Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

voederen vissen

konfortaquarium

ZeewaterForum lid
Beste Allemaal,

Ik heb een aquarium met een 30 tal vissen.
5 vossenkoppen
4 zandhappers
2 henkies
4 gele dokters
1 blauwe dokter
2 maan vissen
2 zee duivels
2 nemo's
en nog een 6 tal vissen waar ik de naam niet van weet.

Hoevaak zouden deze vissen dienen te eten van die klein kuipjes ?

mvg

Richard
 
Wow! 5 vossenkoppen?
Ik denk dat je in het groot in moet gaan kopen....Mijn vossenkop eet in zn eentje wel een half blokje per dag... en vlokken, en algen, en dan trekt hij alsnog de blaadjes nori uit mijn handen als ik die vast wil maken.
 
5 vossenkoppen, 5 dokters en 2 henkies = dagelijks heel veel groenvoer (nori/spirulina vlokken)
 
ik geef voor totaal 10 vissen, waaronder 1 gele dokter en 1 vossenkop in de ochtend een beetje spirulina vlokken en in de avond 2 kleine blokje diepvries voer (mysis/artemia/krill) daarnaast geef ik om de dag een half vel nori (uit de supermarkt/toko). Als ik de nori erin plaats dan vallen de dokter en vossenkop direct aan en even later eten ook de zandhapper en nemo's ervan.

1x per week vervang ik het diepvries voer voor levende artemia of copepods.
 
vooral voor de dokters is het heel belangrijk om genoeg groenvoer te voeren, zonder groenvoer blijven ze niet gezond.
 
hierbij een kleine reeks foto's van de vissen.
 

Bijlagen

  • e5db699c-8788-43b3-b09a-4dc057567ae0.jpg
    e5db699c-8788-43b3-b09a-4dc057567ae0.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 85
  • 4c570a7f-2fb2-46c6-8228-68832e8811a0.jpg
    4c570a7f-2fb2-46c6-8228-68832e8811a0.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 97
  • 748b4fea-c242-41ee-9e10-08c7f60baee3.jpg
    748b4fea-c242-41ee-9e10-08c7f60baee3.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 106
  • 721a5762-9203-4930-bca0-2184dff07ca4.jpg
    721a5762-9203-4930-bca0-2184dff07ca4.jpg
    69,9 KB · Weergaven: 81
  • 46c8ac6a-ad92-46ca-8d9f-7364e524d830.jpg
    46c8ac6a-ad92-46ca-8d9f-7364e524d830.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 83
Een zestal vissen waarvan je de naam niet weet?
Hoe weet je dan hoe je ze moet verzorgen?

Maanvissen ken ik als twee soorten (of eigenlijk geslachten) de zoetwater maanvissen (genus Pterophyllum) die het niet overleven in zout en de mariene maanvissen (genus Mola) die enorm groot worden en ook ongeschikt zijn voor een zeeaquarium.

De vis op de laatste foto lijkt me Choerodon fasciatus
 
De vijlvis gaat het niet redden in deze bak, eet over het algemeen Acropora poliepen, en ik zou de inrichting ook luchtiger maken, het lijk nu meer op een muur.
 
Maar zoals al gevraagd: wat voor je nu dan? Ik neem toch aan dat ze wel iets krijgen...

De koraalduivels, diklip en harlekijn lipvis hebben vooral ook grover vlezig voer nodig. Krill en groter.

Die vijlvis, blauw met gele stippen, heeft SPS koraal nodig als voer. Is een echte voederspecialtist. Deze zijn niet in leven te houden op alleen vervangend voer en daarmee slechts geschikt voor grote aquaria vol gegroeid met SPS koralen.
 
De schaal is moeilijk in te schatten van de foto's, maar dat ziet er uit als een enorme bak!
Ik zie dat je er ook een Choerodon fasciatus (Harlequin Tusk) in hebt zitten! Die zal ook wel een aardig hapje lusten, zeker wanneer hij groter wordt.
 
De vijlvis gaat het niet redden in deze bak, eet over het algemeen Acropora poliepen, en ik zou de inrichting ook luchtiger maken, het lijk nu meer op een muur.

hey Jan,

Het is idd een mega groot rif van 800 kg waar we eigenlijk zelf voor gekozen hebben.
en ik ga me vandaag is haasten naar de aquarium zaak om poliepen te kopen.

bedankt voor de reactie.

mvg

richard
 
Een zestal vissen waarvan je de naam niet weet?
Hoe weet je dan hoe je ze moet verzorgen?

Maanvissen ken ik als twee soorten (of eigenlijk geslachten) de zoetwater maanvissen (genus Pterophyllum) die het niet overleven in zout en de mariene maanvissen (genus Mola) die enorm groot worden en ook ongeschikt zijn voor een zeeaquarium.

De vis op de laatste foto lijkt me Choerodon fasciatus

excuus het is idd geen maan vis.
maar we zijn net startende qua aquarium dus hebben weinig tot geen ervaring hier in.
Vandaar dat ik op het forum beland ben.

alle hulp is dus welkom :)
 
Maar zoals al gevraagd: wat voor je nu dan? Ik neem toch aan dat ze wel iets krijgen...

De koraalduivels, diklip en harlekijn lipvis hebben vooral ook grover vlezig voer nodig. Krill en groter.

Die vijlvis, blauw met gele stippen, heeft SPS koraal nodig als voer. Is een echte voederspecialtist. Deze zijn niet in leven te houden op alleen vervangend voer en daarmee slechts geschikt voor grote aquaria vol gegroeid met SPS koralen.

Super bedankt voor de reactie ook dit zal vandaag in mijn winkelmandje zitten

mvg Richard
 
De schaal is moeilijk in te schatten van de foto's, maar dat ziet er uit als een enorme bak!
Ik zie dat je er ook een Choerodon fasciatus (Harlequin Tusk) in hebt zitten! Die zal ook wel een aardig hapje lusten, zeker wanneer hij groter wordt.

de bak is 15000 liter en 800 kilo dood koraal.

Dus ze hebben wel de ruimte gelukkig
 
de bak is 15000 liter en 800 kilo dood koraal.

Dus ze hebben wel de ruimte gelukkig

Damn, als het niet totaal aan de andere kant van nederland was zou ik graag komen kijken!
Ik neem haast aan dat je hem met natuurlijk zeewater hebt volgepompt? Anders zal je wel een emmertje of 20 aan zout nodig hebben gehad...:eek:
 
Bovenaan