Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hulp gezocht bij identificatie van wieren

sidd

ZeewaterForum gebruiker
Deze wieren kon ik niet terugvinden in de database. Ik vraag me af wat het is en of ik het kan laten zitten, heb het idee dat het wel redelijk groeit namelijk.

20180529_180152 1.jpg20180529_180211 1.jpg
 
Zoek op de naam Caulerpa.

Bedankt, het lijkt op de Caulerpa brachypus. Voor zover ik heb kunnen achterhalen geen ramp om in je bak te hebben. Ik heb alleen geen vissen die het opeten dus zal in de gaten moeten houden dat het niet gaat overwoekeren.
 
Deze wieren kon ik niet terugvinden in de database. Ik vraag me af wat het is en of ik het kan laten zitten, heb het idee dat het wel redelijk groeit namelijk.

Bekijk bijlage 490359Bekijk bijlage 490360
Deze Caulerpa kan over lagere dieren groeien en dan schade opleveren. Dus regelmatig kortwieken. De Gele doktersvis en de Picassodoktersvis zijn twee vissen die veel gehouden worden en deze wieren eten. Verder zijn wieren goed voor het aquarium vooral als er veel kan worden geoogst. Dan verwijdert u nitraat en fosfaat.
 
Deze wieren kon ik niet terugvinden in de database. Ik vraag me af wat het is en of ik het kan laten zitten, heb het idee dat het wel redelijk groeit namelijk.

Bekijk bijlage 490359Bekijk bijlage 490360
Deze wieren kon ik niet terugvinden in de database. Ik vraag me af wat het is en of ik het kan laten zitten, heb het idee dat het wel redelijk groeit namelijk.

Bekijk bijlage 490359Bekijk bijlage 490360
Deze Caulerpa kan over lagere dieren groeien en dan schade opleveren. Dus regelmatig kortwieken. De Gele doktersvis en de Picassodoktersvis zijn twee vissen die veel gehouden worden en deze wieren eten. Verder zijn wieren goed voor het aquarium vooral als er veel kan worden geoogst. Dan verwijdert u nitraat en fosfaat.
 
Bovenaan