Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeepaarden & Zeenaalden

Weer eens wat anders dan een kerstboom. Ps,de sepias doen het goed en heb ze apart bij de kleine zeenaalden. Voer ze kleine garnalen en eten artemias als ik de zeenaaldjes voer. Ze laten deze tot nu toe met rust. Ben pas nog op Neeltje Jans geweest met mijn zoon en zijn vriendje.Ze vingen allebei de leukste dingen ,zoals een grote zeenaald en een klein snotolfje.Ik heb gezegt dat ze geslaagd waren en volgende keer weer mee moeten.
icon10.gif
Groeten Michel
 
Leuk dat de sepia’s het goed doen het blijven interessante diertjes (ik zal er wat foto’s van plaatsen).

En gefeliciteerd met je vangsten, een Grote zeenaald had je geloof ik nog niet. :goed:
 
ja een koud water bak is zeker niet minder mooi :D
het paardje in het midden van de foto (foto 1) lijkt een ingevallen buik te hebben ? of zie ik dit verkeerd :eek:
 
marc28 zei:
ja een koud water bak is zeker niet minder mooi :D
het paardje in het midden van de foto (foto 1) lijkt een ingevallen buik te hebben ? of zie ik dit verkeerd :eek:
Hij zou iets voller mogen maar mager is hij niet, in het wild heb ik deze soort wel dunner gezien.
 
Mooi hoor ik had altijd de gedachten dat koud water niet zo mooi kon zijn
 
Ha die Bert,


Even een vraagje? ik heb hier in Breskens een paar kokerwormen gekregen van een bekent iemand.
2 weken stonden ze zo mooi...............nu doen ze het niet meer ,wat doe ik fout.
Geef ze cyclops en misses en ze hebben zichzelf vast gezet aan de stenen, maar zien doe ik ze niet.
Weet jij een evt reden hiervoor of moet ik het aan Cor vragen.
Mijn bak staat wel op 20gr (zou hij te warm staan) mijn annemonen zijn prachtig mooi op het moment.
Het bovenste stukje van die pijp was helemaal dicht en heb hem weer opengeknipt.
Graag je mening of natuurlijk die van anderen, baal er echt van zo mooi ,jammer.
Gr Jan
 
Heb je mischien zwarte grondels in je bak ??? of veel stroming ???

Dan kan het zijn dat de kronen er zijn afgebeten/gewaaid.

P.S een koker worm eet geen mysis ;)
 
Hoi Jan

Het kan inderdaad zijn dat de kokerwormen zijn geïrriteerd door vissen of heremiet kreeftjes.
Ik zou ze in de stroming zetten en kijken of ze herstellen ( dat kan enkele weken duren als ze hun kroon hebben afgestoten).
Maar ik zou er geen stukje meer afknippen, het afsluiten van de koker doen ze uit bescherming.
20 graden zouden ze net kunnen hebben.Mysis zou ik ze ook net geven of je moet het fijn wrijven .


 
Hoi Jan,

Ik heb kleine kokerwormpjes, geef 3 keer per week een klein schepje Phytoplan in de bak. Het lijkt erop dat ze dat goed uit het water filteren. Phytoplan is bij een van de internetleveranciers te verkrijgen.

groet, Erik

p.s. we hebben nog steeds geen afspraak gemaakt over de dahlia's en wasroos. Heb je nog dahlia's? Ik heb de wasroos nog voor je in de bak zitten.


J.J Willemsen zei:
Ha die Bert,


Even een vraagje? ik heb hier in Breskens een paar kokerwormen gekregen van een bekent iemand.
2 weken stonden ze zo mooi...............nu doen ze het niet meer ,wat doe ik fout.
Geef ze cyclops en misses en ze hebben zichzelf vast gezet aan de stenen, maar zien doe ik ze niet.
Weet jij een evt reden hiervoor of moet ik het aan Cor vragen.
Mijn bak staat wel op 20gr (zou hij te warm staan) mijn annemonen zijn prachtig mooi op het moment.
Het bovenste stukje van die pijp was helemaal dicht en heb hem weer opengeknipt.
Graag je mening of natuurlijk die van anderen, baal er echt van zo mooi ,jammer.
Gr Jan
 
Moet je zeepaardjes elke dag vers eten geven kan je nooit een weekendje weg?


Gr
 
Mooie trompet zeenaalden prachrig je bent een goed huisvader dat zie je zo
grt gerard

Hoi Christo

Deze Zeepaardjes ( Hippocampus gutulatus ) zijn Koudwater vissen,ik hou ze op het ogenblik op 19 graden na September laat ik de temperatuur elke maand een graad zaken tot 16 graden.

In de lente laat ik de temp. weer stijgen.

Foto 1Trompetterzeenaald

Foto 2 Zeepaardje
 
Bovenaan