Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Re:foto's: Noordzee Aquarium

Re: foto's: Noordzee Aquarium

FF een leuke macro opname.
 

Bijlagen

  • macro.JPG
    macro.JPG
    35,8 KB · Weergaven: 34
  • macro1.JPG
    macro1.JPG
    68,6 KB · Weergaven: 39
Re: foto's: Noordzee Aquarium

nog een mooie.
 

Bijlagen

  • mooi.JPG
    mooi.JPG
    85,8 KB · Weergaven: 38
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Zeker een mooie foto, hou je ze goed in leven .

Dat Hondshaaitje waar heb je deze vandaan.

haai13.gif
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

welke hou ik goed in leven ?????
de wijdemantels doen het goed.
en dat honds haaitje krijg ik binnen via kotters k'heb er nu weer 2 maar die willen niet eten:(.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Je kunt wat vis, garnalen of stukjes inktvis voor hun neus fijnwrijven misschien wekt dat hun eetlust op.

Je kunt ook wat levende (steur) garnalen in je bak los laten als ze trek krijgen sporen ze die wel op

 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

hoi!

wij hebben ook hondshaaitjes en die doen het heel goed. Wij geven ze gewone vis uit de diepvries en die eten ze maar al te graag. wij snijden die in brokjes en laten die in de aq vallen en via de geur eten ze dit op. Wij geven ze ook wel eens levende grijze garnalen. ze zouden ook hele kleine krabbetjes eten, maar dat weet ik niet uit ervaring. er zitten wel kleine krabbetjes in de aquarium om de boel wat op te kuisen, maar weet niet of de haaien ze ook eten. Hopelijk willen jou haaien binnenkort eten, want het zijn zo mooie beestjes! hoeveel keer per week geef jij ze te eten?

veel succes met de haaitjes en alle andere beestjes.

liefs, cindy van zeehond
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hallo Cindy

Ik heb twee haaitjes één hondshaaitje en één kathaaitje, ikgeef ze zes keer per week garnalen of spiering het hondshaaitje eet soms wel drie spieringen per keer.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

ik voer mijn vissen 4x per week en dan probeer ik de haaitjes ook te voeren.
aangezien ze sterk vermagerden heb ik ze maandag dwanggevoederd toen werden ze wel gelijk veel levendiger maar willen nog steeds niet zelf eten.

ik heb ze wel vaker gehad en nog nooit last mee gehad ik moest ze meestal na een maand of 4/5 vrijlaten omdat ze te groot werden.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Geven jullie die haaien jodium gelule?

Anders gaan ze een krobkeel krijgen.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

nog nooit van gehoord !!!!!!
maar uit welk voedsel halen ze dit in zee dan ??????
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Dolf bedoelt of we een paar druppels jodium aan het aquarium water toevoegen.

Ik doe dat om de week drie druppels op ongeveer 400 liter water, dit ter ver koming van krop een verdikking aan de keel waardoor ze niet meer goed kunnen eten
Jodium zit van naturen in het zeewater
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

hallo!

is dit noodzakelijk dat je van dat jodium toevoegt aan het zeewater? of is dit enkel nodig als je problemen hebt met de haaien die niet willen eten?
Bert jij geeft dus enkel levend voer? of ook ander?
heeft er soms iemand ervaring met het houden van een tarbot? Wij hebben er één en is al een grote jongen geworden, maar nu wil hij niet meer eten. Hij heeft ook een soort roos gezwel op de mond. Wie ook een tarbot heeft, welk eten geef je dan en als er mensen zijn die kunnen helpen, graag, want we willen onzen tarbot zeker niet kwijt!
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hoi Cindy

Jodium geef ik preventief, ik ben bang als ze krop hebben dit niet meer goed komt maar zeker weet ik dat niet.

Mijn haaitjes geef ik ook visjes en garnalen uit de diepvries.

Ik heb op dit moment twee Grietjes die het zelfde gedrag en eetgewoontes hebben als een Tarbot, deze geef ik ook spiering en garnalen zowel dood als levend.

Voor het gezwel waardoor hij niet wil eten heb ik geen oplossing misschien dat een zeeaquariumwinkel een oplossing kan vinden hiervoor.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Onze grote tarbotvissen eten spieringdiepvries, kokkels en wijting.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

k'heb ook tarbotjes en grietjes uitlopend va 3cm tot 20 cm en deze eten echt alles ze eten zelfs uit mijn hand, ik voer ze rode muggenlarven en kleine stukjes garnaal(de kleine visjes) en de grooten voer ik grote stukken vis en hele garnalen.
wat betreft het gezwel ik heb er nog nooit ervaring mee gehad, k'hoop dat het over gaat.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

mijn haaitje eet:). k'heb gewoon stukjes garnaal en tarbot in de bak gelegd en s'ochtens haaitje heel dik:D.
zie ook het tarbotje rechts van het haaitje.
 

Bijlagen

  • haai en tar.JPG
    haai en tar.JPG
    120,5 KB · Weergaven: 56
  • haai kop.JPG
    haai kop.JPG
    79,7 KB · Weergaven: 39
  • haai en gron.JPG
    haai en gron.JPG
    91,4 KB · Weergaven: 42
Bovenaan