Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

pvc lijm of kit

Sassenaer

Senior Forumlid
Als je grijze pvc buis van 32 of 40 mm aan je uitloop moet verlengen,
doe je dit dan verlijmen met de bekende pvc lijm, of moet je de speciale aquarium sil ki gebruiken.

en moet je een en ander bepaalde tijd laten luchten of spoelen voor ingebruikname???

Sassenaer
 
hoi

je kan het gewoon met pvc lijm doen maar wel goed laaten
uitharden
ander kan als nog liijm resten in je bak komen


groetjes dannydr :wiggle2:
 
Pvc lijm lost een laagje van beide delen en laat de 2 delen samensmelten.
Gewone PVC lijm droogt binnen enkele seconden en "vul-pvc-lijm" (dus wanneer er ruimte tussen de te verlijmen delen zit) binnen enkele uren.

Siliconenkit (voor glas) is alleen toepasbaar op glas en zal pvc nooit goed verlijmen.
Sanitair-siliconen-kit dat op iets meer materialen hecht bevat een giftig schimmelwerend middel en is daardoor onbruikbaar.
 
Inderdaad werken met gewone PVC-lijm. Bij tijdelijke of experimentele constructies die eventueel ook 'n klein beetje mogen lekken (onder water, of boven een reservoir als bijv. een filter) gebruik ik teflontape. Sluit heel redelijk af, en later is alles vrij eenvoudig aanpasbaar.
 
Het beste is als je PVC lijm gebruikt met KIWA-keur zo ben je er zeker van dat je een goede verbinding hebt en er geen schadelijke stoffen meer vrijkomen na het uitharden.Ook is het het beste om PVC leidingen te gebruiken met dit keurmerk deze leidingen zijn getest voor drinkwater en ook het veiligst voor je levende have.Verder sluit ik me aan bij de tip van Tanu om verbindingen onder water met teflon te maken.Tip,Als je het uiteinde van de buis waar de fitting omheen moet eerst ruw maakt met een kartelmes of een zaagblaadje blijft je teflon beter zitten .Gr Yabby
 
Bovenaan