Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Refugium LED groei lamp

zeefanaat

Senior Forumlid
Over een 1,5 week ga ik samen met een lfs mijn bak wat veranderen. Er komt dan ook een refugium in.
Nu ben ik aan het kijken voor een E27 led groei lamp...probleem is, ik kom er simpel weg niet meer uit zoveel het is.
Gelukkig van Timm wel al gekregen op wat voor lumen ik moet kijken, maar helaas kon hij mij niet meer de goede lamp aanwijzen. Zijn er mensen die mij hier mee kunnen helpen? Eventuele linkjes maar via PB, voorkeur heeft wel dat het binnen de 1,5 week geleverd kan worden.
 
Zou je de info die je van timm heb gekregen kunnen posten.
Ik hoop namelijk binnen een 2 tal weken ook mijn refugium flink aan te pakken en wil dr dan ook direct een ander licht unit in zetten maar ook ik zie zoveel voorbij komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
660nm rood en 430nm violet.. en eigenlijk moet violet op halve kracht branden... ik zal even t lampje opzoeken wat ik toen gebruikte

de 18w variant.. maar je moet PV-04 spectrum hebben met een beetje violet en de grootste piek in t rood

Hij had zijn lamp op de Aziatische marktplaats gekocht.
 
Deze lamp heb ik er boven hangen.
 

Bijlagen

  • 536686AC-557C-4232-8923-0AC9C51FC24D.jpg
    536686AC-557C-4232-8923-0AC9C51FC24D.jpg
    21,9 KB · Weergaven: 38
  • B146588E-7F85-4664-9043-2AF3F1016F19.jpg
    B146588E-7F85-4664-9043-2AF3F1016F19.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 38
Ik heb de spectrabox pro 5. Zit 90w aan ledjes in, die op 58w aangestuurd worden.
hij werkt geweldig, maar ik heb wel het fannetje vervangen voor een stillere
 
660nm rood en 430nm violet.. en eigenlijk moet violet op halve kracht branden... ik zal even t lampje opzoeken wat ik toen gebruikte

de 18w variant.. maar je moet PV-04 spectrum hebben met een beetje violet en de grootste piek in t rood

Hij had zijn lamp op de Aziatische marktplaats gekocht.

Dank je.
Ja ik heb ooit een bericht van hem gehad welke hij toen had hangen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De lamp is goedkoper te vinden, ik heb er 100€ voor betaald op aliexpres .
 
Vind €100,- nog een hoop geld. Je kunt groeilampen voor een €10,- al krijgen. Alleen je moet net even de goede ertussenuit weten te halen.
 
100€ is zeker een hoop geld, maar wat kost geen geld in onze hobby?
ook mij groeit het niet op me rug.
maar ik had al meerdere lampen gekocht en het groeide maar niet.
nu met deze lamp groeit het super.
 
660nm rood en 430nm violet.. en eigenlijk moet violet op halve kracht branden... ik zal even t lampje opzoeken wat ik toen gebruikte

de 18w variant.. maar je moet PV-04 spectrum hebben met een beetje violet en de grootste piek in t rood

Hij had zijn lamp op de Aziatische marktplaats gekocht.

En al wat gevonden?
Ik heb de lamp gevonden die Tim gebruikte heb m alleen zelf niet besteld maar ben toch voor een andere gegaan die bijna hetzelfde spectrum zou bieden maar qua vorm en styling beter uitkwam.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nee, helaas door omstandigheden simpelweg geen tijd gehad.
Misscchien wil je delen welke Tim en welke jij hebt gehaald?
 
Nee, helaas door omstandigheden simpelweg geen tijd gehad.
Misscchien wil je delen welke Tim en welke jij hebt gehaald?
Deze is 30w, die ik had was 18w, maar het spectrum (pv04) is identiek. Ziet er ook stijlvoller uit, die ander hebben ze niet meer. Verder heb ik mijn led tekoop gezet. Als niemand 'm voor de vraagprijs wil hebben dan eventueel voor jou voor een vriendenprijs. Ligt nu bij Thomas, anders ligt die hier maar ongebruikt.
73c8632547eaece51f3e969c7eefb750.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Deze is 30w, die ik had was 18w, maar het spectrum (pv04) is identiek. Ziet er ook stijlvoller uit, die ander hebben ze niet meer. Verder heb ik mijn led tekoop gezet. Als niemand 'm voor de vraagprijs wil hebben dan eventueel voor jou voor een vriendenprijs. Ligt nu bij Thomas, anders ligt die hier maar ongebruikt.
73c8632547eaece51f3e969c7eefb750.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

d5fcfa7c536bfb72380044fa4b1bd178.jpg

Ik dacht dat jij deze had?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat ikzelf nu gekocht heb is een 40 watt lamp
Met het volgende spectrum Rood 660nm; Blauw 460nm.
Ik ben mij bewust dat dit het net niet is maar zal wel beter zijn dan wat ik nu heb (groeilampen van onze grote Zweedse vrienden)
En hierop kon ik al heel mijn bak goed draaien maar deze past door herinrichting niet goed meer maar ben dus wel benieuwd wat dit gaat doen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan