Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

starten met balling (light)

seelsk

ZeewaterForum lid
Ik wil starten met balling (de light versie)

heb een bak met vooral soften en lps. sps enkelen.
dus ik denk dat de light versie hier meer dan voldoende gaat zijn.

Om te starten wil ik kh en ca doseren, ik wil 2 liter flessen gaan gebruiken om ruimte in de sump te besparen.
Qua merk ben ik er nog niet helemaal uit, huismerk reefgems, fauna marin, ....

voor de light versie maak ik gelijke hoeveelheden ca en kh aan in 2 liter osmose water toch? en dan stel ik de doseerpomp in naargelang verbruik?

Ik zoek ook nog alle mogelijke uitleg ivm balling (light vs classic)
 
Er staat een schat aan informatie mbt Balling op het internet hoor. Ook in Ons Zeeaquarium(nummer weet ik niet van buiten) is er ooit een zeer goed artikel verschenen van Jimmy ….

Gebruik zelf al jaren de Balling Classic methode naar volle tevredenheid:)
 
Ik wil starten met balling (de light versie)

heb een bak met vooral soften en lps. sps enkelen.
dus ik denk dat de light versie hier meer dan voldoende gaat zijn.

Om te starten wil ik kh en ca doseren, ik wil 2 liter flessen gaan gebruiken om ruimte in de sump te besparen.
Qua merk ben ik er nog niet helemaal uit, huismerk reefgems, fauna marin, ....

voor de light versie maak ik gelijke hoeveelheden ca en kh aan in 2 liter osmose water toch? en dan stel ik de doseerpomp in naargelang verbruik?

Ik zoek ook nog alle mogelijke uitleg ivm balling (light vs classic)
Alles wat je wil weten staat hier op t forum beschreven. ipv 3 stamoplossingen à la balling individual+ (jimmy54) naar 2 stamoplossingen (jimwelsh/randy holmes) voor kH/Ca/Mg waarbij magnesiumsulfaat (deel 3) komt te vervallen en natriumsulfaat bij de kH stamoplossing gaat... is ook mogelijk. scheelt weer een jerrycan. B/I/Mo/F kan bij kH+, K/Sr bij Ca+. succes met lezen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kijk eens bij reef center, Hier haal ik mijn balling light spullen vandaan. Tevens is de balling light handleiding daar ook te vinden.
 
Bovenaan