Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Re:Lagere dieren Noordzee

Re:Lagere dieren Noordzee

:eek: Bert, je verbaast me steeds weer met die mooie foto's van de diertjes uit onze eigen zee! ( wat is de natuur toch mooi he!)
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Prachtig Bert,
Heb je die anemoon uit Frankrijk meegenomen, want in Nederland komt ie niet echt voor geloof ik.
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Hoi Daan

Je heb gelijk deze Anemonen komen niet aan de Nederlandse kust voor.
Twee jaar geleden heb ik ze in noord Bretagne gevangen.
Ze komen op de schelpen van heremietkreeften voor, maar ook op rotsen en lege schelpen.
Hoi Daan

GR Bert
 
Re:Lagere dieren Noordzee

ze zijn erg mooi Bert, het is jammer dat we in onze nederlandse wateren nauwelijks van dit soort vormen van symbiose hebben.
Ik heb trouwens deze week alvast een klein Noordzeebakje opgestart, met wat garnalen en een paar anemoontjes. Hoop binnenkort wat meer er in te kunnen zetten, zal nog wel een paar maanden duren voordat mijn grote noordzeebak klaar is. Zo heb ik alvast wat om naar te kijken/ mee te oefenen.
groeten Daan
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Hier een foto van de nieuwe bak, er zitten nog wat tropische planten in, die het goed doen, omdat de temperatuur eigenlijk wat aan de hoge kant is (19 graden), als mijn grote aquarium af is verhuis ik de inhoud daar naartoe, en maak ik van dit bakje een tropisch bakje.
 
Re:Lagere dieren Noordzee

kleine zeeappel, de kleine voetjes zijn hierop goed te zien
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Hier een foto van de mond opening van een kleine zeeappel.
leuk bakje Daan probeer wel de temparatuur wat te laten zakken.

GR Bert.
 
Re:Lagere dieren Noordzee

wauw, mooi hoor, heb mijn koeler nog niet klaar die op mijn grote bak komt, heb nu een natte handdoek om de eheimpot zitten, maar dat scheelt nog niet veel in temp. Als iemand nog een goede tip heeft....
 
Re:Lagere dieren Noordzee

hoi hoi,

natte handoek om je ehein potfilter en dan een fan er op zetten dit wil mischien wel helpen.

of een fan op je water laten blazen scheelt ook wel een paar graden,( mits het in de kamer niet te warm is.

eheim potfilter buiten zetten met dit weer maar of hij dan nog kan pompen ???


 
Re:Lagere dieren Noordzee

een fan op die handdoek zetten is misschien wel een goed idee, ga ik even proberen, dank je wel!
 
Re:Lagere dieren Noordzee

hoi danos,


en werkt het ????


groetjes ray,
 
Re:Lagere dieren Noordzee

nee nog niet echt, scheelt wel iets, maar is maar een paar 10-den van een graad, heb nu de temperatuur in de woonkamer gewoon lager gezet, misschien dat de combinatie van de handdoek, de fan en de lagere woonkamertemp wil werken...
groeten Daan
 
Bovenaan