Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Re:foto's: Noordzee Aquarium

Re:foto's: Noordzee Aquarium

De zelfde bak afgelopen zomer, met een ander visbestand.
Omdat er nu zeepaarden en Zeenaalden inzitten heb ik de anemonen er uit moeten halen [iets minder mooi maar nog steeds interessant]
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

:eek:hallo mooie fotos maar wat ik me afvraag hoe komen jullie aan de dieren voor een beginneling toch moeilijk om aan de beste vangplaatsen te komen?
zo zie je maar weer koud water is ook super mooi :) :)
gr seahorse
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Hoi seahorse

Deze dieren vang ik zelf met een schepnet, kruisnet, kornet, vuik en met de hand.
Dat doe ik in [jacht] havens langs het strand en dijken en met steentjes te keren, wel altijd weer terug keren.

Hier nog een paar foto's van mijn aquariums uit mijn werk container.

GR Bert.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

;) ;)mijn comolimenten bijzonder mooi allemaal.
gr seahorse :)
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Bert,
Ik heb enkele vragen.
1)Op welke manier kom je aan die lagere dieren?
2)Met welk agregaat koel je jouw aquarium?
3)Wat zijn de gemiddelde temperaturen?
4)Heb je geen last van aandampen van de ruiten?

mvg,Eddy
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Beste Bert,

Hartelijk dank voor de moeite die je genomen hebt voor het plaatsen van de foto's en text ;-)

Ziet er geweldig uit allemaal !

Groet,
MInireef

 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Hoi Eddy

1 Ik vang mijn lagere dieren op verschillende manieren, met een schepnet langs pontons in jacht havens voor steurgarnalen, heremiet kreeftjes vang ik met een garnalennetje langs het strand, anemoontjes haal ik ook van pontons en van touwen die al een tijd in het water hangen of met laag water van pieren en havenhoofden.

2 Thuis koel ik mijn aquarium met een Aqua Medic 1500 aquarium koeler en in mijn werk container koel ik 4 bakjes met een bier koeler.

3 Op ongeveer 12 a 14 graden

4 Zomer 's Als het warm is en met een hoge vochtigheid dan beslaan de ruiten van mijn aquariums, dat los ik op om met een doekje met wat afwasmiddel over de ruiten te halen dan heb ik de rest van de dag er geen last van.

GR Bert
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

prachtig, ik ben verwonderd over onze noordzee...
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

aangezien hier vrolijk foto's gepost worden,
voila een aardbeianemoon uit een van de aquaria van Zeehond.
JAN
 
Bovenaan