Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kort voorstellen

RaymondH

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Mijn naam is Raymond en ik woon in het midden van het land.
Ik heb ervaring met zowel zoet als zoutwateraquaria, echter door omstandigeheden enkele jaren geleden hiermee gestopt.
Het begint echter weer te kriebelen en het lijkt me leuk om een nano zeewateraquarium te gaan starten.
nu ben ik me al een tijdje aan het zoeken naar een mooi aquarium, liefst compleet (plug&play).
echter moet deze naast kwaliteit ook een gesloten kap hebben, dit ivm aanwezige katten.
Helaas heb ik deze tot op heden nog niet kunnen vinden, tips zijn meer dan welkom.

Ik ga lekker bijlezen met alle beschikbare dagboeken.

Gr,

Ray
 
Hoi Ray welkom,

Ik heb toevallig vandaag een dennerle 30 liter nano op marktplaats/het forum gezet.
Deze kan je afdekken doormiddel van een glasplaatje die erbij zit. Mocht het wat voor je zijn dan hoor ik het wel via pb.
Hij is verder volledig compleet.

Succes met deze mooie hobby!
 
Welkom Raymond!

Leuk dat je met zoutwater wil beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).

Voor wat betreft open bakken: weliswaar heb ik tegenwoordig geen open bak meer, maar de combinatie open bak met kat heb ik jarenlang gehad. In de praktijk geen probleem, wel is het zaak dat de kat weet dat de bak open is zodat hij er niet per ongeluk in springt.


Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Bovenaan