Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Re:foto's: Noordzee Aquarium

Re:foto's: Noordzee Aquarium

[quote author=Fredy link=board=44;threadid=4388;start=30#msg30999 date=1054447231]
;D Bert, nooit geweten dat wij ook zulke mooie kleuren in onze noordzee hadden;D

[/quote]

Nee inderdaad zeg...ook nooit geweten.

Leuk om te zien en hoop dat je er veel plezier aan mag beleven.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Hele mooie lipvissen Bert misschien als ik later groter ga kan ik wat meer vissen nemen in een meterbak ben je toch enigzins beperkt in de soortkeuze.Gr Yabby
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Wij gingen onze labrus bergylta vangen in Croissic. (dicht bij Nantes) Bretagne
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Ik heb al maanden een koud bakje draaien met steurgarnaal. Bij het halen van natuurlijk zeewater kon ik het niet laten om eens wat zeewier mee te nemen.
De garnalen konden zich er goed in vinden.
En zo begint dat he . Van het één komt het ander en ben je vertrokken met een koud zeebakje.
Er liggen geen lampen op maar een plastiek dak op mijn viskot laat ook al veel licht door. 8) 8)
De lampen zijn voor in de winter.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Is het de gewone of de dwergslakdolf.
Ook in de Noordzee gevangen?.

 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Hoi Dolf

Het is de Gewone Slakdolf [ Liparis liparis ] de kleine Slakdolf [Liparis montagui ] komt hier aan de kust haast niet voor.
Deze heb ik in een vuik gevangen, kleintjes vang ik weleens met een schepnet, ze eten moeilijk in het aquarium.

groetjes Bert.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Hoi dolf
Toen ik ze pas gevangen had gaf ik ze levende Mysis nu geef ik ze diepgevroren Artemia en Mysis .
Somigen eten zefs uit de hand.
Ik heb ook gehoord dat ze kleine kwallen eten.

GR Bert.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Inderdaad Bert. Kwallen maar dan kleine hebben ze ook op hun feestmaal staan.
Maar artemia is niet voldoende. Daar zit teweinig in.
Je kan dan beter overgaan bvb diepvries mysis, kril en bij ouder worden grote garnalen enz. Ik heb altijd (zeker in het begin als ze nog klein zijn) levende mysis gegeven. Daarna kwam de diepvrieskril en kleine garnalen.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Je zal er van versteld staan hoe hard ze groeien op een jaar.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

De hondshaaien eten bij ons zeer goed spiering.
Wat geef jij ze?
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Heb je nog geen eitjes gehad van de hondshaaien???
Ik ben wel geïnteresseerd.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Dolf

Deze Haaitjes zijn nog niet volwassen [nog geen jaar oud en zo'n 20 25 cm lang] ik weet niet waneer ik daar eitjes van kan verwachten.

Groetjes Bert.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Vergeet niet om extra jodium te voeren aan hondshaaien. Ik heb niet zoveel verstand van Noordzeeaquaria maar weet van Sealife en Aquariom dat extra jodium er voor zorgt dat de krop niet op zet.

mvg Hans
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

Wij geven om de 14 dagen een gelul van jodium.
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

;D Wij geven om de 14 dagen een gelul van jodium. ;D

Mooie taal dat vlaams :)

Dolf ondanks dat ik bijna op de grens woon ken ik het woord gelul niet in enige kontekst die hier toepasselijk zou kunnen zijn

Doe me een lol en geef ff een vertaling ( ben gewoon nieuwsgierig)

groeten,

Theo
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

waarschijnlijk smeer Dolf wat jodium op zijn L#L en hangt hem dan in het water ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 
Re:foto's: Noordzee Aquarium

HAHAHAHAHAHAHHAHA.......

*rofl* mooi volk, die Vlamingen ;D
 
Bovenaan