Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gafzak reinigen

Edwin.Dekker

Senior Forumlid
Ik heb een vraag over hoe jullie een gafzak schoonmaken. Op dit moment keer ik hem binnenstebuiten en spoel hem uit onder de kraan. Is dit de manier of kan het ook anders?
 
Ik heb er een aantal en die doe ik binnenste buiten apart in de wasmachine, gewoon het spoelprogramma zonder zeep.

Om eventuele zeepresten nog kwijt te raken spoel ik ze handmatig met warm water na. Ze worden goed schoon en gaan daarna weer lang(er) mee dan handmatig uitspoelen.

VG Jan
 
Edwin,

Als je de zakken binnste buiten doet kan je ze ook reinigen met een hogedrukspuit. Ik zou het minstens 1x per week doen.

Groet, Ben
 
Jan de Groot zei:
Ik heb er een aantal en die doe ik binnenste buiten apart in de wasmachine, gewoon het spoelprogramma zonder zeep.

Om eventuele zeepresten nog kwijt te raken spoel ik ze handmatig met warm water na. Ze worden goed schoon en gaan daarna weer lang(er) mee dan handmatig uitspoelen.

VG Jan
Doe het ook op deze manier. Beter dan met de hoge drukreiniger. Want als hij te sterk of te dicht erop spuit. Dan spuit je er gaten in. Wasmaschine is het makkelijkste. Spoel ze wel eerst onder de kraan uit en doe dit ook na het wassen. Is beter ook voor je wasmachine.

BAS
 
Hoe vaak doe ik dit? Ik heb er vier en als ik drie vuile heb ga ik aan de slag.

Soms gaan ze een week mee maar andere keren maar 4 dagen. Dus als ze vollopen gaan ze eruit en spoel ze uit en soaar het op tot ik er drie heb.

Ik was geen voorstander van gafzakken maar het resultaat is duidelijk zichtbaar: bak wordt kraakhelder met gafzak 200. Bij 100 loopt het bij mij te snel dicht.

vg Jan
 
Bovenaan