Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Re:foto's: Noordzee Aquarium

Re:foto's: Noordzee Aquarium

Beste forumleden,

Voor degene die het nog niet wisten,
Een gelule wordt in medische termen gebruikt voor een capsule met de toegevoegde inhoud wat hier jodium is. :p

 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Bedankt Dolf , Weer wat geleerd !

:-[

Groeten,

Theo
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

:p Jammer Dolf, ik zag je al helemaal hangen doals Danny zei (lol)!

Groetjes Fredy en Hanny!
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Hoi Dolf

Van de eerste foto weet ik niet wat je precies bedoeld de tweede een mooie Noordzeekrab .
Ik heb kleintjes ook wel eens gehouden, als ze dan verschalen sta je versteld hoe groot ze erna zijn.

Bert.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Zeer schone vissen voor een koudwaterbak. Het is echt die vorm!! Heeft toch wel wat zo'n bakkie!!!
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Hallo Sander

Ja, ik heb wel eens enkele pietermannen gehouden ze hebben alleen een dikke zandbodem nodig van ongeveer 4 cm.
Je ziet ze dan niet zoveel en je moet oppassen dat je de giftige stekels niet aanraakt

Groetjes Bert.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Geen gemakkelijk visje voor te houden laat staan het onderhoud van de bak waar ze inzitten.
Ze kunnen bijzonder vlug reageren.
 
Zoek de schar

Zoek de schar, zeester en zeedahlia! Alle visjes doen het vooralsnog prima Bert!
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Hoi Bert,

Het blijft mijn aandacht trekken, dat noordzeeaquarium van je ;D

Mooie beestjes heb je in de picture genomen !

Kan jij nog eens een foto plaatsen van je bak in zijn geheel en van de gebruikte techniek en zo ?

Groet,
MInireef
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Hoi Minireef

Ik heb vijf koud water / Noordzee aquariums, twee daarvan gebruik ik voor de opvang van pasgevangen dieren, de drie anderen heb ik vissen en of anemonen zitten die bij elkaar passen zodat er niet teveel voedsel concurrentie is en ze elkaar niet opeten.

Een bak heb ik thuis, daar heb ik 2 Langsnuit Zeepaardjes, 5 Trompetter Zeenaalden, 1Grote Zeenaald, 5Kleine Zeenaalden, 2 Pauwslijm vissen, 1 Pitvis, 2 Platvisjes en div. Garnalen, Zee-egels en Zeesterren.

De bak:130x50x50
Verlichting: 3x osram 11 en 1x Philips 03
1 stomings pomp van1500 liter per uur met een zelf ontworpen water beweger Aqua Shift genoemd.
De sump 80x40x40 met daarin een afschuimer van het type berlin .
De opvoer pomp 2400 L laat het water eerst door de Aquariumkoeler lopen. [Aqua Medic 1500]
De sump is geïsoleerd met tempex platen.

De vier andere bakjes staan in mijn werk container.
Deze hebben allemaal een pot filter en worden gekoeld door 1 bierkoeler.
Ze hebben geen afschuimer daardoor ververs ik elke week 1/3 met natuurlijk zeewater


Gr Bert
 
Bovenaan