Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeepaarden & Zeenaalden

Bert Roos

Noordzee Aquariaan.
Hier het Langsnuit Zeepaardje Hippocampus guttulatus [ramulosus] .
Ik heb haar Zaterdag opgehaald bij een kweeker.

Bert
 

Bijlagen

  • DVC03698b.jpg
    DVC03698b.jpg
    133 KB · Weergaven: 158
Laatst bewerkt:
Het Zeepaardje dacht dat een kleine Heremietkreeft ook een lekker hapje was, hij heeft hem niet te pakken kunnen krijgen.
Het Hondshaaitje en de Rodepoon zijn inmiddels verhuisd naar een ander aquarium
 
Hoi Bert, erg mooie plaatjes. Ik ben zelf op zoek naar langsnuitzeepaardjes voor mijn noordzeebak (70x50x30, met grote eiwitafschuimer) maar heb tot op heden nog geen kweker kunnen vinden. Weet je toevallig een kweker in de buurt van Den Haag? Groet, Maarten.
 
Hallo Maarten

Ik weet maar een kweker in zuid Nederland die Langsnuitzeepaardjes heeft opgekweekt, ik heb begrepen dat hij met de zeepaardjes die hij nu nog heeft zelf verder mee wild kweken.
Ik denk ook dat je aquarium te klein is voor deze zeepaardjes[16 cm], die meerdere keren per dag gevoerd moeten worden met levende mysis, artemia of kleine steur garnaaltjes.
Wat voor visjes of lagere dieren heb je er nu inzitten, misschien kan ik je daar aan helpen.

Groetjes Bert
 
hoi bert,

hele mooie foto's allemaal maar kan je mischien ff wat cm er bij zetten honds haaitje en zeepaard de verhoudingen komen wat raar over hier.

of het haaaitje moet heel klein zijn of het zeepaardje moet een monster zijn ;D

groetjes raymond
 
Hallo Reymond

Als je naar de foto kijkt dan komen de verhoudingen vreemd over.
Het Hondshaaitje haaitje is nu ongeveer 10 maanden en nu 24 cm hij zit nu in een ander aquarium en gaat binnenkort naar het zeemuseum in Scheveningen, het Langsnuit Zeepaardje op de foto is iets groter dan 16 cm.

GR Bert
 
Kweek van anemoonvisjes is mij gelukt, nu nog zeepaardjes.
Zet ik de koppeltjes best appart of tezamen?
 
hallo,
ik ga deze zomervakantie op reis naar Bretagne.
Ik ben van plan daar voor een week een noordzeeaquarium op te starten, en dan de belangrijkste dieren mee te brengen naar onze aquaria van Zeehond. Kan iemand mij zeggen hoe je zeepaardjes vangt? (want ik dacht toch dat dat in Bretagne mogelijk was ...)
JAN
 
Bovenaan