Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer terug van een aantal weken Ardennen.....De bak kunnen volgen via de webcam....
Het staat er allemaal fraai bij en de vissen super gezond,bedankt Richard en Aqua Compleet (Arie) voor de goede zorgen,jullie hebben je best gedaan,top topjes




Groeten Pieter.
Arie heeft hier ook weer uitstekend werk verricht, ik had ook niet anders verwacht uitsteeekenduitsteeekenduitsteeekend

Tijdens mijn vakantie heb ik nauwelijks tijd aan het forum besteed, ik zag zojuist de link van je webcam: dat ziet er erg goed uit! Moet een hele geruststelling voor je geweest zijn om op afstand één en ander te kunnen volgen.

Tijdens m'n vakantie heb ik trouwens jouw droomvis nog gezien in Thailand. Wat een beauty... :) Het is wel een zoekplaatje, hij was erg schuw.
 

Bijlagen

  • IMG_2445.jpg
    IMG_2445.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 143
Arie heeft hier ook weer uitstekend werk verricht, ik had ook niet anders verwacht uitsteeekenduitsteeekenduitsteeekend

Tijdens mijn vakantie heb ik nauwelijks tijd aan het forum besteed, ik zag zojuist de link van je webcam: dat ziet er erg goed uit! Moet een hele geruststelling voor je geweest zijn om op afstand één en ander te kunnen volgen.

Tijdens m'n vakantie heb ik trouwens jouw droomvis nog gezien in Thailand. Wat een beauty... :) Het is wel een zoekplaatje, hij was erg schuw.
Er zit toch veel kennis bij Aqua Compleet Tanne.
De boiley is inderdaad een geweldig mooi visje en op de foto zichtbaar in het midden,wat me opvalt is dat deze in een bak zwemt vol met koralen en volle verlichting,weet niet beter dat deze vis van redelijke diepte komt en een beschaduwde bak met een max. temperatuur van 20 gr. gehouden moet worden.....
Erg leuk bezoekje aan ChingChai en een hele mooie reis........


Groeten Pieter
 
Er zit toch veel kennis bij Aqua Compleet Tanne.
De boiley is inderdaad een geweldig mooi visje en op de foto zichtbaar in het midden,wat me opvalt is dat deze in een bak zwemt vol met koralen en volle verlichting,weet niet beter dat deze vis van redelijke diepte komt en een beschaduwde bak met een max. temperatuur van 20 gr. gehouden moet worden.....
Erg leuk bezoekje aan ChingChai en een hele mooie reis........


Groeten Pieter
De bak waar de boylei in zwom was niet heel fel verlicht... Ik denk net genoeg om de koralen in leven te houden. Ik heb niet gekeken naar de ingestelde percentages, maar ik weet zeker dat ze erg laag lagen. Een of twee kanalen brandden niet eens. De temperatuur was 23,9, dat geldt voor zijn hele systeem. Het bakje van de boylei draait mee met de rest. Chingchai durfde het niet aan het systeem lager in te stellen, ook al had Koji hem er op gewezen dat 22 graden beter zou zijn en dat de koralen daar ook tegen moeten kunnen.
 
De bak waar de boylei in zwom was niet heel fel verlicht... Ik denk net genoeg om de koralen in leven te houden. Ik heb niet gekeken naar de ingestelde percentages, maar ik weet zeker dat ze erg laag lagen. Een of twee kanalen brandden niet eens. De temperatuur was 23,9, dat geldt voor zijn hele systeem. Het bakje van de boylei draait mee met de rest. Chingchai durfde het niet aan het systeem lager in te stellen, ook al had Koji hem er op gewezen dat 22 graden beter zou zijn en dat de koralen daar ook tegen moeten kunnen.
Dank je Tanne voor de info.
Het schijnt dat de Boley een jaar geleden in een kale bak met stenen geplaatst is en dat langzamerhand de koralen erbij gekomen zijn.

Heeft Chingchai de NPS bak nog?

Groeten Pieter
 
Beetje ziek, doch aan de betere hand. Morgen ga ik je dagboek nog eens volledig doorlezen en hoop zaken te vinden waar ik voordien overlas. Blijft mijn lieveling. grtz Marc
 
Laatst bewerkt:
Vandaag tot aan pag 86 geraakt (de periode dat je wisselde van scape). Daarna ben ik plat gegaan. Blijkbaar nog niet voldoende genezen. Rubberfolie voor zout, daar kom ik op terug later. jammer genoeg vind ik daarover niets meer weer. Blijft een topbak. Ik geniet nu en dan eens van de webcam.


Onlangs kreeg ik een bongo cadeau. Gastronomische maaltijd met overnachting en ontbijt. Rara ...Vlaardingen steekt daar tussen. Nu mijn vrouwke overhalen om die overnachting in Vlaardingen te doen, en dan ga ik live kijken. Grtz Marc
 
Hulde Pieter!

Wat een bak en techniek, niet normaal. :p

Door het dagboek door te lezen vanaf pag. 1, ben ik veel wijzer geworden. Dank hiervoor! Ik heb net van de week zelf weer een aquarium (160L) opgehaald, en was sterk aan het twijfelen over de verlichting. Maar na het lezen van dit dagboek, gaat het 100% HQI worden! Wat staat het er prachtig bij.

Ik kom zeker snel een keer langs!

Gr, Redney
 
Dank je Tanne voor de info.
Het schijnt dat de Boley een jaar geleden in een kale bak met stenen geplaatst is en dat langzamerhand de koralen erbij gekomen zijn.

Heeft Chingchai de NPS bak nog?

Groeten Pieter
Ik weet niet precies hoe het zit met de koralen in de bak van de boylei. De NPS-bak bestaat nog wel, maar niet meer als NPS. Er zitten nu wat 'gewone' zachte koralen in, samen met wat vissen: Acanthurus achilles, een groepje Holanthias fuscipinnis en wat 'designer' anemoonvisjes.

groeten Tanne :)

Vandaag tot aan pag 86 geraakt (de periode dat je wisselde van scape). Daarna ben ik plat gegaan. Blijkbaar nog niet voldoende genezen. Rubberfolie voor zout, daar kom ik op terug later. jammer genoeg vind ik daarover niets meer weer. Blijft een topbak. Ik geniet nu en dan eens van de webcam.


Onlangs kreeg ik een bongo cadeau. Gastronomische maaltijd met overnachting en ontbijt. Rara ...Vlaardingen steekt daar tussen. Nu mijn vrouwke overhalen om die overnachting in Vlaardingen te doen, en dan ga ik live kijken. Grtz Marc
Als dat in het Deltahotel is: doen! Je kunt er erg lekker eten en naar verluidt ook prima slapen. In de omgeving (Rotterdam bijvoorbeeld) is genoeg te beleven op vrijwel elk denkbaar vlak.
 
@Tanne : Inderdaad Delta-hotel - Maasboulevard te Vlaardingen.

@Naso en Richard : Ik spring zeker binnen.

Grtz Marc
 
Hulde Pieter!

Wat een bak en techniek, niet normaal. :p

Door het dagboek door te lezen vanaf pag. 1, ben ik veel wijzer geworden. Dank hiervoor! Ik heb net van de week zelf weer een aquarium (160L) opgehaald, en was sterk aan het twijfelen over de verlichting. Maar na het lezen van dit dagboek, gaat het 100% HQI worden! Wat staat het er prachtig bij.

Ik kom zeker snel een keer langs!

Gr, Redney
Leuk Redney dat weer gaat starten,hou het in gaten je dagboek,ben heel benieuwd wat je er van gaat maken:cool:.
Dat Hqi de mooiste verlichting,laat zeggen het meest natuurlijke,dat klopt....ook al is het heel persoonlijk.

Groeten Pieter
 
@Tanne : Inderdaad Delta-hotel - Maasboulevard te Vlaardingen.

@Naso en Richard : Ik spring zeker binnen.

Grtz Marc
Ha ha Marc,zo culinair is Vlaardingen nu ook niet,daarvoor moet je meer in het zuiden van jullie land zijn.... :cool:
Delta Hotel is gevestigd direct aan de Nieuwe waterweg een van de drukste scheepvaart routes ter wereld en staat zelfs gedeeltelijk in het water.Alleen het uitzicht over Pernis aan de overzijde is wat minder....

Maar zoals we hier de spreuk kennen:
We ademen vrolijk voort
onder de rook van Europoort.

Hoor het wel Marc wanneer je in de buurt bent.

Hoe is het met je rug?






Groeten Pieter
 
Hee, alles ok hier. Rug is wat hij is, ondertussen mee leren leven. Zolang ik niet te lang gebukt moet staan, of te lang rechtop, valt het wel mee. Gevarieerd bewegen zegt de arts.

Ik laat het jullie wel weten wanneer we in de buurt zijn. Zal vermoedelijk voorjaar 2015 zijn. Het zuiden van mijn land, dat ken ik ondertussen. Ik trek eens naar het Noorden. Ben benieuwd wat op mijn bord komt.

In december ga ik langzaam van start (130-75-60). Het zal er dan toch nog van komen. Grtz Marc
 
Mooi hoor Pieter,
Het is toch goed om te zien hoe mooi rifbakken kunnen zijn...dat geeft me weer wat om naar uit te kijken ;)
 
Beautiful pieter
Het staat er prachtig bij
Blijven de keizers een beetje van je acans af

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
Schitterend pieter wat een kleure man.
Dat acan veld om te kwijlen.

Groetjes wesley
 
Top bakje oeps:p BAK, mooi om te zien Pieter. Gr Filip
 
Ik durf het bijna niet te vragen en te zeggen, maar ik raap hierbij de moed toch maar bijeen:

is er een specifieke reden geweest om twee van zulke 'verzameleilanden' te maken? Vind je dat daadwerkelijk mooi Pieter? Ik vind het zo veel en onnatuurlijk ogen en eigenlijk helemaal niet des zes meter's :eek:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan