Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeepaarden & Zeenaalden

Bert R... het is pas vlaggetjesdag geweest, dat kun je wel zien... leuke avatar! ;)
 
allemaal mooi maar kan je zo gemakkelijk zeepaardjes houden dan
 
Nee, zeepaardjes zijn niet makkelijk te houden, zijn alleen te houden in een speciaal aquarium met rustige en langzaam etende dieren.

Ook hebben ze dagelijks meerdere keren levend voedsel (Mysis) nodig.

 
Hoi Guppy

Ik had deze site al gezien ,maar toch bedankt.
Edgar heeft ook hele mooie foto's gemaakt van het Kortsnuitzeepaardje (Hippocampus hippocampus) die steets vaker word gezien in de Oosterschelde.
Hier een foto van een ander koudwater Zeepaardje het Langsnuitzeepaardje (H guttulatus)
 

Bijlagen

  • H guttulatus.jpg
    H guttulatus.jpg
    147,8 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
Deze wormzeenaalden heb ik deze zomer gevangen in Bretagne, het zijn schuwe visjes die veel tussen stenen en wieren zitten.
 

Bijlagen

  • Wormzeenaald.jpg
    Wormzeenaald.jpg
    162,1 KB · Weergaven: 38
  • Wormzeenaald 2.jpg
    Wormzeenaald 2.jpg
    120,7 KB · Weergaven: 36
hoi bert kun je niet eens van al jou dieren fotos maaken de laatste is mooi hoor;)
 
Een kleine update een foto van een paar zeepaardjes.

Met de wormzeenaalden gaat het goed, ik heb vorige week een aderzeenaald gevangen in de Scheveningse haven dat is op die locatie wel bijzonder.

 

Bijlagen

  • zeepaarden.jpg
    zeepaarden.jpg
    153,1 KB · Weergaven: 44
mooi beestje is dat hoor!!

de lipvis doet het trouwens erg goed, maakt alleen veel kabaal als hij eet! ook 's nachts..
icon9.gif
 
aha, volgens mij beide..nee hoor, soms gaat de lipvis 's avonds op stap voor eten, maar dat is eigenlijk als ik naar bed ga, en mijn kamerlicht uitdoe..Probeer ik in slaap te komen, maar dan hoor ik ineens de lipvis eten...wel grappig geluid!
 
mijn lipvisjes slapen s'nachts aaltijd in mijn veertjes wier;).

Bert kan jij de aderzeenaald een beetje inleven houden dan?? want wij vangen ze best veel maar k'heb ze zelf nog nooit probeert, of moeten ze echt levend voer hebben ??
 
Hoi P-W

Het is nu de tweede keer dat ik een Aderzeenaald heb gevangen je kunt ze vergelijken met het houden van zeepaarden, ze hebben dus levend voer nodig zoals mysis kleine garnalen en afgewisseld met verrijkte artemia.

Toen ik hem net had gevangen was hij behoorlijk mager maar hij eet goed en ik zie hem opknappen.

Ik hou me aanbevolen als je aan Aderzeenaalden kan komen.

 
Als je nou bijv rodemuggenlarven neemt en je laat veel stroming in je bak staan zodat de muggen larven blijven zweven zouden ze dat ook niet opeten ????
 
ik houd me ook aanbevolen!!!

Normaal gesproken voerde ik mijn zeenaalden niet anders dan de rest, ik denk dat ze zich in leven hielden met kleine beestjes die in de bak leven, ze waren niet mager maar groeiden ook niet erg veel. Diepvriesvoer zag ik ze vrijwel nooit pakken.

Een aantal weken geleden ben ik begonnen met het apart voeren van de zeenaalden (idee van Cor), ik haal de zeenaalden dan uit het aquarium en doe ze in een emmertje met artemia (uit de aquariumwinkel), als ze genoeg gegeten hebben dan pak ik ze weer eruit en doe ze terug in de bak. Met 1 zakje artemia kun je bijna een week voeren. Ze groeien nu heel goed en zwemmen vaak bovenin, hopend om uit de bak te worden getild...:D
ze komen ook echt op je af als je met je hand in de bak zit.

Nu ze hieraan zijn gewend ben ik ook begonnen met diepvriesvoer, als je het water een beetje in beweging brengt dan pakken ze het vanzelf, niet te veel beweging, dan krijgen ze het niet te pakken.

groeten Daan
 
bedankt voor de info daan en als ik ze weer heb(beloof nix) dan zal ik aan jullie denken.

p.s dit zijn wel aaltijd grote exemplaren (20/30cm).
 
Cool, alvast bedankt!

heb trouwens flink wat steenslijmvissen voor je verzameld, zitten wel bij mijn donderpadden, dus ik hoop dat ze het overleven... stekelbaarsjes heb ik ook als je die wilt (of iemand anders)

groeten Daan
 
Bovenaan