Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vissen hang aan het wateroppervlakt

julien112

ZeewaterForum lid
Kan iemand mij help als me lamp uit is. hangen al mijn vis helemaal boven in naar lucht te happen.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Hoe staan je stromingspompen gesteld? Goed naar het wateroppervlakte richten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is duidelijk een zuurstof tekort dan.
Probeer voor voldoende gaswisseling te zorgen.
Heb je geen last van een bacteriebloei?
 
Hoe staan je stromingspompen gesteld? Goed naar het wateroppervlakte richten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Naar beneden
debff5b07706df6fb65d2a7e490169d6.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Om wat voor vissen gaat het eigenlijk?
 
Zou de stromingspompen altijd hoog in de bak houden, zodat je waterbeweging aan het oppervlak hebt. Daardoor heb je een goede gaswisseling.
Eventueel een kleintje voor rifstroming tegen destritus.

Bacteriebloei houdt in dat er een witte waas in je aquarium is, bactieren nemen zuurstof tot zich. Hierdoor kan er een tekort aan zuurstof en overschot aan stikstof ontstaan voor de vissen.
 
Zou de stromingspompen altijd hoog in de bak houden, zodat je waterbeweging aan het oppervlak hebt. Daardoor heb je een goede gaswisseling.
Eventueel een kleintje voor rifstroming tegen destritus.

Bacteriebloei houdt in dat er een witte waas in je aquarium is, bactieren nemen zuurstof tot zich. Hierdoor kan er een tekort aan zuurstof en overschot aan stikstof ontstaan voor de vissen.
Top dankje heb het nu gedaan

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Houd uiteraard naast je vissen ook je koralen in de gaten. Deze kunnen misschien moeten wennen aan de veranderde stromingspatronen die er nu zijn. Ze kunnen een paar dagen in gaan staan, mochten ze langer in blijven staan of afsterven direct verplaatsten.
 
Houd uiteraard naast je vissen ook je koralen in de gaten. Deze kunnen misschien moeten wennen aan de veranderde stromingspatronen die er nu zijn. Ze kunnen een paar dagen in gaan staan, mochten ze langer in blijven staan of afsterven direct verplaatsten.
Okee dankje

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Hoe groter de vis hoe meer zuurstof hij nodig heeft en je hebt nog niet zo'n grote soorten dus zou me niet veel zorgen maken, Ik zou zoals al vermeld je stromingspompen meer na de oppervlakte richten dat hoeft maar een beetje te zijn richt ze wat naar elkaar toe ---> <--- dat de waterflow elkaar wat raakt zo krijg je extra zuurstof en gaswisseling.
 
Bovenaan