Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

closed Loop systeem

G

greg81

Guest
hoihoi,

Ik heb er al over gelezen, de zoekfuctie gebruikt... het is wss eenvoudiger dan ik denk maar het is me nog niet duidelijk...

He zit het juist in mekaar?
Ik begrijp dat het twee gaten zijn in bodem aquarium waardoor de rifspoeling IN en UIT gaat?

Kan iemand me ff helpen... mss een domme vraag maar er zullen nog vele er iets aan hebben denk ik...
alleen durf ik deze stomme vragen stellen... haha

thx!
G.

ps... foto zegt meer dan 1000 woorden (meestal) :)
 
het kunnen twee gaten zijn maar ook een, je moet het zo zien op de aanzuig en uitstroom opening van je pomp komt pvc te zitten die alle twee in je bak uit komen en dan praat je over een close loop systeem.

het water komt dus niet in je sump terecht, maar stroomt via de pomp in en uit je aquarium als er ooit eens een stroom uitval is kan het geen kwaad.
 
greg81 zei:
ps... foto zegt meer dan 1000 woorden (meestal) :)
dan maar enkele foto's... samen met wat woorden om er aan uit te geraken...

de eerste foto, de doorvoeren, de eerste 2 zijn voor overloop en opvoer, de laatste 2 zijn voor het closed loop systeem...

de tweede foto is van het leidingwerk in de bak, eerst is de durso, tweede de opvoer, derde de overloop voor de rifspoeling en dan als laatste, de opvoer van de rifspoeling...

en de laatste foto is van de aansluiting van de pomp onder de bak, zonals je kunt zien komt de overloop van de rifspoeling direct op de pomp, en dan gaat het door naar de opvoer van de rifspoeling...

wanneer alles goed gaat en lekvrij is...:) , heb je dus een gesloten systeem, een closed loop, die water uit je bak haalt, en direct terug in de bak pompt zonder dat het water in een sump terecht komt...

hopelijk ben jij, en allen die het niet durfden vragen...:D hier een eindje verder mee geholpen..;

groetjes, nismodude
 

Bijlagen

  • DSCF0571.JPG
    DSCF0571.JPG
    37,7 KB · Weergaven: 10
  • DSCF0603.JPG
    DSCF0603.JPG
    14,4 KB · Weergaven: 9
  • DSCF0606.JPG
    DSCF0606.JPG
    49,8 KB · Weergaven: 12
nismodude zei:
en de laatste foto is van de aansluiting van de pomp onder de bak, zonals je kunt zien komt de overloop van de rifspoeling direct op de pomp, en dan gaat het door naar de opvoer van de rifspoeling...

wanneer alles goed gaat en lekvrij is...:) , heb je dus een gesloten systeem, een closed loop, die water uit je bak haalt, en direct terug in de bak pompt zonder dat het water in een sump terecht komt...

groetjes, nismodude
Wat is de reden van de kraantjes tussen zowel de opvoer als de terugvoer?

Waarschijnlijk ook een domme vraag......:confused:

Groeten,
Stefan
 
als de pomp ooit een keer vast loopt of kapot gaat kan de pomp er tussen uithalen door de kraantjes af te sluiten zonder dat je hele bak leeg loop:D

en ja was een beetje een domme vraag haha maar goed als het niet weet zie je het ook niet.
 
graag gedaan en met veel plezier:D
 
:rolleyes: :p :D Hoi Stefan:D
Sea-Crab zei:
Wat is de reden van de kraantjes tussen zowel de opvoer als de terugvoer?

Waarschijnlijk ook een domme vraag......:confused:

Groeten,
Stefan
 
HAHA...

Ik ben er alvast wijzer uit geworden... :p

En ja zeg... niet teveel domme vragen stellen binnen mijn domme topic eh... :p of we openen een nieuwe topic met Domme Vragen... haha :)

Denk dat dit nog succes kan hebben niet?

'De Domme Vragen die je anoniem kan posten...'

Thx alvast Nismodude!! btw... dat is zo'n mooie frame van bij jou op't werk... mmmmm :D
 
Bovenaan