Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Waarom verhuist de informatie van het forum naar Facebook ?

Ik snap Posts 105 en 106 van Anthony28 en Jan de bal niet.
Als ik het topic in volgorde lees lijken deze kompleet uit de lucht te komen vallen.
Misschien kunnen beide toelichten wat er is gebeurt?
 
zeker jammer dat de post van anthony28 is verdwenen... Jammer van de censuur. doet me denken aan de noord koreaanse propaganda; er is er 1 die het woord voert..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dan is dit mijn laatste posting op dit subject. (Tenzij men expliciet mijn input vraagt)

Het zweverige bevat inhoud voor mensen die de historie van dit forum kennen en weten waar het beheer van een groep mensen met een grote verscheidenheid aan belangen om draait.

Ik dacht dan men op zoek was naar oplossingen.
Het steeds wijzen naar schuldigen is niet motiverend voor mensen die meedenken en voor degenen die de oplossingen zouden kunnen bewerkstelligen.

Helaas denkt iedereen een forum te kunnen beheren. Ze zeggen weleens de beste stuurlui staan aan wal...... (weer zo'n zweverig uitspraak)



happy DSR reefer
 
Laatst bewerkt:
goedemorgen
als iemand die al jaren meeleest en soms goede tips er uit pikt .
maar zelf bijna niks post omdat in mijn bak van 700 liter geen steenkoraal zit .
ik bezit uitsluitend softkoraal mede door kleurenblindheid dus helaas geen snoepkleurtjes voor mij.
echter bezit ik vissen die het al jaren uitstekend doen en ik de tuinman van bak noem /
de imparator en africanus houden mijn kenia bomen keurig op maat .
echter als je dit hier post zoals glen f dit liet zien met koraal stekjes bij vlinders word je genadeloos gestraft vanwege de vis die je houdof wat je voert.
echter heb ik de mening dat als je de vissen op de juiste manier verzorgt en ze als huisdier beschouwt dit uitstekend werkt in de veertig jaar dat ik al visje bezit.
want als je het echt nadenkt is en word 80 procent van onze vissen te groot voor onze bakken .
veel zeggen een gele dokter kan wel in een kleinere bak nou kijk eens in zee dan beschouw ik dat als eenzame opsluiting.
daarom durf ik en wil bijna niks posten vanwege het vele commentaar wat zal volgen.
gelukkig zijn mijn dokters keizers stres vrij .
daarom word er elke dag wel een dwergkeizer aangeboden want die plukt en trekt ook overal aan .
de zogenoemde kenners hebben ze ook zwemmen maar als die een keer niet langs de koraaltje zwemt maar plukt dan gaat die rechtstreeks naar de sump en op fb of hier te koop .
dus blijkt dat mijn mening nogmaals mijn mening iets afwijkt van de algemene dus lees ik bijna alles leer ervan en geniet er van
en denk dat er vele zoals ik lezen en leren dus in mijn ogen heeft dit forum wel degelijk nut.
beter dan de verkooppagina.s op facebook
 
Ik snap Posts 105 en 106 van Anthony28 en Jan de bal niet.
Als ik het topic in volgorde lees lijken deze kompleet uit de lucht te komen vallen.
Misschien kunnen beide toelichten wat er is gebeurt?

Ik ben ook een beetje de draad kwijt onderhand :p

Glenn heeft inderdaad veel goede ideeen, maar om deze te concretiseren zullen we toch de mods/admins nodig hebben ben ik bang. Ik ben benieuwd wat hun plannen verder zijn!


De integratie met facebook doet het bij mij nog niet overigens...

(wat betekenen eigenlijk de kleurtjes van leden? Sommige zijn blauw, andere zijn groen, Glenn was geel, maar is nu groen?)
 
Ik ben ook een beetje de draad kwijt onderhand :p

Glenn heeft inderdaad veel goede ideeen, maar om deze te concretiseren zullen we toch de mods/admins nodig hebben ben ik bang. Ik ben benieuwd wat hun plannen verder zijn!


De integratie met facebook doet het bij mij nog niet overigens...

(wat betekenen eigenlijk de kleurtjes van leden? Sommige zijn blauw, andere zijn groen, Glenn was geel, maar is nu groen?)

Knopje doet het bij mij ook niet, word onderzocht :)
geel zijn winkeliers, groen is senior forum lid. blauw is junior forum lid (uit mijn hoofd)
 
Ik snap Posts 105 en 106 van Anthony28 en Jan de bal niet.
Als ik het topic in volgorde lees lijken deze kompleet uit de lucht te komen vallen.
Misschien kunnen beide toelichten wat er is gebeurt?
Daarvoor moet je in het archief spitten van het forum van behoorlijk wat jaren geleden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Kan iets gemist hebben maar welke post? kan namelijk niks vinden dat er iets verwijderd is.

Hier kan ik dan weer niet tegen , er is wel degelijk een post verwijderd van anthony28 , ook ik heb het gelezen en opeens was het weg,.
daarbij is Anthony 28 ook voor goed verbannen op het forum.
Dat is zeker een gemis voor het forum, ook anthony28 is een voorbeeld voor mij, misschien wel voor vele.

zo moet het dus niet, discussie en waarheden staan centraal op een forum.

Eerlijkheid kent geen grenzen zei mijn opa altijd, heeft de beste man dan toch ongelijk.
 
Is dit correct? Is Anthony verbannen?
Hier kan ik dan weer niet tegen , er is wel degelijk een post verwijderd van anthony28 , ook ik heb het gelezen en opeens was het weg,.
daarbij is Anthony 28 ook voor goed verbannen op het forum.
Dat is zeker een gemis voor het forum, ook anthony28 is een voorbeeld voor mij, misschien wel voor vele.

zo moet het dus niet, discussie en waarheden staan centraal op een forum.

Eerlijkheid kent geen grenzen zei mijn opa altijd, heeft de beste man dan toch ongelijk.
 
Anthony28 jhon van Mourik is 100% voor altijd verbannen.
dit is oneerlijk en niet terecht.
 
Een vreemde actie, na de reactie van Arjen dat er al heel lang niemand gebanned is..

Helaas dat een topic waarin het forum een warm hart wordt toegedragen en mogelijkheden geboden worden om het weer te laten floreren, escaleert in een hetze.

Ik noem geen namen, maar ik denk dat we allemaal wel weten wie en hoe...
 
Wat een gel#l. Ik wou alleen maar makkelijker foto's kunnen uploaden. Als dat zo moet escaleren laat de boel dan maar klappen. Ook ik draag John/ Anthony een warm hart toe. Klaar mee.
 
Hier kan ik dan weer niet tegen , er is wel degelijk een post verwijderd van anthony28 , ook ik heb het gelezen en opeens was het weg,.
daarbij is Anthony 28 ook voor goed verbannen op het forum.
Dat is zeker een gemis voor het forum, ook anthony28 is een voorbeeld voor mij, misschien wel voor vele.

zo moet het dus niet, discussie en waarheden staan centraal op een forum.

Eerlijkheid kent geen grenzen zei mijn opa altijd, heeft de beste man dan toch ongelijk.
Dat zou, zeker in een topic als dit, een op zijn zachtst gezegd niet zo handige actie zijn.
Tenzij de post echt niet door de beugel kon natuurlijk.

Moet zeggen dat ik het ook vreemd vind dat de beheerder niets van zich laat horen.
Het lijkt mij namelijk heel fijn om te zien dat mensen actief meedenken als e.e.a niet goed gaat en helemaal niet reageren is dan bijna schofferend.
 
Is dit correct? Is Anthony verbannen?

Helaas wel, ik dacht even dat ik iets niet goed had gezien, maar het betreft post #105 welke een stuk uitgebreider was en verwees naar de supreme leader. De censuur vind ik jammer, maargoed, ik heb geen trek in een ban en zal mij in dit topic verder niet uitlaten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Helaas wel, ik dacht even dat ik iets niet goed had gezien, maar het betreft post #105 welke een stuk uitgebreider was en verwees naar de supreme leader. De censuur vind ik jammer, maargoed, ik heb geen trek in een ban en zal mij in dit topic verder niet uitlaten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
I hear ya!

Aan de andere kant... Bannen ze toch iedereen met kennis en input?
Dan is het forum ook zo weg...

Ik heb geen zin meer in dit negatieve gedoe..
 
We krijgen van veel forumleden goede feedback waar we iets mee kunnen! bedankt daarvoor.

Verder kan ik zeggen zonder al te veel beloftes te doen dat het forumbeheer hard aan het werk is om te kijken naar een ander forum layout die gebruiksvriendelijker zou zijn en voldoet aan deze tijd. Blijkt dat bijna een miljoen aan data overzetten toch iets meer werk in aarde heeft!

Nogmaals geen beloftes en we houden jullie op de hoogte ;)
 
We krijgen van veel forumleden goede feedback waar we iets mee kunnen! bedankt daarvoor.

Verder kan ik zeggen zonder al te veel beloftes te doen dat het forumbeheer hard aan het werk is om te kijken naar een ander forum layout die gebruiksvriendelijker zou zijn en voldoet aan deze tijd. Blijkt dat bijna een miljoen aan data overzetten toch iets meer werk in aarde heeft!

Nogmaals geen beloftes en we houden jullie op de hoogte ;)
Bedankt voor de info, ben benieuwd :)
 
:mad:
 
Een leuke om even terug te koppelen. Op Facebook staat deze vraag inmiddels ook in een grote groep. Meest gehoorde antwoord is de snelheid in reacties en interactie.

Laat dat nou net de moeilijkste zijn om "snel" aan te pakken.
 
Zie mijn post van 1 week geleden ..... en wat is hier nu gebeurd ?!

Volgens mij kunnen we het topic sluiten, de oorzaak is boven water :)

Erg jammer voor Anthony dat hij hier nu niet meer mag zijn, het was iemand met veel ervaring en heeft in verleden veel input geleverd aan dit forum in de tijden dat het nog een veel bezocht forum was.



De mate waarin iemand iets als persoonlijke kritiek ervaart heeft grotendeels met de "ontvanger" zelf te maken. Zowel kritiek geven als kritiek krijgen is iets wat de meeste heel lastig vinden en is niet voor iedereen weggelegd helaas.

De ervaring hier op het forum leert dat als personen met commerciële belangen zich mengen in discussie topics dat deze personen dit al snel ervaren als kritiek. Als het forum beheer dit dan bevestigd, waarschijnlijk ook uit commercieel belang, door zeer streng in het voordeel van de sponsoren te modereren is de lol er snel vanaf.

Laten we niet om het potje heen draaien. De oorzaak ligt hier echt niet aan het lastig uploaden van foto's of de zoekfunctie die beperkt is of omdat er nu Facebook is !! Dat was enkele jaren geleden precies hetzelfde en toen waren het aantal posts per dag tig malen hoger dan nu.
 
Ik vind dat er nu erg kortzichtig naar de zaken worden gekeken.

Dat Anthony een ban heeft gekregen heeft hij puur alleen aan zijn eigen acties en gedrag te danken.
Inderdaad is Anthony in het begin zeker van waarde geweest, ook toen ik nog een beginner was heeft hij
mij een aantal zaken duidelijk gemaakt en geholpen maar op een gegeven moment veranderde zijn gedrag.

Hij richtte zijn pijlen alleen op één bepaald merk , fabrikant en product en schaamde zich niet om daar
zeer harde woorden bij te gebruiken. Alleen de producten van deze fabrikant waren slecht en veel te duur!!!
Verleden jaar heeft hij toen ook een tijdelijke ban gehad en een waarschuwing dat als dit niet zou stoppen hij
een permanente ban zou krijgen

Toen het met Nopox van Red Sea een paar keer goed fout ging, lees overdosering, hoorde je daar niemand over.
Maar als er met Fe+ iets fout ging, wat overigens allemaal door verkeerd gebruik van de gebruiker zelf is veroorzaakt omdat ze gewoonweg veel meer dan de toegestane hoeveelheid doseerde, dan was het forum te klein. Erg kortzichtig allemaal want elk product van welke fabrikant dan ook zal zeer schadelijk zijn bij een enorme overdosering.


In dit topic richtte hij weer zijn pijlen op dezelfde fabrikant, merk en product en weet dat dit de oorzaak was van de achteruitgang van dit forum.

Tja, wie dan niet luisteren wil moet maar voelen.
 
Bovenaan