Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

helder zeewater

D

Diederik

Guest
Hallo,

Ik wil wat dieren uit onze eigenste Noordzee fotograferen. Ik zette daarom een klein zee-acquarium op. Een paar tryouts van foto's staan op http://users.pandora.be/diederikdhert/zeedieren/.

Ik haalde het zeewater aanvankelijk uit zee, maar door golfslag was dit veel te troebel. Vervolgens haalde ik water uit de plassen die bij laag tijd op strand blijven staan. Het water lijkt helder, maar in een acquarium merk ik dat het water toch licht troebel is. Het water dagenlang laten staan, haalt niets uit. Blijkbaar zitten bijzodner kleine zwevende partikels in het water.

Ik wil echter glashelder water bekomen, teneinde kleine visjes etc... die op 10-15cm van de rand van het glas zitten, goed te kunnen fotograferen.

Het zeewater heb ik al door een koffiefilter gegoten, maar dat haalt niets uit. Ik heb ook al leidingwater genomen en daar 30g keukenzout per liter in opgelost, maar vreemd genoeg wordt het heldere leidingwater dan ook plots licht troebel.

Waarschijnlijk zit op dit forum wel de nodige expertise. Hoe verkrijgt men kraakhelder zeewater ? Bestaan daar filters voor, zo ja welk type en wat kosten die ?
 
Alvorens het in de bak te doen goed filteren over actief kool en over uitgespoeld fijne filterwatten( 24 uur filteren ).

Dan is het water kraakhelder, eventueel een scheutje easy-life erbij.

GEEN KEUKENZOUT GEBRUIKEN HOOR!!!!!!!!!
 
Foto's zien er erg goed uit hoor:goed:

Beetje zweefvuil zal je met het gebruikte zand altijd blijven houden door de dieren die waterbeweging maken en door het zand kruipen...

Met de actief kool wordt het water ontkleurd en helder;)
 
Bedankt voor je antwoord. Ik ben achter een complete acquarium leek.

Het keukenzout idee was gewoon om een apart acquarium te hebben met kraakhelder water, water met een gelijke osmotische waarde te hebben als zeewater, beest erin gooien, fotograferen, en terug in echt zeewater (dat mag troebel zijn).

Je schrijft: goed filteren over actieve kool en over uitgespoeld fijne filterwatten.

Eigenlijk is dat chinees voor mij. Wat moet ik aankopen (bestaat een actievekoolfilter waarin ook fijne filterwatten zitten), wat heb ik nodig ?
(sorry voor deze misschien idiote vraag..)...
 
Hallo Diederik

Mooie scherpe foto’s op je site.

Als je natuurlijk zeewater 24 uur laat filteren in een filterpot gevuld met aquariumwatten en filterkool krijg je kraakhelder zeewater.

Hier bij een foto van zo’n filter deze kost ongeveer 40 euro, maar van een ander merk bestaan er ook goedkopere types.

Ik zou als ik jou was natuurlijk zeewater gebruiken of speciaal zout voor zeeaquariums zeker geen keukenzout.

 

Bijlagen

  • 10000069494.jpg
    10000069494.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 31
Dus begrijp ik het goed dat actieve kool en filterwatten in dezelfde filter zitten ?

Zijn dat dezelfde filters voor zeewater als zoetwater, of ga ik op zoek naar een speciale zeewateractievekoolmetfilterwattenfilter ?
 
Diederik zei:
Dus begrijp ik het goed dat actieve kool en filterwatten in dezelfde filter zitten ?
Je kan deze filters hiermee vullen.

Diederik zei:
Zijn dat dezelfde filters voor zeewater als zoetwater, of ga ik op zoek naar een speciale zeewateractievekoolmetfilterwattenfilter ?
Je kan deze filters voor zoet en zout water gebruiken.
 
kijk effe op kapaza of ebay daar bij aquariums vind je dat wel2dehands ook mvg;)
 
Ik zou dan wel het water uit een jachthaven pakken. Dan heb je namelijk geen zand. Want vanaf het strand heb je namelijk veel zand of stof in je water. Heb hier namelijk veel ervaring mee aan Blankenberge. Of je kunt het ook eerst zeven door filterwat en dan een 24 uurfilteren.

Bas
 
Hallo,

Ik wil wat dieren uit onze eigenste Noordzee fotograferen. Ik zette daarom een klein zee-acquarium op. Een paar tryouts van foto's staan op http://users.pandora.be/diederikdhert/zeedieren/.

Ik haalde het zeewater aanvankelijk uit zee, maar door golfslag was dit veel te troebel. Vervolgens haalde ik water uit de plassen die bij laag tijd op strand blijven staan. Het water lijkt helder, maar in een acquarium merk ik dat het water toch licht troebel is. Het water dagenlang laten staan, haalt niets uit. Blijkbaar zitten bijzodner kleine zwevende partikels in het water.

Ik wil echter glashelder water bekomen, teneinde kleine visjes etc... die op 10-15cm van de rand van het glas zitten, goed te kunnen fotograferen.

Het zeewater heb ik al door een koffiefilter gegoten, maar dat haalt niets uit. Ik heb ook al leidingwater genomen en daar 30g keukenzout per liter in opgelost, maar vreemd genoeg wordt het heldere leidingwater dan ook plots licht troebel.

Waarschijnlijk zit op dit forum wel de nodige expertise. Hoe verkrijgt men kraakhelder zeewater ? Bestaan daar filters voor, zo ja welk type en wat kosten die ?
 
Met een dag of 3 is je water kraakhelder.....
Grtz Jack
16244_PLA_as_aquaristik_easylife_fluessiges_filtermedium_250ml_1.jpg
 
Bovenaan