Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Re:foto's: Noordzee Aquarium

Re: foto's: Noordzee Aquarium

k'vin dit zo leuk een beetje showen met wat foto's:eek: , kom op doe gezelig mee k'wil ook wel graag jullies vissjes zien:D
 

Bijlagen

  • haai heel.JPG
    haai heel.JPG
    117,8 KB · Weergaven: 43
  • schelp.JPG
    schelp.JPG
    91,5 KB · Weergaven: 32
  • gron en tar.JPG
    gron en tar.JPG
    86,7 KB · Weergaven: 30
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hier een foto van twee slijmvissen één pauwslijmvis en één steenslijmvis (grote).
 

Bijlagen

  • slijmvisen.jpg
    slijmvisen.jpg
    155,5 KB · Weergaven: 57
Re: foto's: Noordzee Aquarium

IK GA DUS ECH NIE OP DE FOTO HE !!!!
 

Bijlagen

  • weg.JPG
    weg.JPG
    94 KB · Weergaven: 44
Re: foto's: Noordzee Aquarium

O.K DAN JIJ JE ZIN :mad: !!!!
 

Bijlagen

  • ben er weer.JPG
    ben er weer.JPG
    96,5 KB · Weergaven: 34
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Dit doen ze wel vaker op deze foto zit er één in een slakhuis.
 

Bijlagen

  • Pauwslijmvis inslakhuis.jpg
    Pauwslijmvis inslakhuis.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 32
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hoi

zijn heel mooie vissen zeg. Ben ze nog niet tegengekomen. vanwaar hebben jullie ze? Lijkt me ook wel leuk om in ons kot te hebben. Het zijn pauwslijmvissen he? we hebben al steenslijmvis gehad en een gehoornde maar deze nog niet. Als je plekjes weet waar we ze zeker kunnen vinden.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hoi Cindy

In sommige boeken en gidsen komen ze alleen in de middelandsezee voor, maar ik heb ze gevangen in Zuid Bretagne ( Morbihan).

 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

tis een beetje ver maar in de haven van barcelona zag je ze met tientallen tegelijk:eek:. en ik wist er maar 3 te vangen:eek:.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

in barcelona zag je ze heel veel zwemmen maar ze waaren te snel voor het schepnetje dus heb ik ze uiteindelijk met een haakje gevangen en het probleem was dat je aan de midzee kust geen eb of vloed hebt ja een heel klein beetje.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Een paar foto's van één Rodepoon
 

Bijlagen

  • rodepoon 2.jpg
    rodepoon 2.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 43
  • rodepoon.jpg
    rodepoon.jpg
    135,1 KB · Weergaven: 60
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Een paar garnalen in de bak gedaan, ze waren snel allemaal op. :confused:
 

Bijlagen

  • rodepoon3.jpg
    rodepoon3.jpg
    155,6 KB · Weergaven: 55
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hallo even een reactie op die haaitjes die niet willen eten.

Bij mij is er een hondshaaitje geboren,deze begon na 6weken pas te eten.
Ik ben begonnen met een voerstok voor zijn bek te houden met daarin een garnaaltje.
Natuurlijk had ik ze wel in een bak appart gezet en geen licht gebruikt.
Je heb ze van een visserman gekregen las ik ,ik hoop dat ze niet teveel beschadigd je kunt dat zien aan de buikzijde(het word rood)
Haaien werken veel op geurinpulzen en niet op zicht.
Zorg ervoor dat ze geen stres ondervinden van andere vissen,sucses Jan
P-W zei:
welke hou ik goed in leven ?????
de wijdemantels doen het goed.
en dat honds haaitje krijg ik binnen via kotters k'heb er nu weer 2 maar die willen niet eten:(.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

hoi willemsen bedankt voor je reactie maar het haaitje eet al !!! zeer goed zelfs dus dat is geen probleem en mijn oom die ze van de kotter meeneemt zorgt er aaltijd voor dat hij de meest ongeschonden visjes mee neemt dus dat zit wel goed :goed: .
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hier een fotootje van het koudwater-bakje dat ik op m'n werk heb staan. Voor degenen die 't niet weten: ik ben biologie-docent op een middelbare school. Dit bakje staat in het biologie-lokaal, de meeste leerlingen zijn elke les weer benieuwd naar hoe 't met de krabben gaat. De Noordzee-krab op de achtergrond is een opgezet exemplaar, vond 't wel leuk die er voor de foto achter te zetten :D

Het bakje is door mij en mijn collega opgezet, de techniek is simpel: een Rena-luchtpompje met een bruissteentje en een binnenfiltertje (watten, koraalgrind uit mijn bak, filterkool). Bewoners: 3 dikkopjes, 2 steurgarnalen, 2 krabbetjes. De dieren zijn door mijn collega gevangen in de Nieuwe Waterweg. Het water bestaat uit oud water uit mijn rifbak aangelengd met demiwater om het juiste zoutgehalte te krijgen.

Eerlijk gezegd had ik bij 't opzetten van dit bakje er weinig vertrouwen in dat dit goed kon gaan. Inmiddels staat het bakje alweer zo'n 3 maanden zonder enig probleem. Elke paar dagen wordt er een paar liter ververst. Als vers water oud water uit m'n rifbak met demiwater. De diertjes krijgen droogvoer en af en toe een beetje gehakt of visvlees. Als de dieren te groot worden, gaan ze weer terug de Nieuwe Waterweg in.

De foto doet het bakje geen eer aan. Het is geen top-aquarium maar het is een leuk bakje waar de leerlingen, mijn collega's en ik veel plezier aan beleven. De dieren zien er allemaal kerngezond uit.
 

Bijlagen

  • krabbenbak.jpg
    krabbenbak.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 3.381
Re: foto's: Noordzee Aquarium

had ik vroeger maar zo'n biologie leraar.. er stond alleen een nep skelet in de klas...
icon9.gif


hopelijk ga je de bak wat meer uitbereiden, kunnen de koudwater-liefhebbers ook een wijze les krijgen..
icon10.gif
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

stond dat nepskelet er nog maar !!!!!! 1 opgezete aalscholver moest ons blij maken(absolut niet dus).:mad:
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

devinaus zei:
had ik vroeger maar zo'n biologie leraar.. er stond alleen een nep skelet in de klas...
icon9.gif


hopelijk ga je de bak wat meer uitbereiden, kunnen de koudwater-liefhebbers ook een wijze les krijgen..
icon10.gif
Het skelet in 'mijn' lokaal is echt! Ik denk eigenlijk niet dat deze bak veel verder uitgebreid zal worden, dit alleen al vanwege ruimtegebrek. Ik overweeg wel om een nanorifje in het lokaal in te richten, uiteraard 100% van de inhoud uit nakweek.

Ik moet wel zeggen dat ik het koudwaterbakje eigenlijk veel leuker vind dan ik verwacht had!
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Ik moet wel zeggen dat ik het koudwaterbakje eigenlijk veel leuker vind dan ik verwacht had!

dit had ik je zo wel kunnen zeggen:D.
dus waneer komt het koudzoutwaterAQ;).
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

P-W zei:
dit had ik je zo wel kunnen zeggen:D.
dus waneer komt het koudzoutwaterAQ;).
Tjaa... Ik denk dat dat wel ff HEEL lang op zich kan laten wachten: voor m'n thuis-aquarium heb ik nog zoveel plannen.. Eerst de techniek aanpassen, ik heb een soort mini-koralenkweeksysteempje erbij bedacht en ik overweeg ook om wat ruimte te maken om lekker simpel amateuristisch te proberen wat jonge visjes groot te brengen.

Ik denk dat ik 't de komende tijd houd bij 'de krabbenbak' op mijn werk.
 
Bovenaan