Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Re:Lagere dieren Noordzee

M

Minireef

Guest
Re:Lagere dieren Noordzee

Prachtig bert ;-)

Groet,
Minireef
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Ik ben vandaag gaan gepen maar natuurlijk niets gevangen omdat het paaitijd is.
De vissen hebben dan wat anders te doen dan naar mijn lekkere zalmfilet te bijten.

Ondertussen maar wat oesters getrokken. Morgen zal ik er eens een fotoke van nemen. Verschillende oesters op elkaar.

Eenmaal dacht ik dat ik beet had maar je kunt het misschien al raden, drie Duitse duikers in mijn lijn.
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Hahaha heb ik ook eens gehad op de maasvlakte. Ik schrok me rot toen er zo'n zwart pak bovenkwam dacht heel ff dat ik een lijk te pakken had.
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Prachtige foto's heren !

groet,
Minireef
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Is dat geen dodemansduim of zie ik niet goed.

En hoe hou jij uw bak vrij van kondens. ;)
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Er kunnen nog altijd ander middeltjes bestaan om kondens weg te krijgen daarom die vraag naar jou. ;)
 
Re:Lagere dieren Noordzee

hoi bert bedankt voor je snelle reactie ;)
ik heb namenlijk een bakje van 60 bij 30 bij 30
en ben van plan om daar een klein noordzee bakje van te maken met wat annemoontjes en andere kleine diertjes ondertussen ben ik aan het sparen voor een tropisch rifaquarium.
als ik voor mijn noordzeebakje dan wat annemoontjes wil hebben weet ik waar ik ze kan vinden.

nogmaals bedankt

gr, Sander
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Hoi sander,

Gelukkig dat het bakje zo klein is, kan je het op warme dagen tenminste helemaal in de koelkast zetten ;D

Of had je al een andere manier bedacht om het koud te houden?
 
Re:Lagere dieren Noordzee

ja ik weet het theo, ik ben erachter gekomen dat ik het toch beter niet kan doen i.v.m de koeling.
ik maak er nu een klein tanganjika meer biotoop van voor klein blijvende tanganjika cichliden want over een tijdje verkoop ik mijn grote tanganjika cichliden aquarium, en die maakt dan ruimte voor het tropische zeeaquarium zo kan ik toch nog wat kleine tanganjika cichliden houden en kan me alleen richten op een tropisch zeeaquarium.

groeten, Sander
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Hallo
Zijn er lagere dieren uit de noordzee die kunnen overleven in een tropische zeeaquarium?
Groetjes
 
Re:Lagere dieren Noordzee

[quote author=Theo link=board=44;threadid=4666;start=0#msg33333 date=1056347859]
Hoi sander,

Gelukkig dat het bakje zo klein is, kan je het op warme dagen tenminste helemaal in de koelkast zetten ;D

Of had je al een andere manier bedacht om het koud te houden?
[/quote]

Dat is toch een grandioos idee voor de koeling ;D Het enige nadeel is dat je de deur van de koelkast open moet doen om naar je bakje te kijken. :(
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Bert
Waarom is dit geen goed idee?
Groetjes Willem
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Je haalt dan verschillende biotopen door elkaar, als je daar niet om geeft kan je het altijd proberen.

Groetjes Bert
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Lijkt mij ook dierenmishandeling, dieren houden in een milieu dat zó sterk afwijkt van het milieu waarin ze eigenlijk voorkomen... Een kauderni komt eigenlijk ook niet bij koraalriffen voor, maar de waterwaarden zijn wél hetzelfde als bij koraalriffen... En of een kauderni er nou zoveel last van heeft dat 'ie tussen Acropora's en leders zwemt ipv tussen zeegras en Montipora's.... Snappie :)

Daarbij bestaat er in de biologie de Q10-wet: bij een stijging van 30C verlopen veel biochemische processen 10 x sneller. Dat betekent dat onder andere het metabolisme (verwerking van voedsel, ademhaling etc) 10x sneller gaan. Het organisme is óf in no-time bejaard, óf, wat waarschijnlijker is: een deel van de processen kan deze snelheid niet aan, waardoor evenwichtsreacties intern in 't organisme uit balans raken waardoor... 't Organisme dood is. Sorry voor dit abstracte stukje, maar 't lijkt mij duidelijk dat 't niet de bedoeling kan zijn Noordzee-organismen onder tropische omstandigheden te houden.
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Over noordzeedieren in een tropisch aquarium gesproken, is dit geen ideale locatie om zelf levend steen te verzamelen?

Even niet lettend op het al dan niet mixen van verschillende ecosystemen!

Waar komen de stenen van een gemiddeld noordzeeaquarium vandaan?

 
Re:Lagere dieren Noordzee

Bedoel je levend steen uit de noordzee?
Ik dacht dat levend steen dood koraal was... die komen niet in de noorzee voor, dus zal je ze er niet vinden.

Groet,
Rob
 
Re:Lagere dieren Noordzee

Ok, ik dacht dat levend steen gewoon poreus steen was met erin en erop een compleet micro ecosysteem. Niet dat dit specifiek op dood koraal moest zijn.
 
Bovenaan