Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Door de boel nog een beetje te verschuiven past het nog net allemaal. De koralen hebben na bijna een jaar in deze bak al weer behoorlijk wat ruimte tot zich genomen!!

Gr,

Martin.
 

Bijlagen

  • 030.jpg
    030.jpg
    67,2 KB · Weergaven: 161
Door de boel nog een beetje te verschuiven past het nog net allemaal. De koralen hebben na bijna een jaar in deze bak al weer behoorlijk wat ruimte tot zich genomen!!Gr,Martin.
 
Pffff heel verhaal getypt staat er niks.....
ondingen die computers
 
Door de boel nog een beetje te verschuiven past het nog net allemaal. De koralen hebben na bijna een jaar in deze bak al weer behoorlijk wat ruimte tot zich genomen!!

Gr,

Martin.

Ziet er goed uit Martin!! Weer lekker bezig daar topjes
 
Hahaha..... het word hoog tijd dat mijn bak klaar komt Martin, dan kunnen we ze zo over zetten en heb jij weer meer ruimte :p!

mvg

jarno.
 
Echt schitterend Martin!

De achterzijde van de bak oogt ietsje donker, was een ATI Hybrid met ATI 8xt5 misschien niet beter geweest voor iets meer spreiding? Of is het allemaal gezicht bedrog?:)

Ga zo door!

Groeten, Sander
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha gaat het een boekwerk worden Ben :p ? ben benieuwt !!

Gr,

Martin.
er zou in hebben gestaan dat het wel vorige week lijkt dat ik je oude bak had overgenomen.
Je bak staat er prachtig bij.
helaas in je oude bak nog steeds niet goed.
vecht nog steeds tegen het rode pluisalg.
ook veel flap door het vuil wat de alg vast houd.
de waardes waren mooi tot ik vandaag weer een meetroonde deed.
no3 was eindelijk naar 6a7 maar was gestegen door een zeehaas in de pomp en ik was vanaf vrijdag niet thuis geweest dus wie weet hoe lang die er al in zat.
afschuimer was daardoor ook gaan overkoken en zat vol met rood bruine derrie.
dit was mijn tweede zeehaas in twee weken tijd die mij tegen de pluisalg die dood is.

door renovaties zitten we drie weken in een wisselwoning.
de verwarming van het huis zou er hooguit een paar uur vanaf gaan en stroom max 1 uur per dag was de afspraak.
helaas hebben ze een week lang het gas eraf gehad en dus de bak zwaar onderkoeld.
langere tijd 21 graden en lager.
monti's zijn wit geworden etc.

alle ergernissen worden mij nu wel een beetje te veel moet ik eerlijk bekennen......

dat was de korte versie hahahahahaha
 
Echt schitterend Martin!

De achterzijde van de bak oogt ietsje donker, was een ATI Hybrid met ATI 8xt5 misschien niet beter geweest voor iets meer spreiding? Of is het allemaal gezicht bedrog?:)

Ga zo door!

Groeten, Sander

Dank je wel Sander voor het compliment,

De spreiding van de lamp is breed genoeg, ook de achterzijde wordt goed verlicht. Het komt doordat de foto schuin genomen is en daarom is het gezicht `s bedrog!!

Morgen worden de lampen voor het eerst gewisseld na een jaar!!

Gr,

Martin.
 
Prachtig Martin wat een gezonde leven daar!!! Altijd fijn dit te zien..

Veel geluk

Gr
Sander

Bedankt Sander, de bak doet het voortreffelijk en heb weinig onderhoud. de koralen zijn mooi op kleur en blijven maar doorgroeien!!

Gr,

Martin.
 
Hahaha..... het word hoog tijd dat mijn bak klaar komt Martin, dan kunnen we ze zo over zetten en heb jij weer meer ruimte :p!

mvg

jarno.

Nog drie weken geduld Jarno, dan gaan we met jou bak beginnen en proberen we er wat moois van te maken!!

Gr,

Martin.
 
er zou in hebben gestaan dat het wel vorige week lijkt dat ik je oude bak had overgenomen.
Je bak staat er prachtig bij.
helaas in je oude bak nog steeds niet goed.
vecht nog steeds tegen het rode pluisalg.
ook veel flap door het vuil wat de alg vast houd.
de waardes waren mooi tot ik vandaag weer een meetroonde deed.
no3 was eindelijk naar 6a7 maar was gestegen door een zeehaas in de pomp en ik was vanaf vrijdag niet thuis geweest dus wie weet hoe lang die er al in zat.
afschuimer was daardoor ook gaan overkoken en zat vol met rood bruine derrie.
dit was mijn tweede zeehaas in twee weken tijd die mij tegen de pluisalg die dood is.

door renovaties zitten we drie weken in een wisselwoning.
de verwarming van het huis zou er hooguit een paar uur vanaf gaan en stroom max 1 uur per dag was de afspraak.
helaas hebben ze een week lang het gas eraf gehad en dus de bak zwaar onderkoeld.
langere tijd 21 graden en lager.
monti's zijn wit geworden etc.

alle ergernissen worden mij nu wel een beetje te veel moet ik eerlijk bekennen......

dat was de korte versie hahahahahaha

Dit zijn geen goeie berichten Ben,

Het water wat jij bij vult is osmosewater neem ik aan en word automatisch bijgevuld. Ga eens kalkwater aanmaken en vul dat is een paar maanden bij, ik denk dat je daar baat bij heb !!

Gr,

Martin.
 
Indrukwekkend die hersenkoraal martin.


greetings, GlennF

Dat mag je wel zeggen Glenn, ik denk dat er niet veel van dit soort formaat in Nederland zijn ?

Gr,

Martin.
 
Dit zijn geen goeie berichten Ben,

Het water wat jij bij vult is osmosewater neem ik aan en word automatisch bijgevuld. Ga eens kalkwater aanmaken en vul dat is een paar maanden bij, ik denk dat je daar baat bij heb !!

Gr,

Martin.
yep ik vul mijn osmosewater automatisch aan ;)
als ik weer de tijd heb en weer mijn huis in kan zal ik kalkwater gaan aanmaken en over gieten in het bijvul systeem.
ik heb ook het vermoeden dat alle basistoevoegingen zeer hard dalen door de pluisalg.
kalkwater zou zowel kh als ca toevoegen begreep ik.

ik heb eerst een tijd geprobeerd mijn kh op 11 te houden en voor de rest niks anders toe te voegen.
dit werkt niet.
kh komt niet hoger dan 9 hoe veel ik ook toevoeg en de dag daarop is die weer naar 8 gezakt.
Het ca daAls ook veel sneller dan normaal, maar vooral het Mg die ik eerst goed hoog had gebracht om deze in die tijd niet meer toe te hoeven voegen zat in de tijd van een poep en een scheet al op gevaarlijk lage waarde.

als ik thuis ben ga ik toch eerst waterstof peroxide proberen en als ik twee maanden later nog geen verbetering zie en het huis dus ook weer klaar is ga ik met kalkwater aan de slag.

hier wil ik echt goed bij blijven want heb ook erg vervelende dingen gezien met kalkwater.
dit wil ik dus echt meerdere malen per dag controleren.

dank voor het advies.
 
yep ik vul mijn osmosewater automatisch aan ;)
als ik weer de tijd heb en weer mijn huis in kan zal ik kalkwater gaan aanmaken en over gieten in het bijvul systeem.
ik heb ook het vermoeden dat alle basistoevoegingen zeer hard dalen door de pluisalg.
kalkwater zou zowel kh als ca toevoegen begreep ik.

ik heb eerst een tijd geprobeerd mijn kh op 11 te houden en voor de rest niks anders toe te voegen.
dit werkt niet.
kh komt niet hoger dan 9 hoe veel ik ook toevoeg en de dag daarop is die weer naar 8 gezakt.
Het ca daAls ook veel sneller dan normaal, maar vooral het Mg die ik eerst goed hoog had gebracht om deze in die tijd niet meer toe te hoeven voegen zat in de tijd van een poep en een scheet al op gevaarlijk lage waarde.

als ik thuis ben ga ik toch eerst waterstof peroxide proberen en als ik twee maanden later nog geen verbetering zie en het huis dus ook weer klaar is ga ik met kalkwater aan de slag.

hier wil ik echt goed bij blijven want heb ook erg vervelende dingen gezien met kalkwater.
dit wil ik dus echt meerdere malen per dag controleren.

dank voor het advies.

Ben als je de bak niet op temperatuur kunt houden wegens de verbouwing, dan kun je bij mij ook nog een aggregaat gaan huren!!

Gr,

Martin.
 
Het probleem met de temperatuur is gelukkig al weer voorbij.
nadat ik er achter was gekomen dat ze zich niet aan de afspraak hadden gehouden hebben ze de nieuwe ketel, buizen etc de zelfde dag geplaatst en aangesloten.
toch bedankt Martin!!
 
Bovenaan