Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nieuwe start

bosman

Senior Forumlid
Goeden avond,

Na een aantal jaar begint de hobby weer te kriebelen en ben weer bezig met het oriënteren voor een aquarium, aangezien ik er al een tijdje uit ben, ben ik wel benieuwd of en wat er veranderd is in het houden van een zeeaquarium. zie dat de vortec stromingspomp bijv. veel voorbij komen, en word er al veel led verlichting gebruikt bij steen koraal.

gr peter :eek:
 
Laatst bewerkt:
Welkom Peter,

denk dat het belangrijkste is om je goed in te lezen en aan de hand daarvan te kijken wat het beste bij jou past.

Veel plezier in ieder geval met de opstart weer.
 
Ik heb zowel bakken met led only, t5 of een mix van beide gezien die het super doen. Hqi doet het ook goed maar dit zullen nog maar weinig mensen hebben ivm de stroomkosten en warmte. Stromingspompen is lastig, dit kun je het beste zelf beoordelen door bij mensen thuis of in de zaken te gaan kijken. Wat de 1 stil vindt is voor de ander ondraaglijk kwa geluid. Water verplaatsen doen ze allemaal de ene wat meer dan de ander, belangrijker is het hoe je ze plaatst met betrekking tot de koralen en rifopbouw.

Grt Marco
 
Bovenaan