Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Red Sea Reefer 250 overloop

sidd

ZeewaterForum gebruiker
Goedemorgen iedereen,

Het lukt mij maar niet om de overloop van m'n Red Sea Reefer 250 stabiel te krijgen. Het ene moment is hij heel de dag stil en blijft het waterniveau gelijk, maar dan ineens begint hij via de noodoverloop over te stromen en lawaai te maken. Zonder aan de knop te draaien kan het zo maar zijn dat hij een aantal uur later begint te slurpen omdat hij dan te laag staat.

Ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en hoe je dit zou kunnen verhelpen. Is namelijk best wel irritant.
 
Hoe lang staat hij? Ik heb een RSR 425 en ik had in het begin hetzelfde en pas na een maand of twee werd hij stabieler. Maar ook nu nog (draai nu 4 maanden) moet ik nog wel 1 keer per week bijstellen, meestal als de opvoer wat langer heeft uitgestaan.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk
 
Denk dat hij nu een maandje draait. Heb wel het idee als ik de opvoervoerpomp op een lager vermogen zet dat het beter gaat, maar dit zou toch niet uit mogen maken? Er zit een Jebao DCP-5000 in die nu op 70% van het vermogen draait.
 
Denk dat hij nu een maandje draait. Heb wel het idee als ik de opvoervoerpomp op een lager vermogen zet dat het beter gaat, maar dit zou toch niet uit mogen maken? Er zit een Jebao DCP-5000 in die nu op 70% van het vermogen draait.

Ik denk dat je probleem met de overloop dan inderdaad minder zal zijn. Red Sea adviseert bij deze Reefer namelijk een pomp met een opvoer van ca. 2700 liter per uur. Jij gebruikt bijna het dubbele.
Zelf heb ik ook een Red Sea. In het begin wat liggen klooien met de afstelling, nu alleen nog af en toe wat bijstellen. Werkt geluidloos en prima. Aquarium staat ruim 2 jaren.
 
Dat was hem hoor;) Dacht dat teveel stroming niet zou uitmaken, maar hij draait nu 2 dagen op 50% en is nu niet meer te horen.
 
Bovenaan