Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Ik ben ook bij Martin geweest en het is inderdad een fantastische bak. De kleuren zijn prachtig en het staat er super mooi bij. Ik heb gevraagd of ik nog regelmatig langs mag komen en dat mag. Dus ik ga er regelmatig heen om mijn ervaringen/vragen door te nemen zodat ik veel van deze man kan leren.
Hij zei al dat hij te weinig plek heeft om alles goed door te laten groeien. Ook zijn werkwijze is anders dan vele hier doen, maar ik ben er voor. Ik heb mijn opzet nu ook langzaam hetzelfde en ben benieuwd wat daar het resultaat van zal zijn.
Het is echt de moeite waard om er naar toe te rijden.

Ik zal nog regelmatig hier dingen posten met vorderingen en updates.

Martin......een superbak.
Ben blij dat ik jou tegen het lijf ben gelopen.
 
nawikre zei:
Ik ben ook bij Martin geweest en het is inderdad een fantastische bak. De kleuren zijn prachtig en het staat er super mooi bij. Ik heb gevraagd of ik nog regelmatig langs mag komen en dat mag. Dus ik ga er regelmatig heen om mijn ervaringen/vragen door te nemen zodat ik veel van deze man kan leren.
Hij zei al dat hij te weinig plek heeft om alles goed door te laten groeien. Ook zijn werkwijze is anders dan vele hier doen, maar ik ben er voor. Ik heb mijn opzet nu ook langzaam hetzelfde en ben benieuwd wat daar het resultaat van zal zijn.
Het is echt de moeite waard om er naar toe te rijden.

Ik zal nog regelmatig hier dingen posten met vorderingen en updates.

Martin......een superbak.
Ben blij dat ik jou tegen het lijf ben gelopen.
Hoi Iwan.
Bedankt voor je reactie.Ik hoop dat jij met jou aquarium ook zoveel plezier mag beleven.Als je op deze voet zo door gaat,zal dat zeker lukken.Gr Martin.
 
ik zal zeker mijn best doen. Jij bent een goed voorbeeld.

het stukje Xenia doet het goed. ik ga volgende week met de plankton beginnen. De reactor is klaar en getest.
en ik heb net via dit forum nog wat vsa's gekocht die ik erbij kan plaatsen voor de zijkanten.

ik bel je volgend weekend nog even voor wat meer info van jou kant, want ik heb nog wat vragen als je het niet erg vind.
 
Het stukje xenia staat er nog super bij. Ik ben ERG blij dat die het eindelijk doet. Ik ben vandaag nog even in Glanerbrug geweest. Daar even een uur bijgekletst en gelijk mijn chromissen bijgevuld met 6 stuks. En WEER wat wijzer geworden. Ik wil dit weekend nog even langs komen als dat kan.
 
Mijn plankton cultuur is af en heb het bij het aquarium gegooit. Alles staat er eindelijk erg goed bij. Je moet volgende week maar even langs komen.

Ik heb nu weer een niewue cultuur draaien, aleen heb ik maar 5ml fhytofood erin gedaan in plaats van 10ml. Ik wil even kijken of dat ook werkt...Want dan ik er 2x zo lang mee doen.
Ik plaats volgend weekend weer een keer wat foto's in mijn dagboek, dan kan de rest ook zien hoe het er nu uitziet.

Bedankt
 
Hallo Martin,

Als eerste bedankt voor de gastvrijheid.

Ik ben vandaag nou ja gisteren met mijn zoon bij Martin geweest. Toen Martin zijn zoon aan het dagboek begon voor zijn vader had ik al zoiets van het kan ook op een andere manier, Maar wilde eerst met mijn eigen ogen alles aanschouwen.
Nu deze bak liegt er niet om. In werkelijkheid is hij mooier als op de fotos. Maar dat vind ik van meer bakken.

Het rif is wel op zon natuurlijke manier opgebouwd. Overal komt stroming de stenen liggen vrij van de achterwand. De kleuren van de koralen en de groei logen er niet om. Het water is kraakhelder. Het leek wel of hij dit niet wilde horen. Ik heb het verschillende malen gezegd maar Martin wilde alleen maar vertellen hoe hij te werk gaat en wil dit ook overbrengen. Hij is zo enthousiast en vertel heel veel. Dat als je handig bent je heel veel dingen zelf kan maken en wat niet in de duizenden eurie loopt.Ik denk dat het niet is omdat hij geen geld voor de hobby wil uitgeven, maar alleen duidelijk wil maken dat het ook anders kan. Waardoor je mooie koralen kan kopen.
Martin als ik het mis heb corrigeer mij maar.
Hij heeft mij heel veel verteld laten zien enz. Dit moet allemaal zakken, maar heeft mij wel tot nadenken gezet. Zeker wat betreft het water verversen omdat ik hier ook achtergekomen bent (was mij al eens verteld maar ik wil eerst zelf zien, ervaren dat het zo is). Zeker omdat ik zelf al eens mij aangemaakte water getest heb op waardes en die zeker niet zijn water er op staat. Waardoor het niet overeenkomt met de waarde die in het aqaurium zijn. En je dit weer moet gaan toevoegen. Om de balans te houden.

Ik wil niet zeggen dat ik ga expirimenteren. Maar ik had al watten in mijn sump en ververs dit om de drie dagen. Maar ga als even laten zinken en op een rijtje zetten en ik kom hier zeker op terug.
Martin ik ga morgen een testje uitvoeren wat betreft het zout, maar eerst dagje met het gezin uit.

Groetjes en nog bedankt, en je hoort de resultaten, die ik hier zeker neer zal schrijven.

Ria en Francois.


P.s. ik dacht dat ik kon praten, maar jij kan dat ook ik kon er bijna geen speld tussen krijgen.;)
 
bjelka zei:
Hallo Martin,

Als eerste bedankt voor de gastvrijheid.

Ik ben vandaag nou ja gisteren met mijn zoon bij Martin geweest. Toen Martin zijn zoon aan het dagboek begon voor zijn vader had ik al zoiets van het kan ook op een andere manier, Maar wilde eerst met mijn eigen ogen alles aanschouwen.
Nu deze bak liegt er niet om. In werkelijkheid is hij mooier als op de fotos. Maar dat vind ik van meer bakken.

Het rif is wel op zon natuurlijke manier opgebouwd. Overal komt stroming de stenen liggen vrij van de achterwand. De kleuren van de koralen en de groei logen er niet om. Het water is kraakhelder. Het leek wel of hij dit niet wilde horen. Ik heb het verschillende malen gezegd maar Martin wilde alleen maar vertellen hoe hij te werk gaat en wil dit ook overbrengen. Hij is zo enthousiast en vertel heel veel. Dat als je handig bent je heel veel dingen zelf kan maken en wat niet in de duizenden eurie loopt.Ik denk dat het niet is omdat hij geen geld voor de hobby wil uitgeven, maar alleen duidelijk wil maken dat het ook anders kan. Waardoor je mooie koralen kan kopen.
Martin als ik het mis heb corrigeer mij maar.
Hij heeft mij heel veel verteld laten zien enz. Dit moet allemaal zakken, maar heeft mij wel tot nadenken gezet. Zeker wat betreft het water verversen omdat ik hier ook achtergekomen bent (was mij al eens verteld maar ik wil eerst zelf zien, ervaren dat het zo is). Zeker omdat ik zelf al eens mij aangemaakte water getest heb op waardes en die zeker niet zijn water er op staat. Waardoor het niet overeenkomt met de waarde die in het aqaurium zijn. En je dit weer moet gaan toevoegen. Om de balans te houden.

Ik wil niet zeggen dat ik ga expirimenteren. Maar ik had al watten in mijn sump en ververs dit om de drie dagen. Maar ga als even laten zinken en op een rijtje zetten en ik kom hier zeker op terug.
Martin ik ga morgen een testje uitvoeren wat betreft het zout, maar eerst dagje met het gezin uit.

Groetjes en nog bedankt, en je hoort de resultaten, die ik hier zeker neer zal schrijven.

Ria en Francois.


P.s. ik dacht dat ik kon praten, maar jij kan dat ook ik kon er bijna geen speld tussen krijgen.;)
Hallo Ria en Francois. Leuk jullie reactie,Fijn dat het de moeite waard is geweest om twee en een half uur te rijdenvoor het bekijken van mijn aquarium.Ook ik vond het fijn om met jullie van gedachten te wisselen over onze gezamelijke hobby.Veel succes met jullie aquarium. Gr Martin.
 
Hallo Martin,

Bedankt dat je langs bent gekomen om mijn bak weer eens even te bekijken. Ook bedankt voor de tips.
De hystrix staat er mooi bij.

Ik zal toch eens mijn dagboek eens updaten met de nodige nieuwe foto's.

nogmaals, bedankt
 
De stekjes staan er super bij. Helaas is van het grootste stuk een randje afgebroken.
Hier een foto (helaas ff van ijn telefoon) van de stekken.

SUPER BEDANKT......
 

Bijlagen

  • IMAGE_00200.jpg
    IMAGE_00200.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 48
  • IMAGE_00202.jpg
    IMAGE_00202.jpg
    81,3 KB · Weergaven: 50
  • IMAGE_00203.jpg
    IMAGE_00203.jpg
    102 KB · Weergaven: 50
hier een update met nieuwe foto´s. Deze zijn net gemaakt.
 

Bijlagen

  • HPIM0889 [Zeewaterforum].JPG
    HPIM0889 [Zeewaterforum].JPG
    200,7 KB · Weergaven: 120
  • HPIM0890 [].JPG
    HPIM0890 [].JPG
    171,4 KB · Weergaven: 70
  • HR010894 [Zeewaterforum].JPG
    HR010894 [Zeewaterforum].JPG
    178 KB · Weergaven: 81
  • HR010893 [Zeewaterforum].JPG
    HR010893 [Zeewaterforum].JPG
    289,9 KB · Weergaven: 106
  • HR010892 [Zeewaterforum].JPG
    HR010892 [Zeewaterforum].JPG
    279,3 KB · Weergaven: 124
Hé Martin,

je bak staat er echt super bij. Wat een mooie kolonies.

Lijkt het nou of heb je maar zo weinig visjes zwemmen?

Gr. Roy
 
hier een vervolg van nieuwe foto´s
 

Bijlagen

  • HPIM0859 [Zeewaterforum].JPG
    HPIM0859 [Zeewaterforum].JPG
    200,6 KB · Weergaven: 48
  • HPIM0304 [Zeewaterforum].JPG
    HPIM0304 [Zeewaterforum].JPG
    187,8 KB · Weergaven: 44
  • HPIM0856 [Zeewaterforum].JPG
    HPIM0856 [Zeewaterforum].JPG
    252,3 KB · Weergaven: 44
  • HPIM0855 [Zeewaterforum].JPG
    HPIM0855 [Zeewaterforum].JPG
    142,6 KB · Weergaven: 47
Boarder zei:
Hé Martin,

je bak staat er echt super bij. Wat een mooie kolonies.

Lijkt het nou of heb je maar zo weinig visjes zwemmen?

Gr. Roy
Hoi Roy. Er zitten wel 14 vissen in het aquarium.Gr Martin.
 
Wie weet de naam van dit koraal.
 

Bijlagen

  • HR010902 [] [].JPG
    HR010902 [] [].JPG
    129,5 KB · Weergaven: 47
Hoi Martin. Volgende week staat hij in het bondsblad bij jouw stukje als het goed is. De naam is: Galaxea fascicularis. Bij jouw foto staat hij alleen ingetrokken.

Ab
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad type foutje. Bedankt Bas

( Linneus 1767)
Kolonies kunnen uitgroeien tot 5 mtr.
Blz 108 deel 2 Corals of the world.

Dus dat wordt een grotere bak Martin als hij het heel goed doen.
 
Hysterix zei:
Hoi Martin. Volgende week staat hij in het bondsblad bij jouw stukje als het goed is. De naam is: Galaxea fascicularis. Bij jouw foto staat hij alleen ingetrokken.

Ab
Hoi Ab. Leuk dat je dit voor mij hebt op gezocht.Bedankt daar voor.Ik ben benieuwd hoe het bondsblad er uit gaat zien.Gr Martin.
 
MartinV zei:
Ik wilde even een mededeling doen. Voor de mensen die mijn bak nog verder willen zien en alle specificaties willen weten. Ik kom in augustus-september met mijn bak in het blad ´Het Aquarium´ tijdschrift voor vivaristiek. Dit is een blad van de nederlandse bond aqua terra (N.B.A.T).


en hier het vervolg van de foto´s
Het is wat later geworden,Maar deze week is het blad uitgekomen.Gr Martin.
 
Bovenaan