Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hoelang knoflook?

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Bezte,

Omdat ik een picasso heb die lichtrlijk stip beint te vertonen heb ik een teentje knoflook doormidden gesneden en in de bak gegooit, hoelang mag dit er in blijven?

Verder heb ik twee schijfjes komkommer een dag laten intrekken in geperste knoflook en het daarna gevoerd.
 
Hier is niet echt een sluitend antwoord op te geven, daar knoflook geen medicijn is tegen witte stip, maar wel kan gebruikt worden als hulp ter preventie (knoflook zou de huidslijmlaag taaier maken waardoor de parasiet moeilijker kan infiltreren).

Ik zou sowieso om de paar dagen de knoflook wel vervangen door verse, zodat er eventueel geen rotting kan optreden.
De cyclus van witte stip duurt tussen de 6 en 8 dagen, dus moest je dokter 8 dagen volledig stipvrij zijn, kan je eventueel stoppen met de knoflook, maar een paracanthurus is spijtig genoeg heel gevoelig aan witte stip.


(
Bezte,

Omdat ik een picasso heb die lichtrlijk stip beint te vertonen heb ik een teentje knoflook doormidden gesneden en in de bak gegooit, hoelang mag dit er in blijven?

Verder heb ik twee schijfjes komkommer een dag laten intrekken in geperste knoflook en het daarna gevoerd.
 
Hij heeft het zo’n 3 dagen gehad, tis nu na vandaag gelukkig weer weg.
Zal in ieder geval nog een weekje knoflook teentjes erin laten drijven...die ik dan om de twee dagen ververs ivm rotten.
 
Knoflook heeft net als UV een prefentieve werking bij gezonde vissen. Goed toegepast UV zorgt ervoor dat de hoeveelheid parasieten onder controle blijft.

Vaak zie je dat vissen die eenmaal goed gaan eten vanzelf vanaf geraken.

Teveel knoflook levert vaak daarna een probleem op met cyan en/of dyno's. Dus persoonlijk zou ik daar voorzichtig mee zijn in een rif die al mooi en schoon staat.

Vaak vergergert stip door stress en agressie.
Een spiegel kan helpen agressssie af te leiden.

happy DSR reefer
 
Knoflook heeft net als UV een prefentieve werking bij gezonde vissen. Goed toegepast UV zorgt ervoor dat de hoeveelheid parasieten onder controle blijft.

Vaak zie je dat vissen die eenmaal goed gaan eten vanzelf vanaf geraken.

Teveel knoflook levert vaak daarna een probleem op met cyan en/of dyno's. Dus persoonlijk zou ik daar voorzichtig mee zijn in een rif die al mooi en schoon staat.

Vaak vergergert stip door stress en agressie.
Een spiegel kan helpen agressssie af te leiden.

happy DSR reefer

Bedankt!
Zijn eerlust is er niet minder om geworden, heb hem daarom ook flink gevoerd om krachtig te blijven.
Ik zal de knoflook uit de bak halen.
Wellicht is er stip ontstaan omdat ik enkele veranderingen kn de bak heb toegepast.

Vooralsnog is de rust teruggekeerd en de stip verdwenen.
 
Bedankt!
Zijn eerlust is er niet minder om geworden, heb hem daarom ook flink gevoerd om krachtig te blijven.
Ik zal de knoflook uit de bak halen.
Wellicht is er stip ontstaan omdat ik enkele veranderingen kn de bak heb toegepast.

Vooralsnog is de rust teruggekeerd en de stip verdwenen.
Goed bezig.. denk wel aan een UV lamp want ik denk dat die zijn geld meer dan waard is als je maar 1 vis ermee red.

happy DSR reefer
 
Ga ik zeker overwegen!

De knoflook (1 teentje doormidden gesneden) heb ik niet meer teruggevonden trouwens...
Ik ga niet de hele bak overhoop halen anders is er opnieuw stress...

Lijkt me sterk dat deze volledig opgegeten zijn..?
 
Ga ik zeker overwegen!

De knoflook (1 teentje doormidden gesneden) heb ik niet meer teruggevonden trouwens...
Ik ga niet de hele bak overhoop halen anders is er opnieuw stress...

Lijkt me sterk dat deze volledig opgegeten zijn..?

haha ja de meningen zijn verdeeld over knoflook toe te voegen tegen witte stip, Wel ik heb dit zelf ook ooit gedaan en met succes,Het kan wel eens zijn dat de Picasso of een andere vis het knoflook tintje heeft opgegeten dit heb ik zelf ook gehad toen met de Picasso geloof k.
 
haha ja de meningen zijn verdeeld over knoflook toe te voegen tegen witte stip, Wel ik heb dit zelf ook ooit gedaan en met succes,Het kan wel eens zijn dat de Picasso of een andere vis het knoflook tintje heeft opgegeten dit heb ik zelf ook gehad toen met de Picasso geloof k.

Dan zal ie m wel opgegeten hebben.
En nu tandpasta voeren ? ;)
 
Bovenaan