Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

blauwe heremietkreeft overleden na 2 dagen

breaker

ZeewaterForum lid
Ik heb zondag mij eerste bewoners gekocht.

2 blauwe heremietkreeft en 1 Salarias Fasciatus. Op aanraden van de winkel kon ik dit in mij aquarium plaatsen.

Deze 2 heremietkreeft heb ik afgelopen zondag geplaatst. 1 ging snel voedsel zoeken en de andere bleef heel erg rustig ik heb hem ook niet zien eten heeft zondag tot maandag middag op 1 rots gezetten. En is maandag in een rots gekropen vanochtend zat deze er nog. Toen ik thuis kwam zag ik twee losse scharen liggen.

Heeft de andere heremietkreeft de andere dood gemaakt. Of is er meer aan de hand? Kan ook bostelworm deze dier doden ik heb gisterenavond 2 ontdekt.
Heb ook gezien dat de schelp helemaal leeg is.

Ik kan bijna niet voorstellen omdat de heremietkreeft die nog leeft al snel de hoogste steen heeft op gezocht en de andere zat aan de andere van de aquarium. En zit nog steeds op deze steen. En deze hebben samen in de winkel in 1 aquarium gezetten.


[h=2][/h]
 
Is ie niet gewoon vervelt ?
Omdat je het over losse scharen hebt denk ik dat dit het geval is .
Misschien was dit al aan de gang in de winkel , en dan is het normaal dat het in jouw bak wat rusteloos oogt .
Hij wacht waarschijnlijk tot zijn nieuwe skelet terug voldoende hard is .
 
Bedankt ik was bang dat deze overleden was. Ik had niet aan vervellen gedacht.

Hoelang duurt dit proces? Maar heeft wel de schelp verlaten.

Hoe zit het met de losse schelpen .De winkel kon mij hier niet gelijk mee helpen. Waar zijn deze te koop?
 
Als de schelp verlaten is , dan hoop ik dat ie nu in een grotere andere zit . Heb je slakken van dat formaat ?
Of lege schelpen ? Anders lijkt het me einde verhaal .
 
Grote kans dat hij “vervelt” is, zijn oude hulsel kom je dan tegen en dit lijkt precies alsof het een dood beestje is.
ain werkelijkheid zit er helemaal niks meer in en zal de heremietkreeft zich komende dagen minder laten zien. Hij moet namelijk weer op kracht komen en is in deze periode een makkelijke prooi.
 
Schelpen kun je in best veel aquariumwinkels kopen. Staan vaak in een bakje bij de kassa.
Of lekker eem dagje naar het strand om wat mooie te zoeken. Bij thuiskomst goed laten weken in zoet (kraan) water en daarna afspoelen met zeewater en de bak in.
Heel hier prima gewerkt en het weer is er ook prima voor deze dagen.
 
Heb een paar schelpen in mij bak.

De ene hermietkreeft heb ik gevonden zit nog steeds in het gat van de steen .Ik zie alleen zijn scharen verder zie ik niks. De schelp die hij had is nog steeds leeg.

Doen deze dieren dit vaker zijn huis verlaten en in een steen kruipen .Waar hij nu zit kan geen andere dier bij komen.
 
Nee en ze zijn spoorloos.

Denk dat ze alle 2 zijn overleden. Maar ik zie nergens resten liggen.
 
Die in steen zat zal wel dod wezen, of je moet nu z'n schelp missen. Dat die toch weer overgespongen is naar z'n oude woning.

Die andere kan natuurlijk ook aan het vervellen zijn, heremietkreeften zijn vrij sterk dus heb geduld.
 
Bovenaan