Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

dinoflagellaten

sanfredje

Senior Forumlid
dinoflagellaten of iets anders

Hallo,

De kans bestaat dat ik met dinoflagellaten in mijn bak zit, dit is een bruinachtige smeeralg, kan soms iemand hier foto's van posten, dat ik kan vergelijken, je zou dit kunnen behandelen met algen ex, zou zelf een foto willen posten maar heb zonet alles afgezogen en afgeborstelt, als het terug komt en het staat weer zo erg als nu post ik een foto, ben er nu een vergeten trekken.

Groetjes Frédéric
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft toch maar naar karallenriff.de te gaan daar staan toch de foto's bij. En gebruik de windows vertaler van je pc , zo krijg je de texst ook in het Nederlands . Gr. Erik
sanfredje zei:
Hallo,

De kans bestaat dat ik met dinoflagellaten in mijn bak zit, dit is een bruinachtige smeeralg, kan soms iemand hier foto's van posten, dat ik kan vergelijken, je zou dit kunnen behandelen met algen ex, zou zelf een foto willen posten maar heb zonet alles afgezogen en afgeborstelt, als het terug komt en het staat weer zo erg als nu post ik een foto, ben er nu een vergeten trekken.

Groetjes Frédéric
 
heb eergisteren en gisteren alles afgezogen en met de tandenborstel afgeborstelt wat overbleef en nu vandaag dit als resultaat, schat binnen dit en 3 dagen weer hetzelfde als ervoor, kan zogoed als zeker denk ik toch zeggen dat het geen rode flap is aangezien ik eerst dacht dat het dit was en het middeltje wat ik hiemee normaal gebruik en uiterst tevreden over ben gebruikt heb en er was geen verschil te zien
de foto's maar wat is het dan wel
 

Bijlagen

  • HPIM2330-800.jpg
    HPIM2330-800.jpg
    54,7 KB · Weergaven: 22
  • HPIM2331-800.jpg
    HPIM2331-800.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 29
  • HPIM2332-800.jpg
    HPIM2332-800.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
en
 

Bijlagen

  • HPIM2335-800.jpg
    HPIM2335-800.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 20
  • HPIM2334-800.jpg
    HPIM2334-800.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 16
  • HPIM2333-800.jpg
    HPIM2333-800.jpg
    24,7 KB · Weergaven: 15
Een vriend van mij (Roy_tv) heeft maanden dezelfde problemen gehad (voor het gemak noemen we het even een alg). De alg lijkt op goudalg; belletjes aan dunne draden en een dikke mat met daaronder ook belletjes. Verschil is dat de alg makkelijk weg te zuigen is. Het begon bij hem nadat hij van lampen was gewisseld, T8 naar HQI.

Wat geholpen heeft:
Dagelijks alle stenen afzuigen en het water dan door een gafzak oid leiden zodat alleen het water erdoorheen gaat. Dit heeft hij consequent gedaan, maanden lang en toen begon het af te nemen. Voor zover ik me herinneren kan is dit alles dat hij eraan gedaan heeft wat geholpen heeft. Het vergt wel flink discipline!
 
Dit kun je alleen onder een microskoop zien wat voor alg je hebt .
sanfredje zei:
echt niemand, waar zijn de kenners?
 
Arjen voor alle duidelijkheid, bedoel je het hevel water door de gafzak en terug in de bak/sump laten lopen?



ArjenT zei:
Een vriend van mij (Roy_tv) heeft maanden dezelfde problemen gehad (voor het gemak noemen we het even een alg). De alg lijkt op goudalg; belletjes aan dunne draden en een dikke mat met daaronder ook belletjes. Verschil is dat de alg makkelijk weg te zuigen is. Het begon bij hem nadat hij van lampen was gewisseld, T8 naar HQI.

Wat geholpen heeft:
Dagelijks alle stenen afzuigen en het water dan door een gafzak oid leiden zodat alleen het water erdoorheen gaat. Dit heeft hij consequent gedaan, maanden lang en toen begon het af te nemen. Voor zover ik me herinneren kan is dit alles dat hij eraan gedaan heeft wat geholpen heeft. Het vergt wel flink discipline!
 
hoe doe je dat zo een staaltje nemen voor onder de microscoop te bekijken, dan doe ik dit even ga er er met naar de winkel en sta ik een heel eind verder.
 
Anton - AVO zei:
Arjen voor alle duidelijkheid, bedoel je het hevel water door de gafzak en terug in de bak/sump laten lopen?
Dat is inderdaad hetgeen ik bedoel.

Volgende foto heb ik al vaker op het forum gezet, de flagellaten uit de bak van Roy_tv zagen er onder de microscoop zo uit (foto is door onszelf gemaakt):

 

Bijlagen

  • HPIM0824dino.JPG
    HPIM0824dino.JPG
    47 KB · Weergaven: 31
Ga het middel algen ex eens bestellen, maar weet iemand of dit reefsafe is, ook voor doopvonten
 
Re: rare alg of bacterie

Hey,

Heb de rare alg met uv sterilisator en/of bio-magnet clarifier van carib sea weggekregen, in de zin van er zijn geen luchtbellen meer, zogoed als geen bruin meer te zien, wat ik nu wel nog heb zijn gelijk witte slirten waar gelijk zand aanhangt dit hangt vast aan het steen, iemand een idee wat dit is?
 

Bijlagen

  • HPIM2362-800.jpg
    HPIM2362-800.jpg
    65,6 KB · Weergaven: 13
  • HPIM2363-800.jpg
    HPIM2363-800.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 13
  • HPIM2365-800.jpg
    HPIM2365-800.jpg
    78,3 KB · Weergaven: 15
Bovenaan