Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

batterij probleem

erwin2

Senior Forumlid
Hallo , na het lezen van Glenn Fong zijn stroompanne wordt je ineens weer wakkergeschud en geconfronteerd met de mogelijke gevolgen .
Nu had ik voorheen een RW 4 op een coral box batterij aangesloten en dat heeft steeds goed gewerkt (eigenlijk niet :), maar dat is enkel goed) .
Omdat er RW 4 zeer weinig stroming geeft in 1400 liter , heb ik gisteren er een RW 4 gewisseld met een RW 20 die ook reeds in de bak draaide .
En dit gaat op een of de andere manier helemaal fout .

Probleem tijdens batterijopstelling met een RW 20 :
-de stekker welke de batterij zou moeten laden wordt loeiwarm !
-de normale voeding van de pomp zelf doet niks , verbruik is slechts 0,2 Watt , dit zou tussen de 50 en de 80W moeten zijn .

De voeding van de RW20 is goed want die draait gewoon normaal zonder de batterijopstelling .

Waar zit het probleem ?
Ik heb de zekering voorheen zelf eens vervangen omdat de batterij zelf met een defecte geleverd kwam , echter is die volgens mij afgesteld op de stekker van de laadstekker van de batterij .
Wordt de zekering afgesteld op het apparaat welke hij bediend ? Dus mogelijk bij een RW 20 toch een stukje zwaarder dan voor een RW4 ? Zit er uberhaupt verschil in ?

Ik weet niet goed wat doen ,

Alvast bedankt .
 
Ik heb gelijk een andere vraag omdat ik deze back-up ook heb en de zekering ging checken maar deze was kapot.

Waar zijn zekeringen te halen die voor deze back-up geschikt zijn?
 
Die kan je in een electrozaak wel vinden , althans hier toch .
Alleen ben ik de originele kwijtgeraakt , dus weet ook niet welke zwaarte die heeft .
Wil jij deze een aflezen voor mij , er staat een code op de zekering volgens mij .
 
Nog wat gegoogled en het zal de zekering hopelijk wel zijn .
De lader batterij is 13,8 V bij 1Amp = 14W
De pomp zelf benodigd 24V bij 4 Amp = 96W
Op zich kan dat wel kloppen .

Vraag ik me nog wel af waarom de laadstekker dan toch loeiheet wordt .
Wil de batterij dan versnelt laden als de zekering is gesprongen ?
 
Denk een stukje electronica kapot in je RW20, de pomp ‘ziet’ de batterij als hoofdstroom ipv noodstroomvoorziening daarom word de stekker van de oplader zo heet, niet gebruiken zo want je kunt daardoor een woningbrand krijgen.
 
Denk een stukje electronica kapot in je RW20, de pomp ‘ziet’ de batterij als hoofdstroom ipv noodstroomvoorziening daarom word de stekker van de oplader zo heet, niet gebruiken zo want je kunt daardoor een woningbrand krijgen.

Bedankt , zou het controller kastje van een RW 20 misschien verschillen van die van een RW4 ?
Want ik heb het wel op het kastje van een RW 4 gezet (hier is vanbuitenaf geen verschil in te zien)
 
Bedankt , zou het controller kastje van een RW 20 misschien verschillen van die van een RW4 ?
Want ik heb het wel op het kastje van een RW 4 gezet (hier is vanbuitenaf geen verschil in te zien)

Daar zal inwendig wel een verschil inzitten denk ik, de drivers van Ecotech Vortech pompen zijn ook verschillend maar uitwendig hetzelfde..
 
Ik krijg ze hier niet gevonden , maar deze heb je nodig :
Gevonden onder een andere merknaam Icecap , maar volgens mij exact hetzelfde product .

F7AL250V 7A FAST Blow Fuse 5x20mm Fast Acting Fuse 250V
 
Ik krijg ze hier niet gevonden , maar deze heb je nodig :
Gevonden onder een andere merknaam Icecap , maar volgens mij exact hetzelfde product .

F7AL250V 7A FAST Blow Fuse 5x20mm Fast Acting Fuse 250V


dat is inderdaad het zelfde type, alleen even goed op de maat letten.
 
Bovenaan