Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Royalty's nieuwe bak

Ik kan mij voorstellen dat je mischien wat tegen bepaalde bakken op kijkt,maar als je het éénmaal wat onder controle krijgt dan kan het heel hard gaan.
Zo ben ik ook nog niet zo heel lang bezig,een stekkie hier en daar en wat geduld doet wonderen.:)
 
Vandaag nog wat verborgen buttons tevoorschijn getoverd :D .Het groeide op het keramiek half onder het glas maar door de Xenia overwoekert.
het leek niet zoveel maar er zat toch nog meer onder.
Eens kijken hoe snel het weer bij trekt;)
 

Bijlagen

  • zeeaquaria 325.jpg
    zeeaquaria 325.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 10
  • zeeaquaria 328.jpg
    zeeaquaria 328.jpg
    105,3 KB · Weergaven: 6
3 1/2 week verder,saaie zondag dus heb ik maar een foto gemaakt van hoe het er nu bij staat.
Verder zijn er nog wat kleinigheden bij gekomen zoals buttons/oortjes en ik heb er wat chromisjes aan toegevoegd.
Prachtig om te zien hoe ze tussen de koralen schuilen bij schemerlicht en daarbij ook de koralen bewaaieren.
 

Bijlagen

  • zeeaquaria 388.jpg
    zeeaquaria 388.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 3
  • zeeaquaria 372.jpg
    zeeaquaria 372.jpg
    137,8 KB · Weergaven: 10
Nog wat foto's...de eerste (pocillopora) zag er iet wat beroerd uit toen ik die kocht,is nu aardig op kleur.
 

Bijlagen

  • zeeaquaria 350.jpg
    zeeaquaria 350.jpg
    73,1 KB · Weergaven: 3
  • zeeaquaria 343.jpg
    zeeaquaria 343.jpg
    122,7 KB · Weergaven: 3
  • zeeaquaria 360.jpg
    zeeaquaria 360.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 8
Roy,

Moet snel maar weer eens een bezoek brengen om naar je nieuwe bak te komen kijken. Je bak staat trouwens super bij :goed:

Gr.
Leo
 
Salarias wil altijd wel op de foto...:)
 

Bijlagen

  • zeeaquaria 394.jpg
    zeeaquaria 394.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 8
Royalty zei:
Nog wat foto's...de eerste (pocillopora) zag er iet wat beroerd uit toen ik die kocht,is nu aardig op kleur.
Is het geen stylopora :eek:
 
Je hebt gelijk Martijn,ik vergis mij met de naam:eek:

Leo er staat ook nog een stekje voor je klaar.
 
Als een stekje van die stylo hebt wil ik dr ook wel een ;) :D
 
Stylopora groeit niet echt hard,maar mocht ik er een stek van maken dan ben je de eerste.
 
Roy,

Bedankt voor de stekken. :goed:
Ze staan al te pronken in mijn bak :cool:
Nu maar hopen dat ze het net zo goed gaan doen als in jouw bak.

Leo
 
ziet er gewoon een heeel evenwichtige bak uit.

En trouwens met een heel mooie schikking van kleur en vis.

Is gewoon weer een prachtbak roy.:goed: :)


groetjes steven
 
Thanx Steven,evenwicht is wel waar ik naar streef.Ik doe mijn best.:) 't zal mischien niet de meest bijzondere bak worden kwa inhoud maar ik heb er vrede mee bovendien staat de bak nu ook nog maar 3 maanden dus we zullen wel wat het wordt.
 
Van het weekend een beetje tegenslag gehad:( .Overkomt mij niet vaak gelukkig.
Seriatapora en Pocillopora zijn wat tegen elkaar gegroeit,het leek op eerste gezicht niet zo erg.
Ik heb toen een klein afgestorven stukje weggehaald en alles leek herstelt.
Volgende dag stonden beide soorten te verslijmen :confused: .
Ik ben toen maar aan het knippen gegaan,voor dat ik alles weg kon gooien.
Hopelijk sterft er niet meer af.

zonde,zonde zonde....
 

Bijlagen

  • zeeaquaria 402.jpg
    zeeaquaria 402.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 12
wow! ik heb hier zoveel soorten die in elkaar groeien en elkaar zo af maken, maar nog niet gezien dat hele kolonie er door aan onder ging. jammer! moet binnenkort weer eens komen kijken denk ik!
 
Ik heb het ook nog niet zo gezien.Beide koralen waren super gezond en hebben altijd redelijk dicht naast elkaar gestaan tot dat ze met elkaar in aanraking kwamen.....maar ben gelukkig niet de hele kolonie kwijt hooguit 1/3.
 
Ook hier gaat het best goed.Momenteel best druk aan het einde van het jaar met werken maar dat komt de bak weer ten goede:D .
Zomaar wat foto's gemaakt...
 

Bijlagen

  • zeeaquaria 505.jpg
    zeeaquaria 505.jpg
    248,8 KB · Weergaven: 2
  • zeeaquaria 460.jpg
    zeeaquaria 460.jpg
    256,1 KB · Weergaven: 5
  • zeeaquaria 509.jpg
    zeeaquaria 509.jpg
    258,6 KB · Weergaven: 3
Bovenaan