Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

totaal Aquariumfoto,s

Tanne

Tanne
't Zou leuk zijn wat info over de bak (formaat, techniek, standtijd etc) te geven.

Hier de mijne:
overz8a.jpg


130 x 70 x 70, filtering m.b.v. afschuimer met ozon, continu filtering over fosfaatabsorberende korrels, verlichting 2 x 150 W Hqi 10.000 K + 2 x 24 W blauw. Kalkreactor, trace-el-controller, automatische bijvulling verdampt water.

Ff aangepast... Hier een nieuwere foto van mijn bak:
overz48.jpg
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hier nog even een update foto van mijn bak. Het begint nu aardig goed te gaan. Sinds mijn bak aan de jonge jenever is begin ik de smeeralgen goed onder controle te krijgen en beginnen de kalkalgen eindelijk te groeien.

even wat extra info:
bak: 100x50x50 cm

verlichting: 1x 150 Watt HQI
1x Tl Arcadia Marine Blue Actinic
1x Tl Arcadia Freshwater

Afschuimer: AM turbofloater 1000

sump: curver 50x40x20 (tijdelijk)

eheim 2224 met Keramische pijpjes en anti fosfaatkorrels. en soms wat kool.



en even een close up van een ledertje

leder3.jpg


en natuurlijk niet te vergeten een close up van mijn allereerste steenkoraal(met dank aan Tanne) die nu een paar weekjes al mijn bak mag sieren.

seriacal.jpg


met vriendelijke groeten

Marc
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hoi,

Bijgaand een paar kiekjes van mijn bak.

Start: oktober 2002
afm: 100x45x45
Verlichting: TL 2x daglicht (JBL Solar 30W/Sylvania 25W) 2 x blauw (Osram 30W kleur 67)
Filter: Bioloog 90x40x40, Sproeifilter, Eiwitafschuimer Schuran Jetskim 100
2 opvoerpompen (Eheim 1250 l p/u), 2 stromingspompen (powerhead 1000 l p/u)

Sinds de opstart is alles eigenlijk redelijk goed gegaan voor een beginner (afkloppen). Ik ben alleen al wel wat vissen verloren en een garnaal, waarschijnlijk door een krab die ik nog steeds niet heb kunnen vangen.

groeten,
Silsonique

sideview1.jpg


overview2.jpg


sideview2.jpg


overview.jpg

 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hier twee actuele foto's van mijn bak: De eerste heb ik vorige week door de voorruit genomen, de tweede enkele minuten geleden door de zijruit :)

overz24.jpg



overz25.jpg
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Weer een nieuw plaatje van mijn bakje. Hij staat nu alweer een maand of 8.

overz6_03.jpg
 
Re:Aquariumfoto op het forum

herindeling van mijn bak

momoo%20bak.jpg
 
Re:Aquariumfoto op het forum

hoi hoi,

zo hier ook maar eens een foto van mijn bakje hij begint aardig mooi te worden vind ik zelf al staat er nog niet veel in.

foto%20aquarium%20aqua%203.jpg



foto%20aquarium%20aqua%203.jpg


De techniek van mijn bak



Mijn aquarium is 150x60x60 groot en er zitten drie platen rifkeramiek in.
Het sumb (klein aquarium onder mijn aquarium voor de techniek) is 80x45x45.
ik gebruik twee stroming pompen in het aquarium, een aquabee van 2000 liter per uur, en eentje van 1250 liter per uur.
Twee opvoer pompen van uit mijn sumb aquabee 3000 liter per uur, waarvan er een als rifspoeling (pvc buis over de lengte van de bodem van het aquarium met om de 3 cm een gaatje van 4 mm achter het rif om al het vuil weg te blazen).
En de andere komt weer als stroming uit in mijn aquarium.
Verder gebruik ik een Aquamedic turboflother 1000 multi als afschuimer, een 10 watt uv lamp voor het doden van de schadelijke bacteriën, en een aquamedic kalkwatermenger voor het bijvullen van het verdampt water wat verijkt word met calcium.



en een osmose filter.




groetjes raymond,
 
Re:Aquariumfoto op het forum

hoi hoi,

hier twee foto's van mijn bakje et genomen ;D

foto%20aquarium%20aqua%202.jpg


foto%20aquarium%20aqua%204.jpg
 
Re:Aquariumfoto op het forum

hoi hoi,


en weer eentje van mijn bakje.

foto%20aqua%202.jpg
 
Re:Aquariumfoto op het forum

hoi hoi,


en hier nog een mom opname van mijn bak.

dokters zijn druk met eten, en gerrit hier is het stekje hystrix goed op te zien.
dit stekje staat nu meer dan een maand in mijn bak.
en natuurlijk het stekje van de rode leder van fredel ;D

en de onderste foto eentje van de zijkant genomen.
foto%20aquarium%20aqua%205.jpg


foto%20aquarium%20aqua%206.jpg
 
Re:Aquariumfoto op het forum

hoi hoi allemaal,

hier weer een foto van mijn bakje met een hele mooie
gele leder links onder in beeld.






groetjes raymond,
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hier dan ook mijn update van het aquarium.

Aquarium%2026%20december.JPG


Het aquarium is van mei.

Jo
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Zojuist een nieuwe foto gemaakt :)

overz42.jpg
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Maar hoe maak je die kiezel het beste schoon, eruithalen, spoelen er terug erin ??? ???
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Ik gebruik de volgende truc: je hevelt bij 't verversen 't water af naar een emmer. Het water laat je door een zeef met de juiste maaswijdte lopen. Het vuile water pomp je naar het riool met een Eheim 1250 in de emmer. Met wat handigheid (soms de eheim een beetje knijpen, soms de hevelslang een beetje knijpen) gaat dit vrijwel gelijk op. Je spoelt dus het zand schoon mbv het vuile water.

Vervangen van 't bodemmateriaal gaat natuurlijk ook.
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Zandhappertjes houden je substraat ook behoorlijk schoon...Ziet er ook leuk uit hoe ze dat doen

Gr wout
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Bedakt tanu en Minireef,

Zal eens kijken wat ik ga doen met de koralen op die op de bodem liggen. Ik heb het grind nog niet een keer verwisseld en er zitten nog niet eens zoveel algen en andere ongewenste dingen op. dus dat valt nogwel mee. Heb alleen iets te groote stenen gebruikt zodat ze moeilijk op te zuigen zijn!

Bovendien moeten er ook nog een aantal mooie acro's in,
Vooral blau en mint kleur ben ik naar opzoek.

Als ik deze heb bemachtigd dan ben ik echt tevreden. ;D

Groeten,

Hans
 
Re:Aquariumfoto op het forum

En dit is de mijne dus...

aqua1.JPG


aqua2.JPG


Een bakje van 130x50x50 die met zeer weinig kosten wordt onderhouden. Ik ben het levende bewijs dat een zeewater aquarium niet duur hoeft te zijn.
Ik heb dus ook géén dure electronica of een kalkreactor. Wél de noodzakelijke biologishe filter en eiwit afschuimer.
Er worden géén dure waterbereidings produkten toegevoegd, alleen regelmatig water ververst. (en geborsteld)

Ik zit sinds 11 jaar op een aquariumvereniging waarvan nu 4 jaar in het bestuur. (ook 4 jaar nu zeewater)
 
Re:Aquariumfoto op het forum

Hoi carla,

Ziet er fraai uit :). Op de tweede foto linksbovenaan een flink stuk Bloemkoolkoraal, of is het iets anders?

groeten,
Ron.
 
Re:Aquariumfoto op het forum

[quote author=Ron,. link=board=29;threadid=2693;start=300#msg62407 date=1077047229]

Op de tweede foto linksbovenaan een flink stuk Bloemkoolkoraal, of is het iets anders?

[/quote]

Inderdaad een stuk bloemkool, en dat groeit als onkruid. Iedereen op onze club heeft het al, dus nu snij ik regelmatig stukken weg die de prullebak in gaan..
 
Bovenaan