Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat kan er aan de hand zijn?

bakker1977

ZeewaterForum gebruiker
Nitraat is wel wat te hoog, maar dat is het al een tijdje. Ben 5 weken nu bezig met Aquaforest -NP PRO en bactoballs van Colombo. Werkte in het begin uitstekend tegen flap, maar heb het idee dat sommige koralen er niet zo goed tegen kunnen. Een van de chromissen voelt zich ook sinds een paar dagen niet zo lekker, hangt maar een beetje bovenin. Kan het ook misschien de temperatuur zijn van afgelopen week? Nu staat het wel keurig op 25 in ieder geval.
69eba0adbcba816e7380d54ebaab5c77.jpg
897b3bf16f5e3a50fb360bc979d3ed4e.jpg
a93370d316e500ff0e3a68e0be6556a4.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Chromissen onder elkaar dat is ook meestal een probleem, eigenlijk is het geen scholenvis voor in het aquarium.
 
Niemand enig idee, of kan het gewoon door het hoge nitraat komen?
Fosfaat lijkt in orde. Paddestoelleder ligt dus op de bodem, toorts begint af te sterven en duivel zet geen poliepen meer uit en blijft klein. Andere koralen lijken het nog te doen, alhoewel er bijna geen buttons openstaan. Acro staat mooi uit.

Ik ga straks naar de Diebo om het water te laten testen en voor advies.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Hoe hoog is het nitraat, en wat zijnde andere waarden van het water?
Die euphillia is zoiezo zeer gevoelig. bij mij sterft er ook een omdat mijn garnaal eraan prutst bekijk eens of er geen van je beestjes niet hetzelfde doet.
 
Nitraat zit nu nog rond de 20. Veel te hoog, maar komt van 35 ongeveer. Leek mij dat het dan juist beter zou moeten gaan, door het toevoegen van dat spul van Aquaforest, maar niet dus. Er knabbelt niets aan de koralen. Ik vind het vooral vreemd dat de paddestoel het niet meer doet. Die moeten toch behoorlijk sterk zijn. Ik wacht de test wel even af die ik vanavond laat doen.
Hoe hoog is het nitraat, en wat zijnde andere waarden van het water?
Die euphillia is zoiezo zeer gevoelig. bij mij sterft er ook een omdat mijn garnaal eraan prutst bekijk eens of er geen van je beestjes niet hetzelfde doet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
20 is hoog maar niet alarmerend hoor.
heb je de handleiding van uw aquaforest product al gelezen? Staat msch iets in over de dosering en de eventuele gevolgen of nodige combinaties.
staat de paddestoel a lang zo en hoelang zit hij al in je aqua?
 
Bovenaan