Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

stromingspomp Noordzee Aquarium

bjornn

ZeewaterForum lid
Beste Noordzeeliefhebbers,

Binnenkort ga ik een mooi verslagje maken over de bouw van mijn Noordzeeaquarium.
Vandaag ga ik voor het eerst de watertest doen en kort hierna zal er Zeewater in gaan.

Ben nog op zoek naar de juiste stroming voor een noordzee biotoop.
Ik kan zelf wel bedenken dat er minder stroming gewenst is als in een reef of warm water aquarium omdat in deze natuur vaak meer stroming is.

Heeft iemand een idee aan welke stroming per uur ik aan moet denken?

700 liter bak 200x60x60
 
De Noordzee heeft een fikse stroming, meer dan de meeste kustriffen. Maar het ligt er nogal aan welke soorten je wil houden.
 
Ik ben zeer benieuwd wat je van zeeën af weet als je denkt dat in een zee met zware getijden minder stroming staat als in zeeën waar praktisch geen visuele getijden zijn.

Waarbij ik dus absoluut niet zeg dat er geen stroming staat in tropische wateren!

Maar stroming kun je eigenlijk niet te veel hebben, waarbij ik zelf een grote fan van wavemakers ben. Met stroming zorg je er ook voor dat vuil minder snel ophoopt, en het is prachtig om je vissen met de stroming te zien spelen.
 
inderdaad ik had er niet goed over nagedacht, had ik moeten weten.
maargoed voor mij is het een beginnende hobby dus alle weetjes zijn welkom.
Ik heb een wavemaker op het oog van jecod sw15.
heeft iemand hier ervaring mee qua stilte/resonantie
 
Bovenaan