Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

schuimer schuimt minder tijdens voeren

bie

Senior Forumlid
mijn schuimer die schuimt minder als ik mijn vissen diepvriesvoer geef,weet iemand hoe dit komt?
Ik had verwacht dat ie juist over zijn nek zou gaan als je voer zou geven.
Groetjes Bjorn
 
Bjorn,

Door het diepvries voer valt de waterspanning om je luchtbeletjes sneller weg.
Dit komt door de oliën/vetten die in diepvries voer zitten.
Hierdoor krijg je minder schuim opbrengst. Na een tijdje hersteld het zich weer.

Verstandig is ook om het diepvries voer van te voren te laten ontdooien in een bakje water, en het daarna door een zeefje te zeven. Zelf doe ik dit onder stromend water. Hiermee voorkom je ook dat onnodige nitraten in je bak komen.

Gr.Ralph
 
bedankt voor de reactie Homer,
zoals je al zei laat ik het eerst ontdooien,door een netje en wordt het nog verijkt met cyclop-eeze en het wordt wel gesmaakt!
Het is de eerste keer dat ik moet voeren(eerste visjes) maar nu ben ik ook weer wt wijzer geworden :)
 
Ik spoel het daarna ook nog met aquariumwater. Je staat versteld hoeveel fosfaat diepvriesvoer bevat. Doe maar eens een puntje diepvriesvoer in een fosfaat testje. Het slaat onmiddelijk paars uit.



bie zei:
bedankt voor de reactie Homer,
zoals je al zei laat ik het eerst ontdooien,door een netje en wordt het nog verijkt met cyclop-eeze en het wordt wel gesmaakt!
Het is de eerste keer dat ik moet voeren(eerste visjes) maar nu ben ik ook weer wt wijzer geworden :)
 
Inderdaad de spanning wat minder wordt, ik heb het ook als ik even met mijn handen in de bak aan het rommelen ben....en dan was ik mijn handen goed af onder de lauwe kraan....
 
ik ben aan het denken om een am multiflotor 1000 sl extern aan mijn nanotje (60l) te hangen ipv de bioflotor die ik nu heb.
Is dit een verbetering en heeft iemand ervaring met dit?
ik heb dus geen sump dus de schuimer komt naast de aquarium
 
Bovenaan