Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

3 meter coral reef garden

Re: twansbak

Daarna de bak aan die kant waar de zuil moet komen leegmaken.

Dit ging zonder problemen.
Alle grind weggezogen en we kunnen beginnen om de zuil te plaatsen.

Hier een foto van de bak waar we plaats hebben gemaakt voor de zuil.
 

Bijlagen

  • zuil-aqa-leeg-rechts.jpg
    zuil-aqa-leeg-rechts.jpg
    213,4 KB · Weergaven: 109
Re: twansbak

En als de zuil in de bak staat.
 

Bijlagen

  • zuil-in-bak.jpg
    zuil-in-bak.jpg
    258,2 KB · Weergaven: 157
Re: twansbak

Mooi,en zoals je zelf al zei.....veel meer diepte :goed: !! mvg Manuel!!
 
Re: twansbak

En nog een overzichts foto zoals het er nu uitziet.
 

Bijlagen

  • overzicht-na-plaatsen-zuil.jpg
    overzicht-na-plaatsen-zuil.jpg
    159,9 KB · Weergaven: 374
Re: twansbak

ten eerste wil ik even zeggen dat het een prachtige bak is met hele mooie vissen en koralen. Dat moet een behoorlijke klus zijn geweest om dat allemaal neer te zetten.

Maar ik had even een klein vraagje. Ik zag op een aantal foto's een paar aardbeikoralen verticaal en zelfs ondersteboven hangen :confused: aan levendsteen.
Hoe doe je dat?????
Ik weet dat je van die twee componentenlijm hebt die je samen moet kneden, maar dat moet je bovenwater plakken in het water wordt het hard maar om nou te zeggen dat het plakt...neeeeee! hoe plak je iets onderwater? Ik neem aan dat je niet eerst die hele grote steen uit het water hebt gehaald. welke lijm heb je gebruikt of welke techniek? hoe te werk?

maar nogmaals een super bak!!!
 
Re: twansbak

hoi carmabi.


Je bedoeld de foto's in re. 86.

Dit is de bak van Piet (hij heeft nog geen dagboek).
Hij heeft dit gedaan door in het koraal een gat te boren van 6mm.
In dit gat draai je dan een plastic schroef en deze klem of steek je dan tussen het steen.

mvgr
twan
 
Re: twansbak

he bedankt voor de tip ik las het inderdaad net na dat ik je schreef dat het de bak van Piet was.:eek:
(Mijn oog viel ineens op die aardbeikoralen die op z'n kop hangen en ik dacht ff heel snel te reageren.Tja ik zat ff omhoog met die koralen die bij mij steeds vallen door een krabje of visje etc. en ik wilde zelf ook heel graag die aarbeikoralen onder een steen hangen. en nergens vind ik een goede uitleg hoe je zoiets doet maar ik lees wel dat meerdere mensen moeite hebben met het plaatsen/lijmen van koralen)

Het was even verwarrend om in jouw dagboek een andere bak te zien.
Maar ik heb alle foto's bekeken en ik blijf bij mijn antwoord jouw bak vindt ik nog steeds super!!!!!
 
Re: twansbak

Beste Twan,

Erg mooie bak! Zou je iets willen vertellen over de techniek die je gebruikt? Indien mogelijk met wat foto's van hoe je het een en ander geplaatst hebt.

Groetjes,

Marc.
 
Re: twansbak

Hoi Twan,ook zonder optic with un topbak :goed: ;) !! mvg Manuel!!
 
Re: twansbak

vandaag bij twan geweest,
4 v/d 16 t5 lampen vervangen-aqua blue special+aqua blue plus,nadat we vorige week ook al de 4 x 250 watt hqi's hadden vervangen. het ziet er goed uit.
De overige 12 t5 lampen worden met tijd-stappen van 1 week ook vervangen.
totaal; 4 x 250 watt hqi (aqua medic 10000 =14000 kelvin)
10 x aqua blue special 54 watt
6 x aqua blue plus 54 watt.
twan heeft verder de afgelopen tijd errug veel pech gehad met vermoedellijk 'n nieuwe vis.
welke een infectie veroorzaakte. snel ademen en witte kleine puntjes bij veel vissen. .... odineum.
dit heeft hij gelukkig nu zo'n beetje onder contrôle.DE infectie verliep echter zo hevig dat we ons genoodzaakt voelden aan de noodrem te trekken.(10-15 vissen zijn dood.!!)
eea gerealiseerd door 2 x 85 watt uv licht,mbv 2 eheim 1060 als opvoerpompen tijdelijk te laten draaien (nu reeds een week).Ook hebben we 7dagen geleden 27 gram chlooramfenicol (1gram op 100 ltr.water)opgelost
en in de bak gedaan.De koralen ondervonden hiervan gelukkig geen hinder.
Na 3dagen heeft twan nogmaals een halve dosering in de bak gedaan.daarbij nauwlettend de koraalkrabbetjes in de gaten gehouden,(of deze niet vreemd beginnen te doen)en dit ging gelukkig ook goed.Nu 7 dagen later lijken de overige +- 55 vissen het beter te doen.de snelle ademhalingen lijken bij de meest aangetaste vissen rustiger te worden.Wel zien er nog "n paar visjes er dof uit,de rest is zienderogen vooruit gegaan.DE koralen staan er verder goed bij.En de nieuwe lampen zullen de kleuren verder intensiveren.
twan ik begrijp dat je ffe niet op "t forum geweest bent.maar hoop toch dat je zin en moed hebt jouw mooie dagboek met ons te delen.
Heel veel succes en groeten uit roermond !
 
Re: twansbak

Hoe loopt het met de behandeling?


Sterkte,

han
 
Re: twansbak

:confused::confused: bij twan gaat 't nog niet naar wens.Reeds 30 vissen dood v/d 70!{oodinium}
Hij heeft verder ook geen nieuwe lampen meer gewisseld.Kortom hij is moedeloos/radeloos,en ziet 't niet meer zitten.
Als dit zo door gaat houdt hij geen vissen meer over en stopt hij met de hobby!!
TWAN HEEEL VEEEL STERKTE , Piet
 
Re: twansbak

Sterkte kerel!!
 
Re: twansbak

So das zwaar kl..e :mad: !! Sterkte Twan!! mvg Manuel!!
 
Re: twansbak

dit is één van de ergste scenarios voor een zeeaquariaan denk ik,je vissen één voor één zien dood gaan en eigenlijk niet veel kunnen doen vanwege je andere dieren in de bak,niet opgeven Twan
 
Re: twansbak

Twan,


ik vrees het ergste maar hoop het beste.:eek:
Welke vis was de boosdoener die de plaag in gang trok?
 
Re: twansbak

Wie heeft er een nuttig advies of een plan van aanpak?

1. Zou het beter zijn vissen proberen uit te vangen en separaat te behandelen?

2. Kun je de temperatuur verhogen tot 30 gr zonder al te veel schade aan de koralen?

Wie heeft er een soortgelijke ervaring?

Het lijkt me vreemd dat er met alle ervaring op dit forum niemand met een nuttige tip komt.

Han
 
Bovenaan