Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw zee aquarium rsr 250

julien112

ZeewaterForum lid
Hallo ik ben julien ben een jaar geleden begonnen met een dennerle cube 60. En ga over twee weken ove op de Red sea reefer 250.
Apparatuur
Red sea reefer 250
Aqua illimution hydra HD 26
Blue marine eiwitafschuimer 500
Blue marine opvoerpomp 3500
25+- real reef steen
Oase heater 200 watt
Jebeo stroming pomp

Hebben jullie nog tips of toevoeging ik hoor het graag en post binnenkort foto's

En hier wat foto's van me rif nu
68c29a23662a8994d10337eb15cfda62.jpg
4f39058618999392fef52acd641c7739.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Nice ik zelf heb de RSR350 deluxe, top aquarium met top verlichting.
Ik zie dat je in je huidige bak best wel wat vervuiling in je zand heb, zou een iets minder dikke laag in je nieuwe bak doen en misschien een sexgutatta (top zandhapper).
Veel succes met je opstart!
Dankje voor de tip moet ik nou levend zand gebruik

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Ik heb dat niet gedaan, ik heb gekozen voor wat zwaarder zand zodat het niet door heel je bak waait.
Daarnaast levendsteen, dat bevat genoeg bacteriën...
Ik zie dat je real reef rock gaat gebruiken, vanwaar deze keuze?
Okee welke merk

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Mooie aquarium.

Ik zie dat je 1 led unit gebruikt. Red Sea raad 2 aan omdat 1 veel te zwak is om de hele aquarium te verlichten. De winkelier bevestigd dit ook.

Ik zelf heb ook de 250 maar dan de Deluxe versie. Opgestart met levend steen.
 
Mooie aquarium.

Ik zie dat je 1 led unit gebruikt. Red Sea raad 2 aan omdat 1 veel te zwak is om de hele aquarium te verlichten. De winkelier bevestigd dit ook.

Ik zelf heb ook de 250 maar dan de Deluxe versie. Opgestart met levend steen.
Ik begin met 1 en ga later over op twee

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Met levend steen heb ik de eerste 14 dagen het licht uitgelaten, vervolgens langzaam opgebouwd (zie mijn dagboek).

Zo zou ik het ook doen. Dat scheelt enorm veel aangroei van zooi die je niet wil hebben gedurende de opstart.
Zet ook tijdig opruimers in dan neem je een voorspong op een mooie schone opstart.


happy DSR reefer
 
Zo zou ik het ook doen. Dat scheelt enorm veel aangroei van zooi die je niet wil hebben gedurende de opstart.
Zet ook tijdig opruimers in dan neem je een voorspong op een mooie schone opstart.


happy DSR reefer
Hallo Glenn en wanner zou jij de eerst inwoners er in zet

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Bovenaan