Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Re:foto's: Noordzee Aquarium

Re: foto's: Noordzee Aquarium

PW denkt dat Urk nog steeds een eiland is....

ja, ik wist dat het risico erin zat, maar niet dat ze zo vraatzuchtig zijn, heb 2 kleine visjes op 8 dahlias....
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Dolf zei:
Heb met koud zeewater daar jaren mee gewerkt. ik vroeg het me maar gewoon af waar de vis vandaan kwam.

en hebben jullie koudzeewareaquarianen geen last van de condens op de ruiten? wat doe je daar aan?.


ik had gezien dat er op dit forum vele malen gevraagd werd wat te doen bij condens op de ruiten, vanwege het temperatuurverschil, dus hier een tip die ik een tiental jaar geleden zelf heb geprobeerd, die stond trouwens gepubliceerd in aquariumwereld, bbat.

het is simpelweg voor te stellen als een bak met de voorruit in dubbel glas, dus een voorruit, een afgesloten luchtlaag ertussen, en dan opnieuw een voorruit.

hoe gaat men te werk?
reinig de bestaande voorruit van de bak goed, daarna kun je er niet meer aan en het zou jammer zijn mocht een vieze vlek jouw kijkplezier zou verknallen
icon4.gif


breng rondomrond een slak silicone aan op de voorruit, enkele milimeters dik zou voldoende moeten zijn, dit gaat het makkelijkst wanneer de bak plat ligt.

breng daarop de tweede voorruit aan, zachtjes aandrukken zodat de siliconekit goed aansluit.

laten drogen.... nooit meer last van condens, gedaan met zeesopjes of ventilatoren.

als tip kan ik er nog bijvoegen, breng tussen de 2 ruiten wat silca gel aan, dit om het eventuele vocht tussen de ruiten op te slorpen, silca gel zijn die korrels die je terug vind in de verpakkingbij de aanschaf van een nieuw electrotoestel, wel eerst droog maken met een haardroger. je kunt ze ook kopen bij de meeste dhz zaken.

hopelijk heb ik hier enkele mensen het leven mee vergemakkelijkt?....

groetjes nismodude
icon10.gif
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hoe zit het nu met de koudwaterfans dan ?????


Zijn de fototoestellen stuk ofzo ?????? of vinden jullie foto's nemen niet meer leuk(ZUCHT).

Zal ik dan maar weer het goede voorbeeld geven :D.
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hier mijn trots een wasroos van ruim 18cm.
En nog wat anemoontjes.
 

Bijlagen

  • wasroos.JPG
    wasroos.JPG
    83,5 KB · Weergaven: 54
  • gehoornde slijmvis+anemoon.JPG
    gehoornde slijmvis+anemoon.JPG
    121,6 KB · Weergaven: 78
  • fluwelenzwemkrab.JPG
    fluwelenzwemkrab.JPG
    96,1 KB · Weergaven: 54
Re: foto's: Noordzee Aquarium

En Mijn 2 grote vrienden mag ik natuurlijk niet vergeten :p
 

Bijlagen

  • heremietkreeft.JPG
    heremietkreeft.JPG
    84,8 KB · Weergaven: 39
  • pauwslijmvis.JPG
    pauwslijmvis.JPG
    92,5 KB · Weergaven: 36
Re: foto's: Noordzee Aquarium

....
 

Bijlagen

  • P1010231-2.jpg
    P1010231-2.jpg
    117,9 KB · Weergaven: 39
  • P1010228-1.jpg
    P1010228-1.jpg
    135 KB · Weergaven: 37
  • P1010053.JPG
    P1010053.JPG
    171 KB · Weergaven: 37
Re: foto's: Noordzee Aquarium

en dan hier eindelijk de pauwgirelle, uit griekenland meegenomen in een thermosfles....3e foto is 1 van de 11 kleine brasempjes die ik heb meegenomen.
 

Bijlagen

  • P1010432-1.jpg
    P1010432-1.jpg
    197,1 KB · Weergaven: 41
  • P1010439-2.jpg
    P1010439-2.jpg
    194,9 KB · Weergaven: 44
  • P1010468-3.jpg
    P1010468-3.jpg
    255,3 KB · Weergaven: 34
Re: foto's: Noordzee Aquarium

en dan hier een paar foto's van mijn nieuwe jonge-dieren bakje.

In dit bakje zitten 11 brasempjes, een klein snotolfje, een hondshaaitje en sepia-eieren.
 

Bijlagen

  • P1010460.JPG
    P1010460.JPG
    150,5 KB · Weergaven: 55
  • P1010472.JPG
    P1010472.JPG
    175,5 KB · Weergaven: 46
  • P1010466.JPG
    P1010466.JPG
    175,5 KB · Weergaven: 53
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Danos zei:
uit griekenland meegenomen in een thermosfles
:confused: Hmmm, meegenomen in een thermosfles!? Kun je je voorstellen dat ik hier m'n vraagtekens bij heb?

Wel een mooie foto trouwens.

Cees
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Mooie girelle Daan hij is echt fraai ook ik heb vraagtekens bij het meenemen van dieren in thermosflessen
wink.gif
thumbup.gif
biggrin.gif

Groetjes Cor
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

p.s.

alle dieren die ik heb meegenomen in de thermosflessen zijn goed verzorgt tijdens het transport, ik heb om de paar uur het water ververst en alles heeft het dan ook overleefd. Dit in tegenstelling tot de meeste transporten van tropische dieren (waaronder vissen), waarbij soms wel 90% sterft.

Dus wanneer je een vis in een aquariumwinkel koopt betekent dat dus dat daarvoor waarschijnlijk minimaal enkele andere vissen het transport niet hebben overleefd....
Ik denk dus dat wat ik heb gedaan heel wat diervriendelijker is dan wat de meeste tropische aquarianen doen. Daarbij heeft het totaal geen impact op de vissen in de Griekse kustwateren, hetgeen niet gezegd kan worden van de vangst van de meeste tropische vissen. In de tropen worden soms hele kustwateren/ rivieren leeggevist (uit puur winstoogmerk) voor de aquaria in de westerse wereld.

Niet dat ik tegen tropische aquaria ben, maar wil even laten zien dat zaken soms anders kunnen zijn dan ze op het eerste gezicht lijken.

groeten Daan
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Uhh....Daan, ik val je niet aan hoor.
Ik hoopte gewoon dat je het even zou uitleggen en dat heb je nu dus gedaan. Maar nu lijkt het weer of je anderen indirect aanvalt, de meeste zaken uit je betoog zul je trouwens ook niet hard kunnen maken.
Nou ja, het zal allemaal wel meevallen. Je doet blijkbaar je best om alles netjes mee te brengen en de dieren zo min mogelijk leed te bezorgen. Daar prijs ik je om.
Ik was alleen bang dat je er zo een was die een vissie in een fles douwt en 'm dan bij de bagage in het vliegtuig mee naar huis neemt.

Op naar de mooie foto's weer!
Cees
Danos zei:
p.s.

alle dieren die ik heb meegenomen in de thermosflessen zijn goed verzorgt tijdens het transport, ik heb om de paar uur het water ververst en alles heeft het dan ook overleefd. Dit in tegenstelling tot de meeste transporten van tropische dieren (waaronder vissen), waarbij soms wel 90% sterft.

Dus wanneer je een vis in een aquariumwinkel koopt betekent dat dus dat daarvoor waarschijnlijk minimaal enkele andere vissen het transport niet hebben overleefd....
Ik denk dus dat wat ik heb gedaan heel wat diervriendelijker is dan wat de meeste tropische aquarianen doen. Daarbij heeft het totaal geen impact op de vissen in de Griekse kustwateren, hetgeen niet gezegd kan worden van de vangst van de meeste tropische vissen. In de tropen worden soms hele kustwateren/ rivieren leeggevist (uit puur winstoogmerk) voor de aquaria in de westerse wereld.

Niet dat ik tegen tropische aquaria ben, maar wil even laten zien dat zaken soms anders kunnen zijn dan ze op het eerste gezicht lijken.

groeten Daan
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

hoi Ichtus,

Ik heb mijn berichtje nog eens doorgelezen en het komt misschien inderdaad wat feller over dan het bedoeld was! Ik vindt het natuurlijk goed dat je je om het welzijn van de vissen bekommert, dat doen we denk ik allemaal. soms kan ik er misschien wat te veel in opgaan als ik denk dat er ergens lekker te discussieren valt :D

Ik ben natuurlijk niet tegen het houden van tropische vissen, ik zou het zelf ook doen als ik geen noordzeeverslaving had..;)

groeten Daan
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Hoi Ichtus,

Ik heb net even mijn berichtje nog eens doorgelezen en het komt misschien wat feller over dan ik het bedoeld had. Ik kan er nogal eens helemaal in opgaan als ik een lekkere discussie ruik :D

Het is natuurlijk alleen maar goed dat je je afvraagt of het welzijn van de diertjes niet in het gedrang komt, daar zijn wij denk ik hier allemaal begaan mee op dit forum.

Voorts ben ik ook niet tegen het houden van tropische vissen hoor, zou het zelf ook waarschijnlijk doen als ik niet verslaafd was aan de noordzeedieren ;)

leuk trouwens dat er ook zoveel tropische aquarianen een interesse hebben in het koude deel van de hobby!

groeten Daan
 
Re: foto's: Noordzee Aquarium

Alles goed Danos

Als je eens een garnalennetje van me wilt lenen om hier voor de kust wat nieuwe dieren te vangen geef je maar een gilletje!

Cees
 
Bovenaan