zouden ze verdwijnen als voer :-\

Hier de nieuwste foto van mijn bak:

overz50.jpg
 
Re:Aquariumfoto op het forum

zooooooo, die bakken zien er goed uit!
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hoi Tanne,

Prachtige bak :eek: echt een toppertje! Hoe doet je pygo het trouwens?

Groeten
Dunc@n
 
Re:Aquariumfoto op het forum

De Pygo doet 't goed, heb 'm ondertussen al meer dan een jaar. Hij heeft een steen blauwe zoanthus met gele hartjes op z'n geweten. Verder heb ik door/voor hem een rode Lobophyllia en een gifgroene Trachyphyllia moeten verwijderen. Verder gedraagt hij zich goed. Af en toe een hapje, maar niets ernstigs.

Hij eet goed, is erg nieuwsgierig en ziet er altijd kerngezond en goed gevuld uit!
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hallo Iedereen,

update: oude bakkie van Mo (130/60/60 )

Hierbij een aantal foto's tijdens verhuizing van dieren..

504bezkape2.JPG



504bezkape.JPG


504top.JPG


Het is niet bijzonder maar ik hoop binnenkort.. :-*


Voor eind wat heel anders.. :D, nogmaals bedankt

504mo.jpg



groetjes,


Mario
 
Re:Aquariumfoto op het forum

:D :D Prachtig!!!!! Leuk dat Moomoo de kat ook eens in de pikture is.
Dat je maar een mooie bak mag krijgen Johanna, en veel mooie foto´s op dit onderwerp kan zetten.
 
Re:Aquariumfoto op het forum

hoii
dat word een supperbakkie mo !!!
sucses hoor
gr............. ;)
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Wat lijkt die Mo maar een kleintje zo vergeleken bij dat bakkie ;)
 
Re:Aquariumfoto op het forum

sterker nog dennis ook zonder dat bakkie op de achtergrond is ze klein ;D
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Moet zeggen ziet er inderdaad heel anders uit!
Mooi ruim en netjes opgebouwd.
Nu dat je meer bodem ruimte hebt en daar nu het mooie witte grint ligt, lijkt de bak meer verlicht en fris.
Nu nog zo houden! ;D die witte ondergrond.

Ikzelf, heb gekozen voor veel levend steen (i.v.m geen bioloog maar sump)) maar, toch vrij luchtig gestapeld met grote door gangen. In mijn bak ligt bijna 250 kilo steen dit op 1000 ltr water.(bruto) Mogelijk over een jaar of 2 als de bak 4jaar draait, en weer aan vervanging van nieuw vers steen toe is, wil ik het zeer open construktie gaan toepassen.
Eens in de vier jaar wil ook ik naar een ander opgebouwd rif kijken. Maar, ook door goed groeiend rifbouwend steenkoralen veranderd het rif.

Nogmaals heel mooi en succes verder.
 
Re:Aquariumfoto op het forum

De bedoeling is bij mij ook om om de zoveel tijd verse stenen toe te voegen. Rifbouwende steenkoralen komen erin als alle waterwaarden weer stabiel zijn.
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Ziet er top uit Danny, draai je nog met de kalkwater reactor in combi met de kalkreactor.
En als dat zo is hoe gaat het????

groet, Jan
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hoi Danny,

Erg mooie bak. Had nog geen overzichtfoto gezien.

Flinke struikjes steenkoraal staan erin! ;D
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hoi Jan ik heb de opstelling nog steeds kalkreactor en Kalkwaterreactor.

Hoi Raymond het is de bedoeling dat de stukken zo groot worden dat ze de onderlinge ruimtes opvullen.
Ik wil bewust niet een bak vol kleine stukjes maar een wat "natuurlijker" geheel door grote stukken die strak tegen elkaar staan. Stekken en nieuwe koralen probeer ik dan ook de ruimte te geven om te groeien.
 
Bovenaan