Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is jullie dagelijks verbruik van KH... ?!?!

Patrick_V

ZeewaterForum gebruiker
Please help...
Ik heb sinds een weekje drie stukken SPS in mijn bak staan en ik meet nu dagelijkse dalingen van mijn KH maar ik vind het nogal veel.

Ik loop op EZ DSR en zou nu 40 milliliter per dag moeten doseren aan KH+ (buffer)
Ik kom van 10 milliliter per dag een schrik een beetje van deze verveelvoudiging.

Hoe zit het bij jullie met de KH en het "verbruik" hiervan?
 
Hoe groot is je bak Patrick?

Ik zit op 162 ml per dag op mijn 220 liter bakje. Heb wel iets meer dan drie SPS-jes...

Het helpt overigens ook om de KH toevoeging in kleine porties te spreiden over de dag in plaats van 1x heel veel. Mijn doseerpomp verdeeld de 162 ml over 27 porties van 6 ml.
 
Ja, de drie die je daar hebt zijn ook harde groeiers, dus die 40ml lijkt me heel realistisch.
Wacht maar tot ze de komende weken echt aanslaan en beginnen te groeien... Dan kan je verbruik nog wel verder toenemen...
Even goed blijven meten dus.

Veel plezier met de mooie stukken!!
 
Top, bedankt voor je hulp! Dat was een waardevolle les in de start van SPS :cool:

Wat zou je toch zonder zo'n forum moeten hé....
 
Ik zit op 600ml KH+ per dag. in EZ zou dat 300ml zijn. dus het valt nog mee wat je nu verbruikt. ;-)
 
Bovenaan